۶/۲۳/۱۳۸۹

سردار مشفق و دو نمونه از سیاست‌مداران با برنامه

گویا در ایالات متحده آمریکا مرسوم است هر رییس جمهوری که دوران مسوولیتش به پایان می‌رسد، مجموعه‌ای را با عنوان یک کتابخانه راه‌اندازی می‌کند و فعالیت‌های خود را در این مجموعه ادامه می‌دهد. (برای نمونه به «کتابخانه جورج بوش» و یا «پارک بیل کلینتون» مراجعه کنید) برای من جالب بود که بدانم روسای جمهور ایران پس از کناره‌گیری چه می‌کنند؟ سردار مشفق در مورد دو تن از روسای دولت پیشین کشور توضیحات جالبی می‌دهد:


«... جلسات بنیاد باران مربوط به خاتمی است. ۴سال است این جلسات برادران دارد برگزار می شود. آقای خاتمی از زمانی که از ریاست جمهوری کنار رفت بنیاد باران را تاسیس کرد و در این بنیاد باران ۱۲۰۰ نفر از اساتید دانشگاه ها، وزرا، معاون وزرا، مدیرکل ها، استانداران، فرمانداران و مدیرانی که با ایشان ارتباط داشتند با ایشان همسو هستند ایشان را ساپورت می کردند در کمیته های مختلف کارهای مطالعاتی انجام می دادند و این کارهای مطالعاتی محصولش در اختیار آقای خاتمی قرار می گرفت. برای اینکه آقای خاتمی اکتیو باقی بماند برای برگشت به قدرت. برای اینکه ایشان را پشتیبانی بکنند بتواند در عرصه بین المللی و در جامعه بین الملل به یک جایگاه قابل توجه دست پیدا بکند...»


در بخش دیگری از همین سخنرانی، سردار مشفق به فعالیت‌های مهندس موسوی در دوران دوری از قدرت اشاره می‌کند:


«... جلسات آقای میرحسین موسوی ۱۰سال است، شما باید بدانید این را، ده سال است آقای میرحسین موسوی جلساتی دارد. یک حلقه های مطالعاتی دارد، کمیته های مطالعاتی دارد که اینها هم اساتید دانشگاه هستند. آقای دکتر بهزادیان نژاد است، پسران شهید بهشتی و جناب آقای فاتح و … اینها هستند. ده سال است اما نه برای انتخاب، اینها دارند کارمطالعاتی انجام می دهند. محصول مطالعات ده ساله آقای میرحسین موسوی شده جزوه زیست مسلمانی . این جزوه راهبرد آقای موسوی است برای ا داره یک جامعه و یک حکومت. در زمینه مسائل دینی؛ سیاست، اقتصاد، فرهنگ، سیاست خارجی،…. درهمه زمینه ها آقای موسوی نظرات خودش را در اینجا آورده است. جزوه زیست مسلمانی که اگر در اختیار شما قرار گیرد و شما بررسی کنید آن چیزی که از آن طراوش پیدا می کند مخالفت جناب آقای میرحسین موسوی با حکومت دینی است. ایشان می گوید حکومت دینی معنی و مفهوم ندارد. ما بایدحکومت دینداران داشته باشیم نه حکومت دینی ...»


تلاش می‌کنم تا در آینده از جزوه «زیست مسلمانی» مهندس موسوی بیشتر بنویسم.


پی نوشت:

فایل صوتی سخنان سردار مشفق را از اینجا و فایل متنی آن را از اینجا دریافت کنید. در همین رابطه بخوانید:

سردار مشفق و جنایت و مکافات

سردار مشفق و پارادوکس سیدحسن خمینی

سردار مشفق و یک ترفند ساده

سردار مشفق و نکته قوتی که سبزها فراموش کردند

سردار مشفق و اعتراف به شکست رهبری

سردار مشفق و یک هشدار چندباره

۳ نظر:

  1. ناشناس۲۳/۶/۸۹

    تو چقدر حرف می زنی! بیچاره خانواده ات! کمتر حرف بزن، بیشتر فکر کن عزیز.

    پاسخحذف
  2. آرمان جان این جزوه "زیست مسلمانی" رو از کجا میشه تهیه کرد؟

    پاسخحذف
  3. سلام
    تا آنجایی که من میدانم، جزوه‌ی زیست مسلمانی، به صورت کامل هنوز در نیامده است. جالب است که نام جزوه، نام بخش چهارم آن است که گویا هنوز منتشر نشده است.
    در اینترنت هم کمی (با توجه به ملعوماتم) گشت و گذار کردم ولی چیزی بیشتر پیدا نکردم.
    امیدوارم آن بیشتر نوشتن شما درباره‌ی این جزوه، شامل رفع این ابهامات من هم بشود!

    پاسخحذف