۶/۳۰/۱۳۸۹

سردار مشفق و «واترگیت» ایرانی

یکی از مهم ترین اعتراضات به روند انتخابات دهم ریاست جمهوری، دخالت سازماندهی شده نهادهای امنیتی و نظامی به سود محمود احمدی نژاد و علیه جریان اصلاح طلب است. دخالتی که میرحسین موسوی و مهدی کروبی بارها تحت عناوینی چون «مهندسی انتخابات» بر آن تاکید کرده اند. سردار مشفق نیز در سخنرانی خود با کمال افتخار به گوشه ای از این دخالت های سازمان یافته اشاره می کند و می گوید:

« آقای موسوی گفت که صدای این جلسه (جلسه با اصلاح طلبان) را درنیاورید چون می خواهم از اصولگرایان رای جمع کنم . اصول گراها بفهمند من با شما نشسته ام به من رای نمی دهند. آن شکاف را باید ایجاد کنم. بعد می گوید که از من انتظار نداشته باشید که من با شما (امثال بهزاد نبوی) عکس دو نفره بیندازم اما بدانید نود درصد فکرم با شما یکی است. دم خروس در آن جلسه زد بیرون . معلوم شد که تمام ژست مستقل بودن ایشان دروغی بیش نیست. ایشان نیازمند حمایت جریان اصلاحات است و خودش هم می داند. این اعوان و انصاری هم که دورش جمع شده اند کننده کارنیستند. چند روز بعد با مشارکت چنین جلسه ای گذاشت. چند روز بعدش با ملی- مذهبی ها چنین جلسه ای گذاشت. به لطف امام زمان و به برکت زحمات سربازان گمنام این جلسه منتشر شد . ما ظرف ۲۴ ساعت منتشرش کردیم در اختیار مردم گذاشتیم که تا بگوییم که مردم بفهمید این دارد دروغ می گوید و پشت صحنه با طیف رادیکالی که علیه نظام شمشیر کشیده اند دستش در یک کاسه است نگاهش نگاه شرقی هست اما نیازمند حمایت اینهاست». (توضیحات داخل پرانتز متعلق به من است)

فرض را بر این می گذاریم که سردار مشفق راست گفته باشد و میرحسین موسوی به عنوان یک تاکتیک تبلیغاتی تلاش کرده باشد که جلسات مشترکش با جریان اصلاح طلب را علنی نکند. چنین اقدامی از جانب یک نامزد انتخاباتی به هیچ وجه خلاف قانون نیست و در بالاترین حالت می توان آن را نوعی بی اخلاقی یک سیاستمدار قلمداد کرد. اما مقامات امنیتی با چه مجوزی از امکانات شنود و تجسس خود بهره گرفته اند و به قول سردار مشفق «به برکت زحمات سربازان گمنام»، اطلاعات دیدارهای پنهان و جلسات خصوصی این نامزد انتخاباتی را منتشر ساخته اند؟ برای یک نمونه تاریخی بدنیست به ماجرای «واترگیت» اشاره کنیم. ماجرایی که در آن دو خبرنگار آمریکایی موفق شدند اثبات کنند تیم تبلیغاتی «ریچارد نیکسون» برخی از مکالمات ستاد انتخاباتی حزب رقیب خود (حزب دموکرات) را شنود کرده اند. نتیجه افشای چنین حقیقتی، بزرگترین رسوایی انتخاباتی تاریخ آمریکا و در نهایت استعفای «ریچارد نیکسون» از مقام ریاست جمهوری بود. در بخش «اسناد کودتا» نشان خواهیم داد که اعمالی مشابه، از نظر قوانین انتخاباتی کشور ما نیز از مصادیق تقلب به حساب می آیند.

پی نوشت:
در نوشته های پیشین برای دریافت فایل صوتی سخنان سردار مشفق به لینکی ارجاع می دادم که بعدها متوجه شدم کامل نیست. فایل صوتی سخنان سردار مشفق را به صورت کامل و در دو بخش از اینجا (بخش اول و بخش دوم) دریافت کنید و متن پیاده شده آن را از اینجا بخوانید.

سردار مشفق و دو نمونه از سیاست‌مداران با برنامه

سردار مشفق و جنایت و مکافات

سردار مشفق و پارادوکس سیدحسن خمینی

سردار مشفق و یک ترفند ساده

سردار مشفق و نکته قوتی که سبزها فراموش کردند

سردار مشفق و اعتراف به شکست رهبری

سردار مشفق و یک هشدار چندباره

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر