۳/۰۴/۱۳۹۲

یادداشت وارده: اصلاح‌طلبی ایرانی


یادآوری: «یادداشت‌های وارده»، نظرات و نوشته‌های خوانندگان وبلاگ است که برای انتشار ارسال شده‌اند. این مطالب «لزوما» هم‌راستا با نظرات نگارنده «مجمع دیوانگان» نخواهند بود.

مهیار - انتخاب بین بد و بدتر در این ولایت به انتخاب چرک و چرک‌تر رسیده است. برای کسی که «میر» و «شیخ» کف مطالباتش هم نیستند، خیلی زجرآور بود رای دادن به هاشمی؛ و حالا که او هم پریده است لابد باید بین قالیباف و روحانی یکی را انتخاب کنیم که اوضاع بدتر از این نشود.

اصلاح‌طلبی ایرانی، کالایی ورافتاده شده است که استوکش هم خریدار ندارد. نمی‌دانم چه حکمتی است که پس از هر بار به بن‌بست رسیدن، اولش یکی دو سالی در اغما می‌روند و بعدش دوباره می‌آیند که آلترناتیو نظامی شوند که در حمالی‌های تاسیسش جانفشانی‌ها کرده‌اند، و ظاهرا باورش سخت است برایشان  که اکنون به همین سادگی نمی‌خواهدشان.

اصلاح طلبی ایرانی بیشتر از اصلاح نظام به اصلاح مردمان همت گماشته است. جهد عظیمی کردند در این سال‌ها که سکولاریسم روش منسوخی است و مخالفانشان را به انگ تندروی راندند. سعی وافری داشتند به نسلی که به لطف سیم و موج می‌داند که در دنیا چه خبر است، بقبولانند که آسمان هر کجا همین رنگ است . اصلاح طلب ایرانی به طرز عجیبی محافظه‌کار یا بهتر است بگویم عافیت‌طلب است. در بازی‌ای که سال ۸۸ خوردند انتظار این حمله از جانب حکومت را نداشتند و آن دو شجاع هم از جنس دیگری بودند و همین شد که هزینه‌ها دادند. البته چند صباحی نگذشت که آمدند دوباره با سرهای کج که تو را به خدا ما را بازی دهید و پای دماوند هم رفتند. اما این تو بمیری دیگر از جنس قبلی‌ها نبود.

اصلاح‌طلب ایرانی، کارمند صفت است و میزان آزادی عملکردش را رییسش معلوم می‌کند. شنیده است که دموکراسی خوب است و اگر ارباب، باب آن را باز کند فبها و در غیر اینصورت به تشری جامعه مدنی‌اش می‌شود مدینه‌النبی و جبهه دموکراسی خواهی وعده داده شده‌اش در غبارها گم می‌شود. آن میر گفت و گفت از شبکه‌های سبز و از گفتگو، اما ظاهرا اصلاح‌طلب ایرانی گوشش به آن‌طرف بود که کی اذن دخول پیدا می‌کند به بازی  و چشمش به میزهای در انتظار مدیریت و وزارت و سفارت. از اصلاحات گورباچف، حکومت بی‌نهایت فاسد و مافیایی پوتین سر بر می‌آورد؛ نه دموکراسی آن‌گونه که از ما بهتران دارند.

پی‌نوشت:
«مجمع دیوانگان» مشتاقانه از انتشار یادداشت‌های شما استقبال می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر