۶/۱۷/۱۳۸۹

یک مذهب استثنایی

شنبه 8 خرداد 89: یک مقام امنیتی ایرانی اعلام می کند که صدها جلد انجیل و تورات توسط نیروهای امنیتی کشور سوزانده شده اند. (از جهان نیوز بخوانید) این مقام مسوول علت این اقدام را «تحریف شده بودن» این کتاب ها اعلام می کند. من هیچ گاه متوجه نشدم چه کسی مرجع تشخیص تحریف شده بودن کتب مقدس ادیان است؟ آیا نیروی انتظامی ایران می تواند تصمیم بگیرد که کدام انجیل مسیحیان و یا تورات یهودیان اصلی است و کدام تحریف شده است؟ آیا اساسا به اعتقاد مسلمانان تمامی انجیل ها و تورات های موجود تحریف شده نیستند؟ آیا پلیس ایران باید تمامی کتب مقدس یهودیان و مسیحیان را آتش بزند؟ آیا در برابر این اقدام، پلیس آمریکا هم حق دارد به انتخاب خود برخی قرآن ها را تحریف شده قلمداد کند و آتش بزند؟

دو شنبه 11 مرداد 89: یک کشیش آمریکایی انجیل سوزی را مجاز اعلام کرد. (از تابناک بخوانید) «تری جونز»، کشیش ایالت فلوریدای آمریکا در پاسخ پرسش خبرنگاری که از او پرسید «اگر گروهی انجیل را آتش بزنند شما چه می کنید»؟ پاسخ داد: «مانعی ندارد، این حق آنها است». این کشیش همان فردی است که این روزها با دعوت برای قرآن سوزی در سالگرد 11 سپتامبر جنجال آفرین شده است. جالب اینجا است پیش از آنکه کشورها و مجامع اسلامی واکنش های خود را آغاز کنند، این دولت آمریکا است که قرآن سوزی را محکوم کرده و نسبت به وقوع آن هشدار می دهد. (از خرد نیوز بخوانید) اما چرا دولت آمریکا پیش از این تایید انجیل سوزی از جانب همین کشیش را محکوم نکرده بود؟

هر سال، هر روز، هر دقیقه: بهاییان در ایران مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. فشار به بهاییان از حد کتاب سوزی گذشته است. هیچ کس اینجا از سوزانده شدن کتاب های مقدس بهاییان تعجب نمی کند، اینجا مسئله مرگ و زندگی آنها است. مسئله تخریب قبرستان هایشان است. روی دادی که دست کم 30 سال است تکرار می شود و دادرسی هم ندارد. به نظر می رسد چه در ایران و چه در آمریکا تنها یک مذهب است که نباید به آن توهین کرد، نباید کتابش را سوزاند، نباید کاریکاتور پیامبرش را کشید و حتی نباید یک شوخی ساده با آن کرد وگرنه جهان دستخوش واکنش های مرگباری خواهد شد.

۶ نظر:

  1. ناشناس۱۸/۶/۸۹

    دادا آرمان این نوشته ت فوق العاده بود، دمت واقعن گرم!
    نظیر این اوضاع در مورد کسانی که دین شون رو به هر دلیلی از اسلام به ادیان دیگه تغییر می دن وجود داره که انواع بلایا سرشون می یاد، ولی اگه از دین دیگه ای به اسلام تغییر دین بدن خیلی هم عالی یه؛ اوّلی اسمش ارتداد ئه، دوّمی تشرّف!

    پاسخحذف
  2. متأسفانه پسرفت فرهنگی ما موجب بی جنبگی مان شده است و این مسأله ربطی به دینمان ندارد. اگر مسیحی هم بودیم باز هم همین قضیه پیش می آمد

    پاسخحذف
  3. ناشناس۱۸/۶/۸۹

    lotfan yek bare dige be khabare jahan news tavajo konid,nagofte enjil va torat soozande shode balke gofte enjil va torate "tahrif shode" ke ghachaghi vare shode,soozande shode,jalebe ke shoma la elaho migin vali ella allahesho nemigin.vay bar shoma

    پاسخحذف
  4. ناشناس۱۸/۶/۸۹

    Besparesh be khoda ke hich ghodrati balatar az ghdrate khoda nist.

    پاسخحذف
  5. دوست ناشناس

    من هم از شما می خواهم لطفا یک بار دیگر بند اول نوشته من را بخوانید. من نه تنها به تحریف شده بودن انجیل های سوزانده شده اشاره کرده ام، بلکه حتی این مسئله را اصلی ترین دغدغه مطرح شده در بند اول نوشته قرار داده و در مورد آن چند پرسش مطرح کرده ام. متوجه نمی شوم شما چطور فکر می کنید من تلاش کرده ام این موضوع را نادیده بگیرم؟!!

    پاسخحذف
  6. ناشناس۲۱/۶/۸۹

    arman jan merci va aliiii bood
    moteasefane to iranemoon mardoom be khodeshoon ejaze nemidan hata darbare injoor mavared fekr konan
    choon ye barchasbe moghadasat khorde roosh

    پاسخحذف