۱۰/۱۳/۱۳۸۹

پس این خواص که می‌گویند همین «عمله ظلم» است!

راستش از همان روز اولی که بحث این «خواص با بصیرت» مطرح شد، ما هی نشستیم فکر کردیم که منظورشان کیست؟ یک چند تایی خواص بی‌بصیرت پیدا کرده بودیم که امثال هاشمی و ناطق‌نوری در راس فهرستشان قرار می‌گرفتند؛ اما از این «خواص با بصیرت» هیچ تصوری نداشتیم. بعد هی پیش خودمان سعی کردیم آزمون و خطا به کار ببریم. مثلا یک روز به نظرمان می‌رسید که احتمالا منظورشان مراجعی همچون جوادی‌آملی و یا مکارم‌شیرازی است، اما بصیرتشان جای تردید بود. یک بار خدمت رهبر می‌رسیدند، به نظر می‌رسید درصد بصیرتشان بالا گرفته، فردایش از اوضاع گرانی و بیکاری گلایه می‌کردند و برای دولت خط و نشان می‌کشیدند، به نظر می‌رسید دچار افت بصیرت شده‌اند. در اردوگاه سیاسیون هم که ما هیچ مهره‌ای بجز رحیمی و مشایی ندیدیم که هم برای ولایت سینه چاک بدهد و هم برای دولت. خلاصه این علامت تعجب در ذهن ما باقی ماند تا اینکه پیاده نظام کودتا لطف کرد و در یک فهرست 72 نفره (احتمالا یادشان رفته که 72 نفر تعداد یاران حسین بود نه علی) «خواص با بصیرت» را معرفی کرده‌اند. (از اینجا بخوانید)

در صدر این فهرست تنها مرجع فهرست قرار دارد: «آیت الله نوری همدانی»! سراینده شعار تاریخی «خامنه‌ای کوثر است؛ دشمن او ابتر است». انتخاب این مرجع گرانقدر از میان تمامی مراجع شناخته شده ناخودآگاه در ذهن ناقص بنده این ضرب المثل را تداعی کرد که «از میان پیامبران جرجیس»!

بعد از ایشان و بدون توجه به امثال جنتی و یزدی و احمد خاتمی که خیلی تکراری هستند و با توجه به اینکه بنده هنوز خیلی جوان هستم و آرزو دارم و غلط بکنم که بخواهم با جناب روح‌الله حسینیان شوخی کنم، نوبت می‌رسد به سه گانه فاطمه رجبی، سعید حدادیان و وحید یامین‌پور. یعنی آدم واقعا لذت می‌برد از حسن سلیقه دوستان در چیدمان این ویترین جذاب. بعد از آن هم جناب «فرج ا... سلحشور» قرار دارد، که البته من نمی‌دانم پول‌هایی را که بابت دزدی فیلم‌نامه قرار بود پرداخت کند پرداخت کرده است یا نه.

اما اگر فکر می‌کنید که نظام حسابی کفگیرش به ته دیگ خورده که چنین قماشی را جزو «خواص با بصیرت» جا زده است و اگر فکر می‌کنید «علی رضا افتخاری» دیگر خیلی ضایع است چون تاکنون بجز پاچه خواری و بعدش هم ننه من غریبم بازی نشانه‌ای از بصیرت او گزارش نشده است، توصیه می‌کنم صبر کنید و یک نگاهی به اواخر لیست بندازید که ماجرایی است برای خودش!

کل نظام را گشته‌اند و توی هر سوراخش انگشتی فرو کرده‌اند و از میلیون میلیون شیفته و عشاق سینه‌چاک ولایت یک لیست 72 نفری از خواص تشکیل داده‌اند، بعد نگاه می‌کنی که دنبال چهارتا آدم حسابی بگردی یکهو چشمت می‌خورد به اسم «عمله ظلم»! ای بابا! این بنده خدا جزو خواص با بصیرت بود و ما نمی‌دانستیم؟ باور بفرمایید اگر من می‌دانستم این عمله بیچاره همچین مقامی دارد و رهبر نظام در هر سخنرانی خودش بیست بار به امثال ایشان اشاره می‌کند هزار سال سیاه خدمتشان جسارت نمی‌کردم. («پاسخی به یک عمله ظلم» را بخوانید) یعنی اصلا به مخیله من خطور نمی‌کرد که نظام مقتدر اسلامی یک پایه‌اش توی وبلاگ این عمله ظلم فرو رفته باشد. من همه‌اش به دنبال یک سری خواص در حد هاشمی و ناطق و دست کم چهارتا نماینده مجلس می‌گشتم؛ نگو از مجلس 270 نفره فقط کوچک زاده و رسایی و حداد بصیرت دارند!

خلاصه من فقط خواستم یک تشکری بکنم از این پیاده نظام کودتا که ما را روشنمان کردند تا از این به بعد اینقدر بالا بالا نپریم؛ خواص مد نظر آقا همین اطراف ول شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر