۱۰/۱۵/۱۳۸۹

اسناد کودتا – مقدمات کودتا در وزارت کشور

در تاریخ 12 خردادماه 1388، سایت خبری «آفتاب»، نامه‌ای را از جانب «جمعی از کارکنان وزارت کشور» منتشر ساخت که در آن نسبت به وقوع تقلب انتخاباتی هشدار داده شده بود. این گروه که در ابتدای نامه خود مدعی شده بودند: «اهداف و برنامه ریزی در ستاد انتخابات کشور، به طور آشکار و متقنی به سمت صیانت و سلامت از آراء مردم در انتخابات 22 خرداد 88 پیش نمی‌رود» در 10 بند ضمن افشای برخی اقدامات صورت گرفته در داخل وزارت‌خانه، دلایل دغدغه‌های خود نسبت به سلامت انتخابات را مطرح کردند که گزیده‌ای از این نامه در زیر می‌آید: (متن کامل این نامه را از اینجا بخوانید)

2. بعد از ریزش شدید آرای یکی از کاندیداها و ناامیدی یارانش و نیز کاهش درصد آرای مشارالیه در نظر سنجی‌های معتبر دولتی دراوایل اردیبهشت ماه سال جاری، یکی از آقایان اساتید حوزه و رییس موسسه آموزشی در قم که اتفاقاً زمانی مباحث فلسفه سیاسی را درنماز جمعه تهران مطرح می‌کردند، در جلسه محرمانه‌ای با تفسیر به رأی سوره بقره آیه 249 خواهان تغییر آرا به نفع کاندیدای اقلیت می‌شود و می‌گوید: «اگر کسی رییس جمهور شود و ارزش‌های اسلامی که اکنون در لبنان، فلسطین و ونزوئلا و دیگر نقاط جهان منتشر شده آسیب ببیند، رای دادن به او جایز نیست و حرام است؛ هم خودمان نباید رای بدهیم و هم باید مردم را هوشیار کنیم که رای ندهند، و لا غیر. بر شما مسئولین انتخابات، هر امری واجب است».

3- ایشان ضمن گلایه شدید از برخی نامزدها ادامه داد: «كسانی كه اصلاً صلاحیت اخلاقی و قانونی ندارد را بریزید دور» و تاكید می‌كند : «بالاترین وظیفه آن است كه آنچه را درحال از دست دادن هستید برگردانید.» [بدین ترتیب] حكم شرعی «تغییر آرا» در انتخابات صادر شده است. در این شرایط سرانجام انتخابات ریاست جمهوری 88 چه خواهد شد؟!
5- بعد از این جلسه مهم بود كه ... ابتدا آن مسوول درس خوانده مكتب چرچیل دكترای هوا و فضا [آقای دانشجو]، ...، دست به كار شد و تعداد شعب اخذ آرا را كه در روز 24 فروردین 88 اعلام كرده بود : «بیش از 48 هزار عدد است» در روز 23 اردیبهشت ماه به «45 هزار و 758 مورد» تقلیل داد، همچنین تعداد واجدان شرایط در انتخابات ریاست جمهوری را 46 میلیون و 200 هزار نفر اعلام كرد. این آمار در حالی بیان شد كه قبلا جداول مركز آمار ایران حدود 51 میلیون و 300 هزار نفر را واجد شرایط رای دادن دانسته بود.

6- سپس تشكیل كمیته صیانت از آرا مردم كه از سوی یاران و معتمدان نزدیك حضرت امام (ره) و دلسوزان و معتقدان به نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشنهاد شده بود را دارای وجهه قانونی ندانستند، فقط در خصوص حضور نمایندگان كاندیداها یا احزاب در شعب آرا، رییس ستاد انتخابات با منت و تهدید گفت: «این موضوع پیش‌بینی نشده، اما این افراد فقط ناظرند و حق هیچگونه دخالت جز گزارش دادن به هیات نظارت یا اجرایی ندارند وگرنه از پای صندوق‌های رأی بیرون رانده می‌شوند...».

9- چاپ 12 میلیون تعرفه اضافی قابل تامل است. بنا به رویت صورتجلسه‌ای دیگر، اكنون بیش از 58 میلیون تعرفه برای 46 میلیون و 200 هزار واجد شرایط چاپ رسیده است، در حالی كه رییس ستاد انتخابات كشور در گفت و گو با رسانه‌های جمعی در تاریخ 6 خرداد 88 اعلام كرد: حدود 57 میلیون برگ رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چاپ شده است»، براین اساس، اگر اسناد موجود را ملاك قرار دهیم، در این بخش از نامبرده (مجری و امانتدار انتخابات) برای بیش از یك میلیون تعرفه دورغ گفته شده است. بدین ترتیب برای معادل 5/38 درصد از كل واجدین شرایط تعرفه اضافی چاپ شده است.

جالب اینجاست که آمارهای این نامه از تعداد تعرفه‌ها و حوزه‌های انتخاباتی درست همان ارقامی است که پس از کودتا از جانب شورای نگهبان و وزارت کشور اعلام شدند.

پی نوشت:
این مجموعه یادداشت برپایه سند «دیده بان سبز انتخابات» معروف به «گزارش 300 صفحه ای» تهیه می‌شود. متن کامل این گزارش را می‌توانید از اینجا دریافت کنید و برای پی‌گیری پیشنه این بحث به بخش «اسناد کودتا» مراجعه کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر