۱۲/۰۱/۱۳۹۱

لطفا در انجام این پژوهش مشارکت کنید

 یک گروه از دوستان برای انجام یک پژوهش پیرامون فعالیت‌های آنلاین و مقایسه آن با فعالیت‌های آفلاین (منظور فعالیت غیراینترنتی در فضای جامعه است) پرسش‌نامه‌ای تهیه کرده‌اند که به صورت اینترنتی پر می‌شود. من در این تحقیق شرکت کردم. به نظرم پژوهش بسیار جالبی بود که نتایج آن می‌تواند برای تحلیل‌گران خوراک بسیار مفیدی فراهم کند. بجز این مسئله، در هنگام پر کردن پرسش‌نامه و صرفا از توالی پاسخ‌هایی که من خودم به پرسش‌ها می‌دادم، به نوعی جمع‌بندی از رفتارها و نگرش‌های خودم رسیدم. طبیعتا یک پرسش‌نامه قرار نیست نکته جدیدی به شما بیاموزد. اما همین‌که شما به یک سری پرسش‌نظام‌مند پاسخ دهید به شما کمک می‌کند تا مجموعه‌ای پراکنده از باورها و اعمال خودتان را در یک قالب منظم مرور کنید. برای شخص من، چنین تجربه‌ای یک جمع‌بندی مفید بود که فاصله بسیار زیادی را میان باورهای شخصی و شیوه رفتاری خودم به نمایش می‌گذاشت. ساده بگویم: «تلنگری می‌زند و آدم را به فکر می‌برد».

 

تکمیل پرسش‌نامه حدود بیست دقیقه طول می‌کشد. شاید برای یک پرسش‌نامه آنلاین زمان زیادی به نظر برسد اما من فکر می‌کنم کاملا ارزشش را دارد. به ویژه اینکه شیوه طراحی پرسش‌نامه به گونه‌ای است که مخاطب چندان خسته نمی‌شود و خودش هم به مرور علاقمند می‌شود که پرسش‌ها را دنبال کند. خلاصه اینکه می‌خواستم به این بهانه از مخاطبان درخواست کنم به این آدرس+ مراجعه کرده و در این نظرسنجی شرکت کنند. همچنین می‌توانید با اشتراک‌گزاری این پست وبلاگی، و یا لینک مستقیم نظرسنجی در شبکه‌های اجتماعی به گسترش آن کمک کنید.

 

لینک نظرسنجی



پی‌نوشت:

یک تذکری هم بدهم که این پرسش‌نامه به هیچ وجه مختص دوستانی که خود را عضوی از جنبش سبز و یا هوادار آن قلمداد می‌کنند نیست. تمام دوستان، با هر گرایش فکری و اعتقادی، از جمله هوادار وضعیت موجود می‌توانند در آن مشارکت کنند و اتفاقا گزینه‌های مخصوصی همچون «عضویت در بسیج» را انتخاب کنند. قطعا حضور این دوستان سبب می‌شود تا وزن واقعی این گروه هم در تحلیل‌ها و معادلات اجتماعی لحاظ شود.

۲ نظر:

  1. ناشناس۱/۱۲/۹۱

    چه‌قدر قابل اعتماده؟ من توهم این رو دارم که از طرف نهادی داخلی باشه؟ هرچند دیگه تموم شد!

    پاسخحذف
  2. ناشناس۱/۱۲/۹۱

    البته KnightSec یه بخش از گروه معروف هکرهای آنونیموس هست (گروهی که به همین اسم شناخته میشن و ترجمه اش باید همون باشه و نه " یک گروه آنلاین ناشناس"). این ویدئوی آنونیموس هم اون زمان سروصدای زیادی به پا کرده بود و بحثهای زیادی توی رسانه ها ایجاد کرد

    پاسخحذف