۱۱/۲۵/۱۳۹۱

یادداشت وارده: «جمهوری سلطنتی اسلامی»

 

غلام‌رضا - از بدو انقلاب مسوولان جمهوری اسلامی از هر فرصتی برای مقایسه دستاوردهای نظام با رژیم سابق و نمایش برتری خود استفاده می‌کردند. نگاهی بیندازیم به محوری‌ترین موضوعات این تبلیغات:

 

استقلال - رژیم پهلوی وابسته به آمریکا بود٬ مجری اوامر و فرامین آمریکا بود و مستشاران آمریکایی را به قوانین کاپیتولاسیون الحاق کرده بود. جمهوری اسلامی امروز مستقل است. به شرط آنکه باج دادن‌های مکرر به روسیه و چین را به حساب نیاوریم. روسیه سال‌هاست که تکمیل نیروگاه بوشهر را به سال بعد موکول می‌کند و به همین بهانه تیغ‌مان می‌زند و به علاوه حق حجاب هم می‌گیرد. ما ولایت مسلمین جهان را بر عهده داریم ولی از اعتراض به مسلمان‌کشی در «چچن» به دست روسیه و در «سین کیانگ» به دست چین ابا داریم. رژیم شاهنشاهی برای خوشامد غرب در عمان دخالت نظامی کرد و ما برای مقابله با غرب در سوریه و لبنان به حفظ امنیت ملی مشغولیم. در دولت پهلوی روابط ما با دنیا حسنه بود و از این بابت گذرنامه معتبری داشتیم که حتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی از آن سود برد ولی امروز دوستان بین‌المللی چندانی نداریم و برای سفر به اکثر کشورها نیازمند ویزا هستیم با این حال از سر عزت و آبروی بین‌المللی ویزا برای مصریان را یک‌طرفه لغو می‌کنیم!

 

آزادی - در دوران سلطنت آزادی نبود. ساواک تمام فعالیت‌ها را کنترل می‌کرد و مخالفان را به زندان می‌انداخت و شکنجه می‌کرد. رژیم شاهنشاهی سیصد-چهارصد نفر از مخالفان را در درگیری و یا در زندان به قتل رساند. جمهوری اسلامی ساواک ندارد. در عوض ما وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه داریم. اوین همچنان لبریز از زندانی سیاسی است. اعدام‌های سیاسی تنها در تابستان ۶۷ سه تا چهار هزار نفر بود . اگر نظام سلطنتی نویسندگان را محاکمه و اعدام می‌کرد ما بدون محاکمه آن‌ها را به قتل می‌رسانیم. اگر نظام شاهنشاهی به خانواده زندانیان سیاسی کاری نداشت ما پدر را به جای پسر بازداشت می‌کنیم و کودک ۹ ساله را به همراه پدرش کاردآجین می‌کنیم. ما حتی از فرزند بنیان‌گذار نظام هم فروگذار نمی‌کنیم.

 

جمهوری - نظام سابق یک نظام موروثی مستبد بود. جمهوری اسلامی موروثی نیست و آنچه استبداد مذهبی خوانده می‌شود تبلیغ دشمنان است. آنچه ما داریم شعبه‌ای از ولایت الهی است. اگر شاه سایه خدا بود ما ولی خدا هستیم و اگر شاه بنا به فره ایزدی خود را قادر مطلق می‌دانست ما از جهت اتصال مستقیم به خدا فوق قانون هستیم. در زمان شاه احزاب مترسک بودند و مجلس فرمایشی. امروز احزاب کلا تعطیلند و مجلس فرمان‌بردار ولایت. در آن زمان هیچ منتقدی نمی‌توانست فعالیت کند و به دست مردم انتخاب شود. امروز هیچ منتقدی از سد شورای نگهبان نمی‌گذرد.

 

اجتماع - در زمان شاه فقر بیداد می‌کرد و امروز همه در رفاه به سر می‌برند. اگر در زمان شاهنشاهی بشاگرد از رسیدگی دولت محروم بود در زمان جمهوری اسلامی محرومیت خوزستان بخشنامه رسمی می‌شود. در آن زمان اشرف در کار فروش مواد مخدر بود و در این زمان به اعتراف رییس سازمان بازرسی٬ «وزارت اطلاعات». (از اینجا+ بخوانید) در آن زمان فساد مالی دولت و دربار را فرا گرفته بود و در این زمان هر سه قوه را.  در آن زمان شاه به سازمان برنامه بی‌توجه بود و پول بادآورده نفت را صرف خرج‌های دلخواه می‌کرد و در این زمان ما کلا کرکره سازمان برنامه را پایین می‌کشیم و کسی نمی‌فهمد چند صد میلیارد دلار پول نفت صرف چه شده است؟ در دوران پهلوی فساد اخلاقی جامعه را فرا گرفته بود. در آن دوران فساد روی پرده سینما بود و در این دوران پشت پرده آن. در آن دوران زنان بدکاره در محله‌ای ساکن بودند و در این دوران که با حجاب اجباری به آن‌ها مصونیت بخشیده‌ایم در خیابان‌ها پرسه می‌زنند. آن زمان تمام دربار غرق در فساد بود و این زمان فساد تنها به شکل موردی در میان رییس پلیس و قاضی و روحانی دیده می‌شود.

 

در حکومت پادشاهی منتقد به جای شنیدن پاسخ فحش می‌خورد و ممکن بود به زندان بیفتد و حتی جانش را از دست بدهد

در جمهوری اسلامی منتقد به جای شنیدن پاسخ فحش می‌خورد و ممکن است به زندان بیفتد و حتی جانش را از دست بدهد

 

به قول موسوی و کروبی در بیانیه مشترک ۱۹ بهمن ۱۳۸۹: «آیا دردناک نیست که بعد از گذشت بیش از سی سال از انقلاب٬ دوباره دغدغه مردم مواجهه با بازتولید همان مناسبات پادشاهی و این بار به نام دین باشد؟» (+)

 

پی‌نوشت:

«مجمع دیوانگان» مشتاقانه از انتشار یادداشت‌های وارده شما استقبال می‌کند.

کاریکاتور را از اینجا+ برداشتم.

۳ نظر:

  1. ناشناس۲۵/۱۱/۹۱

    ملت ایران و دانشگاهیان و حتی شاه در ابهام ایدولوژیک و فکری بودند و هنوز هم عده ای در ابهام هستند ، و در این میان یک عده کمونیست و مسلمان تروریست ضد آزادی و بیگانه، مردم ایران را با نام و شعار آزادی و انقلاب به گروگان و اسارت ۳۰ ساله گرفتند. و ملت ایران نتوانستند برخورد موثری با آنها بکنند.
    و الا چهره اسلام همین طالبان و جمهوری اسلامی و چهره کمونیسم همین کره شمالی است.

    پاسخحذف
  2. سلام دوست گرامی
    اینکه نظام در حال فروپاشی است، برای ما دستاورد خاصی و حتی خبر خوشی نباید محسوب شود، چون در نبود توافق روی یک هدف مشترک، فروپاشی رژیم شروعی بر تجزیه ایران خواهد بود.
    دو سال است که رهبرانمان در حبس اند و هیچ کاری نکردیم و فقط روضه خواندیم. وقتش نشده برگردیم ببینیم چه گفته اند؟ چه راهی یادمان داده اند؟ بیچارگی را ببین که هنوز هم مردم آزادی را نمیخواهند، نه فقط مردم عادی که این جماعت به اصطلاح روشنفکر. هنوز ماهیت این رژیم را نشناخته اند، فرق طالبان و جمهوری اسلامی را هنوز نمیدانند (فرق بنیادگرایی با فاشیسم از زمین تا آسمان است) آنوقت هر روز تزهای احمقانه صادر میکنند.
    چیزی در وبلاگ نوشته ام و خوشحال میشوم شما هم بخوانید آرمان عزیز. خواندنش شاید دست به قلمت کند.
    http://my-little-library.blogfa.com/post-54.aspx

    پاسخحذف
  3. ناشناس۲۹/۱۱/۹۱

    مثل همیشه عالی بود رییس

    پاسخحذف