۴/۲۱/۱۳۹۰

ما را نکشید

«... از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری پارس دیروز از طرف عبدالرحمن قاسملو دبیر كل حزب دمكرات كردستان تلگرامی‌به حضور امام خمینی مخابره شد در قسمتی از‌این مخابره آمده است:


حضرت‌آیت‌الله العظمی‌خمینی دامت بركاته،


یك‌بار دیگر توطئه وسیعی علیه انقلاب ‌ایران و رهبری آن حضرت و مردم كردستان در حال تكمیل است پس از حمله پاسداران به كامیاران كشتار مردم بیگناه هم‌اكنون درگیری شدیدی در منطقه پاوه جریان دارد در ‌این درگیریها كه از طرف پاسداران‌ایجاد شده هلیكوپتر و تانك و حتی فانتوم شركت كرده و روستاهای بی‌دفاع را بمب باران نموده‌اند خانه‌های بسیاری ویران شده و زنان و كودكان معصوم را قتل‌عام كرده‌اند‌.


در گوشه دیگری از ‌این تلگرام آمده است من با احساس مسوولیت و با اسرار از حضرت امام خواهش می‌كنم دستور فوری و جدی برای جلوگیری از گسترش درگیری ها صادر فرمایند دستور بفرمایید كه پاسداران به محلهای استقرار خود مراجعه نمایند تا درگیریها خاتمه پیدا كند. هر گونه عدم توجه و تاخیر در ‌ایجاد تصمیم جدی به منظور جلوگیری از جنگ برادركشی می‌تواند عواقب وخیمی ‌به بار آورد.


با درود فراوان

مخلص عبدالرحمن قاسملو

دبیر كل حزب دمكرات كردستان». (روزنامه جمهوری اسلامی - 15 / 11 / 1358)


امروز 22 تیرماه است. 22 سال پیش در چنین روزی «دکتر عبدالرحمان قاسملو» به دعوت نمایندگان وقت جمهوری اسلامی ایران در وین به پای میز مذاکره رفت اما با مردان مسلحی مواجه شد که او را به رگبار بستند*. دکتر قاسملو در ابتدای انقلاب و در انتخابات «مجلس خبرگان قانون اساسی» به عنوان نماینده مردم آذربایجان غربی انتخاب شد، اما با اعمال نفوذ آیت‌الله خمینی به ایشان اجازه ورود به مجلس داده نشد. بدین ترتیب احزاب کرد حتی پیش از نوشته شدن قانون اساسی جمهوری اسلامی از حاکمیت اخراج شدند و اجازه نیافتند تا به اندازه وزن خود در نگارش قانون سهیم باشند.


پی‌نوشت:

* گفته می‌شود چندی پیش یکی از عوامل احتمالی ترور ایشان دستگیر شده است. (اینجا)

۲ نظر:

  1. ناشناس۲۱/۴/۹۰

    امجد :
    خیلی ها دارند برای ولایت تلاش می کنند ولی ولایت منحصراً برای سید علی خامنه ای است

    http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=101:1389-10-20-19-25-58&catid=45:nazar-bozorgan

    پاسخحذف
  2. ناشناس۲۳/۴/۹۰

    ( کمونیست = مسلمان = ضد انتخابات آزاد = تجزیه طلب = تروریست = بیگانه = ضد آزادی و دموکراسی = عامل عقب ماندگی = دشمن ایران و ایرانی )

    گر نیک بنگری همه اینها یک تن هستند. « کورش فردوسی»

    پاسخحذف