۵/۰۸/۱۳۹۰

تایید صلاحیت برای مطالعه!

در جست و جوی یک کتابخانه که غروب‌ها پس از تعطیلی شرکت پاتوق دنجی برای چند ساعت آرامش و سکوت باشد رسیدم به فرهنگ‌سرای ارسباران(هنر). برای استفاده از کتابخانه باید حتما عضو شوید. از مسوول مربوطه مدارک مورد نیاز برای عضویت را می‌پرسم. انتظار یک کپی از کارت ملی یا شناسنامه و نهایتا چند قطعه عکس را دارم، اما اولین چیزی که می‌شنوم «مدرک کارشناسی» است! اینجا کتابخانه ملی نیست. اینجا یک کتابخانه کوچک با نهایتا 20نفر ظرفیت مطالعه است. اینجا یک فرهنگ‌سراست که باید هدفش گسترش و ترویج فرهنگ و هنر و مطالعه باشد، اما پیش از هرچیز از شما تحصیلات دانشگاهی می‌خواهد.

با خودم مانده‌ام که در این کشور دیپلمه‌ها و حتی فوق‌دیپلم‌ها حق عضویت در کتابخانه را ندارند؟ چون تحصیلات دانشگاهی ندارند باید از مطالعه آزاد هم محروم شوند؟ از کی تا به حال برای خواندن و آموختن هم باید تایید صلاحیت شویم؟ دلم می‌خواست به مسوول مربوطه بگویم من دوستانی دارم که به اندازه کل کتابخانه شما کتاب خوانده‌اند و دانش هر یک در زمینه‌های تاریخ، ادبیات و هنر از کل کاغذهای تلنبار شده در انبار شما بیشتر است، اما هیچ یک مدرک کارشناسی ندارند. شما بنشینید اینجا و در انتظار تحصیل‌کردگان استاندارد شده با مهر وزارت علوم فخیمه بمانید، آنان که برای کسب دانش از دانشگاه‌های کشور محروم شده‌اند، به محرومیت از کتابخانه‌های کشور هم عادت می‌کنند.

۲ نظر:

  1. ناشناس۹/۵/۹۰

    قضیه آن است که کنکوری ها دنبال جای درس خواندن میگردند و اگر آنها را هم ثبت نام کنند، جایی برای کس دیگری نمیماند، لذا کلا آنها را حذف میکنند.

    پاسخحذف
  2. ناشناس۹/۵/۹۰

    سلام.
    چطور می تونم با شما در ارتباط باشم؟
    اگه امکانش هست ایمیلتون رو بدید!

    ایمیل من : keyvan.sotoudeh@yahoo.com

    پاسخحذف