۹/۰۶/۱۳۹۰

حتی خودشان هم به خودشان ایمان ندارند!


«بالاش» گفت: اولا که من فقط هوادار دموکرات‌ها هستم و نه عضوشان. پس لازم نیست زیاد حرص و جوش بزنی برای کوبیدنم. آن هم در دفاع از حکومتی که از بالا تا پایین فاسد است. کاش همین‌قدر که تو بهشان ایمان داری خودشان هم به خودشان ایمان داشتند. بی‌ایمان‌ترین آدم به آن‌ها خود آن‌ها هستند. اگه غیر از این بود که به یک نفر غیر از خودشان هم پستی می‌دادند یا هر روز در یک روزنامه را نمی‌بستند و اجازه می‌دادند دیگران هم حرف بزنند. چرا این کار را نمی‌کنند؟ چون غیر از خودی‌هاشان به هیچ کس اطمینان ندارند و نمی‌گذارند دیگران حرف بزنند. از خودشان مطمئن نیستند و می‌دانند که چقدر شکننده‌اند. کافی است به اسم‌های روزنامه‌ها نگاه کنی تا بفهمی که چطور نفس‌ها را برده‌ند و قلم‌ها را شکسته‌ند و هر چند روز یه روزنامه را می‌بندند: «ارس» به جای «ایران»، «افق آسیا» به جای «رهبر»، «نبرد» به جای «ایران ما»، «پرچم» به جای... «داد» به جای ... «مردم» به جای... این‌ها روزنامه‌هایی است که توقیف می‌شود و جاش را می‌دهد به روزنامه‌های جدید تا باز نوبت توقیف آن‌ها برسد. وقتی دیگران حق ندارند حرف بزنند فکر می‌کنی حق دارند که ‌کاره‌ای باشند در اداره مملکت؟ خودشان هم که به اندازه کافی نیرو ندارند. برای همین مجبور می‌شوند که ضعیف‌ترین افراد را هم در پست‌های حساس به کار بگیرند تا جایی از دست‌شان در نرود و بتوانند مهارش کنند. یعنی آدم رام می‌خواهند، هرچند که خام هم باشد. نتیجه این مدیریت هم معلوم است. فاجعه در فاجعه، فامیل‌بازی در فامیل‌بازی. باندبازی در باندبازی. فساد در فساد. وقتی ملاک گوش به فرمان بودن است هیچ غریبه‌ای را به کار نمی‌گیرد هیچ مدیری. بهانه هم دارد، اگر احیانا کسی اعتراضی داشته باشد می‌گوید فامیلم را آورده‌ام که حرفم را گوش بکند و همین‌جوری است که فساد اداری و اقتصادی و ... همه جا را می‌گیرد».

«مردگان باغ سبز» – محمدرضا بایرامی – ص۲۰۵
پی‌نوشت:

تصویر متعلق است به تابلوی «ساختار نرم با لوبیاهای پخته» اثر «سالوادور دالی». دالی مدعی بود که این نقاشی نبوغ و فراست‌اش را مشخص می‌کند چرا که به وسیله آن، جنگ داخلی اسپانیا را شش ماه پیش از وقوع‌اش پیش‌بینی کرده است! به همین دلیل عنوان فرعی «پیش‌آگهی جنگ داخلی» را به آن اضافه کرد. تصویر هیاتی غول‌آسا را به عنوان نمادی از روح در احتضار ملی نمایش می‌دهد که گویی قصد دارد خود را تکه‌تکه کند.

۲ نظر:

  1. ناشناس۷/۹/۹۰

    امجد:
    آیت الله بهاءالدینی در سال ۶۵ فرمودند : خیلی ها(منتظری) دارند برای ولایت تلاش می کنند ولی ولایت منحصراً برای سید علی خامنه ای است …

    http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=101&catid=45

    پاسخحذف
  2. مردگان باغ سبز رو امروز خريدم؛
    زمين سوخته،کافه پيانو،همنوايي شبانه ارکستر چوبها،اسرار گنج دره ي جني هم خريدم.
    :)

    پاسخحذف