۸/۲۱/۱۳۹۰

دولت بی‌تقصیر، ملت تن‌پرور و ظالم

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران* معتقد است: «تن‌پروری و عدم پرداخت مالیات مهمترین علت تکدی گری است و شاید در زمان‌های دورتر فقر عامل تکدی‌گری بوده باشد این در حالی است که بسیاری از متکدیان وضع مالی بسیار مناسبی دارند». (اینجا+) معاون سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری هم می‌گوید: «مقصر اصلی در افزایش متکدیان تهران و تقویت مافیا خود شهروندان تهران هستند که با کمکهای نقدی خود جیب آن‌ها را پر پول کرده و کلی هم هزینه برای شهرداری و بیت المال به همراه دارند». (اینجا+)


من در آینده به صورت مفصل به این مسئله خواهم پرداخت که چرا دوباره بحث «مافیای گسترده متکدیان» در ادبیات مسوولان حکومتی ما اینقدر اوج گرفته است. اینجا فقط به این اکتفا می‌کنم که در میان مقامات مسوولی که در رابطه با متکدیان فعالیت می‌کنند هیچ کدام «فقر» را عامل گسترش تکدی‌گری نمی‌دانند. اساسا وجود این فقر در میان متکدیان را انکار می‌کنند. علتش می‌شود «تن‌پروری» و «فرار مالیاتی». یعنی اگر این متکدیان «تن‌پرور» نباشند، فرصت شغلی برای همه فراهم است و می‌توانند بروند کار کنند و شرافتمندانه خرج‌شان را در بیاورند. نه گرانی است و نه تورم کمرشکن و نه بیکاری و نه فساد اقتصادی و نه اختلاف طبقاتی و نه رانت‌خواری. اساسا نه تنها دولت هیچ تقصیری ندارد، بلکه شهروندان تهران در این زمینه به حکومت خود ظلم هم می‌کنند! یک عده‌شان که رفته‌اند و از فرط «تن‌پروری» گدا شده‌اند، یک عده دیگر هم معلوم نیست از فرط کدام «رذالت اخلاقی» مدام به این متکدیان پول می‌دهند تا باعث گسترش مافیا شوند و به بیت‌المال بیچاره هم ضرر بزنند!


پی‌نوشت:
* ایشان همان سردار طلایی است که حالا دیگر نماینده شورا نشین است و شده «مرتضی طلایی»، تا کی نوبتش برسد که بشود «دکتر طلایی».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر