۹/۰۷/۱۳۹۰

به یاد آن مرد که مقاومت می‌کند

«دوستان ما را گرفته‌اند که ما بترسیم. هیچ دلیل دیگری برای دستگیری این دوستان وجود ندارد. تصمیم گرفته‌اند کارهایی بکنند و به تعبیر آقا سعید تصمیم گرفتند کشور را بفروشند. داد زدند، فریاد زندند امتیاز نمی‌دهیم، امتیاز نمی‌دهیم، به جایی رسیدند که باید امتیاز بدهند به خارجی. وجه المصاحه امتیاز به خارجی دادن هم گرفتن ماست. شروع کردند اول سال ابتدا خانم‌ها را بترسانند، دیدند نمی‌شود بعد گفتند اراذل و اوباش را می‌ترسانیم‌، آن هم دیدند فایده‌ای ندارد، حالا نوبت ما رسیده است و پشت قضیه چیزی نیست جز ترساندن. اگر نترسیدیم استبداد عقب می‌کشد. تجربه تاریخی هم داریم. دقیقا سال 54 شاه هم اینگونه عمل می‌کرد. پول نفت زیاد شده بود و فکر می‌کرد با پول نفت هر کاری می‌تواند بکند. همه مخالفان را هم گرفته بود و انداخته بود زندان. بعدش هم اعلام کرد هرکه با من نیست پاسپورت بگیرد و برود بیرون. ما از این مملکت بیرون نمی‌رویم. این مملکت مال ماست و هر که بخواهد مملکت را بفروشد جلویش می‌ایستیم. دوستان‌مان را هم تنها نمی‌گذاریم و اگر قرار باشد همه ما به زندان می‌رویم.


بین همه این آدم‌های قدرقدرتی که می‌ریزند و دستگیر می‌کنند یک نفر پیدا نمی‌شود که بگوید به کدام دلیل این بچه‌ها را گرفته‌اند. فقط می‌خواهند بترسانند. ارتباطات را دارند قطع می‌کنند. یک خبرگزاری کوچک را که آقای حیدری اداره می‌کرد، نمی‌توانند تحمل کنند می‌دانند ناکارآمدند و مدیر نیستند. گاز را به هندی‌ها به قیمتی بدتر از قرارداد ترکمنچای می‌فروشند. وقتی همه چیز را دارند به باد می‌دهند، باید هم یک عده را بگیرند. اگر این حکومت که همه چیز را دارد به خارجی واگذار می‌کند نتواند چهار تا دانشجو را بگیرد، چند فعال سیاسی را بگیرد، چطوری اسم خودش را حکومت بگذارد.


ما وجه المصالحه شدیم و دوستان ما را هم اگر ما بترسیم آزاد نمی‌کنند. بایستیم. اختلافات را کنار بگذاریم. مثال برشت را یادمان باشد که اول کمونیست‌ها را می‌گیرند بعد یهودی‌ها را می‌گیرند بعد لیبرال‌ها را می‌گیرند و بعد می‌آیند ما را می‌گیرند.


ما باید روی یک نقطه تکیه بکنیم. هر کس در این مملکت فعالیت سیاسی قانونی مسالمت‌آمیز می‌کند حق آزادی فعالیت سیاسی دارد و هر کس مخالف این رفتار می‌کند مستبد است، به هر نامی که می‌خواهد باشد. ممکنه نتونیم دوستانمون را آزاد بکنیم اما ما رفتار غیرمدنی نشان نمی‌دهیم. ما به خارجی رو نمی‌آوریم و مثل این‌ها امتیاز به خارجی نمی‌دهیم. اگر مقاومت کنیم این فنری که آن‌ها دارند برای شکستنش فشار می‌آورند، می‌جهد و وقتی جهید مملکت را آزاد می‌کند. مقاومت کنید این وسط پیروز ماییم».

(دکتر عبدالله رمضان‌زاده، نخستین روزهای پس از کودتا)


به مناسبت سالروز تولدش(+)

۱ نظر:

  1. ناشناس۷/۹/۹۰

    تنها دیدار امام خمینی و آیت الله سید علی قاضی و بیان اسراری از جانب ایشان

    http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=68:1389-06-26-12-46-27&catid=52:zohor

    پیش بینی هایی از حوادث سال های آینده ایران و جهان تا سال ظهور

    http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=103:1389-11-06-21-02-04&catid=52:zohor

    پاسخحذف