۶/۰۷/۱۳۹۰

وبلاگ‌نویسی جرم نیست؛ حسین رونقی ملکی را آزاد کنید

درست در روزهایی که خبر آزادی شماری از زندانیان سیاسی موجی از شادی و امید را به فضای رسانه‌ای کشانده است پدر «حسین رونقی ملکی» از نگرانی نسبت به جان فرزندش خبر می‌دهد. (اینجا+) دوگانه دشواری است. به همان مقدار که بهانه برای خوشحالی وجود دارد، دغدغه و نگرانی هم به چشم می‌خورد. من به درستی نمی‌دانم اتهام حسین چه بوده و یا او در وبلاگش چه نوشته است؛ اما باور دارم که وبلاگ‌نویسی جرم نیست. ما حق داریم که آزادانه نظراتمان را بیان کنیم. وبلاگ‌نویسی کم‌ترین و ساده‌ترین مصداق ابراز نظرات شخصی است.


شاید زمان آن فرا رسیده که وبلاگ‌نویسان، دست که به مثابه یک هم‌بستگی صنفی خواستار توقف برخوردهای امنیتی با همتایانشان شوند. من به شخصه از دستگاه قضایی می‌خواهم که «حسین رونقی ملکی» را هم آزاد کند. نه به صرف این دلیل که وضعیت جسمانی او نگران کننده است، بلکه به عنوان یک وبلاگ‌نویس که اصرار دارد دستگاه قضایی نباید برخوردهای امنیتی را به فضای وبلاگستان گسترش دهد.

پی‌نوشت:
در موج اخبار آزادی همراهانمان به یاد داشته باشیم که «علی‌اکبر محمدزاده» بیش از شش ماه است که بدون صدور حکم در بازداشت به سر می‌برد و از سرنوشت «کوهیار گودرزی» هم‌چنان هیچ اطلاعی در دست نیست.

۱ نظر:

  1. وبلاگ نويسي جرم نيست آهاي آقايان قانون
    چه كنيم رفيق كه نرود ميخ آهني در سنگ

    پاسخحذف