۵/۲۴/۱۳۹۰

ایرانی‌ها سرباز به دنیا می‌آیند

نماینده ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه اعلام کرده است: «سیاست غلط كنترل موالید كه در دولت سازندگی پایه‌گذاری و در دولت اصلاحات پیگیری شد، متاسفانه نه تنها هزینه‌های سنگینی به كشور تحمیل كرد، بلكه پیامدهای بسیار منفی نیز به همراه داشت كه یك نمونه بارز آن كاهش ورودی نیروی سرباز به نیروهای مسلح است. ایشان همچنین با تاكید بر اینكه تهدیدات دشمنان جمهوری اسلامی همواره روندی فزاینده داشته و دارد، اظهار کرده‌اند: این نیروی جوان است كه می‌تواند در مقابل تهدید دشمنان ایستادگی كند». (از اینجا+ بخوانید) در این مورد من چند نکته به ذهنم می‌رسد:


نخست اینکه ایرانیان سرباز به دنیا می‌آیند. در واقع هر نوزاد بلقوه ایرانی، یک سرباز بلقوه است که باید به دنیا بیاید، آموزش نظامی ببیند و خود را برای شهادت در راه نظام مقدس آماده کند.


دوم اینکه منظور مسوولان حکومت از افزایش جمعیت، افزایش مردان است. به هر حال در کشور ما زنان به سربازی نمی‌روند و رشد جمعیت آن‌ها کمکی به کمبود نیروهای مسلح کشور نمی‌کند، مگر اینکه بخواهیم از آنان به عنوان کارخانه‌های تولید سرباز استفاده کنیم!


و سوم اینکه «جمهوری اسلامی» در تعریف برخی مسوولین نظامی است که به صورت مداوم و روزافزون با تهدید مواجه خواهد شد پس به صورت مداوم و روزافزون باید سرباز تولید کند. سه دهه پیش فرمان ارتش 20میلیونی صادر شد، امروز فرمان ارتش 150میلیونی صادر می‌شود و معلوم نیست با ادامه روند موجود در آینده نظام برای حفظ خود به چه لشگری نیاز خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر