۳/۱۵/۱۳۸۹

این دستاورد رهبری خردمند است

چه کسی است که خاندان دستغیب را نشناسد و چه کسی است که از نفوذ و پایگاهشان در میان اقشار مذهبی و به ویژه اهالی شیراز آگاه نباشد؟ اگر هم چنین کسی وجود دارد، باز هم باید بداند هنوز از خطبه طلحه و زبیر یک روز هم نگذشته، تایید کلیه مواضع میرحسین موسوی از سوی یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری چه معنایی می تواند داشته باشد؟ روز پیروزی و شادکامی رهبری به شب نکشیده کابوسی نابهنگام از راه رسیده است. مرجعی بزرگ و بلند آوازه خطاب به شاخص ترین چهره جنبش سبز تایید می کند* «مطالبى كه درباره مسائل متعدد عنوان كرده‏ايد مطابق با مسائل فقهى و مطابق با قانون اساسى و شعار استقلال آزادى جمهورى اسلامى است» و می افزاید «تعجب مى‏كنم از آقايان كه خود را نماينده ملت مى‏دانند اينگونه نسبت به سخنان منطقى و حق شما برخورد مى‏كنند، و تعجب مى‏كنم از كسانى كه خود را حق مى‏دانند، اما بيانات شما را كه همراه با دليل است انحراف از نظام و پناه بر خدا مقابل نظام و – بيشتر پناه بر خدا – نسبت‏هاى ناروا و زشت و دور از منطق مى‏دهند».


از نتایج و مزایای این اعلام موضع که بگذریم، من اینجا می خواهم بگویم که جنبش سبز امکان اعلام چنین حمایت هایی را تنها و تنها مدیون دانایی و خردمندی شخص میرحسین موسوی است. کاش آنان که بی مهابا به او می تازند که چرا هنوز دستش به هیچ جایی بند نشده، تاریخچه انقلاب را به تکفیر نمی گیرد و آقای خمینی را به سلابه نمی کشاند با دیدن چنین پیامدهایی از مواضع موسوی به خود بیایند و دست کم سکوت اختیار کنند.


پی نوشت:

* متن کامل نامه آقای دستغیب کوتاه است و می توانم همینجا بیاورم (به عبارات پایانی این پیام دقت کنید):

بيانيه جنابعالى را كه در تاريخ ۲۳ ارديبهشت ۸۹ منتشر شده ديدم و همانطور كه به دين شما مطمئن بودم الآن هم هستم و شما را شخصى با عشق به اسلام و قرآن و سنّت پيغمبر و ائمه اطهارعليهم السلام مى‏بينم، متخلّق به اخلاق اسلامى، دلسوز براى جامعه مسلمان ايران و دلسوز نظام و جمهورى اسلامى ايران، داراى صدق و صفا و دورى از دروغ و خيانت و نفاق، و برى‏ء از حبّ دنيا و حبّ رياست، و مطالبى كه درباره مسائل متعدد عنوان كرده‏ايد مطابق با مسائل فقهى و مطابق با قانون اساسى و شعار استقلال آزادى جمهورى اسلامى است. اينجانب به عنوان يك شهروند شما را مفيد بلكه لازم براى استمرار انقلاب اسلامى كه به وسيله مردم و رهبرى امام خمينى انجام شد مى‏دانم، و تعجب مى‏كنم از آقايان كه خود را نماينده ملت مى‏دانند اينگونه نسبت به سخنان منطقى و حق شما برخورد مى‏كنند، و تعجب مى‏كنم از كسانى كه خود را حق مى‏دانند، اما بيانات شما را كه همراه با دليل است انحراف از نظام و پناه بر خدا مقابل نظام و – بيشتر پناه بر خدا – نسبت‏هاى ناروا و زشت و دور از منطق مى‏دهند و اينها براى ما و شما مصيبت‏هايى است كه بايد گفت «انّا للَّه و انّا اليه راجعون»"

این هم پیامی دیگر از آقای دستغیب به مناسبت سالگرد درگذشت آقای خمینی.

۲ نظر:

  1. ناشناس۱۷/۳/۸۹

    در املای فارسی دقت بیشتری بکنیم:

    بی محابا صحیح است، نه بی مهابا
    صلابه صحیح است، نه سلابه
    ---------------
    با تشکر

    پاسخحذف
  2. ناشناس۱۷/۳/۸۹

    22 خرداد همه هستيم

    پاسخحذف