۱/۰۴/۱۳۸۹

سفرنامه نوروزی – 1

اصفهان، این نصف جهان که یکجا سهم کشور ما شده است شهری است زیبا و دیدنی. یکی از بزرگترین ویژگی های اصفهان این است که در آن تعداد زیادی هم وطن اصفهانی زندگی می کنند! نتیجه آنکه وقتی در روزهای معمول سال وارد این شهر شوید و هوس گشت و گذار در کنار «زاینده رود» و «سی و سه پل» را داشته باشید در هر صد قدم، صد نفر پیدا می شوند که می خواهند به شما چای داغ قند پهلو بفروشند اما هنگامی که نوبت به تعطیلات نوروزی می رسد، کسبه محترم و میهمان نواز اصفهانی همگی سماورهای خود را از برق می کشند و شما در فاصله چند کیلومتری از سی و سه پل، نه تنها چای، که حتی یک لیوان آب جوش هم پیدا نمی کنید تا ناچار شوید بستنی و آب میوه بخرید و به صورت عملی درک کنید که چرا این شهر کهن از پانصد سال پیش یکی از مراکز مهم تجارتی کشور بوده است.


از دیگر ویژگی های شناخته شده اصفهان، صنایع دستی این شهر است. قالی بافی، ابریشم بافی، سفال گری، قلمزنی، قلم کاری، مینیاتور، سیم کشی، زربافی، پولک دوزی و خاتم کاری از شناخته شده ترین صنایع دستی اصفهان هستند که با گشت و گذاری در میدان نقش جهان می توانید تمامی آنها را با مارک «Made in china» و به نازل ترین قیمت خریداری کنید و به خوبی مشاهده کنید که از صدقه سر دولت مهرورز، فرهنگ و هنر و صنعت این کشور چگونه تا چین و ماچین هم کشیده شده و سیطره خود را به اقصی نقاط جهان گسترده است.

۱ نظر:

  1. فکر می کنم سال پیش همین موقع ها بود که به وبلاگت سر زدم و بعد هم تا انتخابات همینطور پی گرفتم این جا رو و البته فقط یکی دو بار واست نظر گذاشتم که از کروبی دفاع کردم و ... و خوب امیدوارم که همینطور ادامه بدی امسال هم... و سال نو مبارک

    پاسخحذف