۱۱/۱۰/۱۳۸۸

علمای مورد وثوق برای اسلام ستیزها

در هلند دادگاهی در حال برگزاری است (از اینجا بخوانید) که در آن، خرت ویلدرز، اسلام ستیز مشهور هلندی باید از خود در برابر حملاتی که به اسلام و مسلمانان داشته است دفاع کند. این فرد همان سازنده فیلم جنجالی «فتنه» است. خلاصه اعتقادات او در مورد اسلام، «فاشیستی» بودن این دین است. وی همچنین اعتقاد دارد قرآن کتابی است که صراحتا در آن دستور قتل و کشتار غیرمسلمانان صادر شده است. با توجه به این ادعا، تمامی مسلمانانی که واقعا به قرآن اعتقاد و التزام داشته باشند جنایتکارانی هستند که هر لحظه می توانند دیگران را به قتل برسانند.


بحث من اینجا «اسلام شناسی» نیست؛ فقط از خلال خبر تشکیل دادگاه به نکته جالبی برخوردم کردم. جناب ویلدرز برای دفاع از خود چند شاهد به دادگاه فرا خوانده است. اولین شاهد «محمد بویری» نام دارد که مدعی است بنابر دستورات و فرمایشان اسلام «تئوونگوک» را به قتل رسانده است و هیچ گاه از این جنایت خود پشیمان نخواهد شد. دو شاهد دیگر که قرار است به داد جناب اسلام ستیز برسند و وی را از محکومیت در دادگاه نجات دهند آقایان «مصباح یزدی» و «احمد جنتی» هستند. باز هم بدون هیچ گونه تلاشی برای باز کردن بحث «اسلام شناسی»، من می توانم تصور کنم که اگر جنتی و مصباح در دادگاه حاضر شوند و صراحتا اندیشه های خود را به عنوان دو مرجع معرفی اسلام تشریح کنند، و یا حتی اگر سخنان جنتی در خطبه های این هفته نماز جمعه در اختیار قاضی دادگاه هلند قرار بگیرد، نه تنها دادگاه حکم تبرئه اسلام ستیز را صادر خواهد کرد، بلکه بعید نیست که در هلند هم به زودی ساخت مساجد ممنوع و اعتقاد به اسلام به مانند «نژادپرستی» غیرمجاز شناخته شود.


پی نوشت:

تردید ندارم جناب خرت ویلدرز از مرگ حسینعلی منتظری به هیچ وجه ناراحت نشده است. تصور کنید اگر به جای مصباح و جنتی، نظر منتظری به دادگاه ارسال می شد چه چیز در انتظار ویلدرز بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر