۵/۲۴/۱۳۹۱

... هنرش نیز بگو!

 

مدتی است یک سری آگهی تبلیغاتی جدید از سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود که از همه جهت یک سر و گردن بالاتر از همتایان خودش است. من چند نمونه از این آگهی‌های تبلیغاتی-آموزشی را دیده‌ام. دست کم سه موردش مربوط به تاثیرات بازی‌های رایانه‌ای بر روی کودکان بود. (با شعار «کودکان در دنیای بازی‌های خود زندگی می‌کنند») یک نمونه مربوط به نقش منفی استفاده بیش از حد از موبایل در روابط حقیقی بود. یک نمونه دیگر پیام زیبایی داشت با این عنوان که «پیامک‌های شما جای خالی شما را پر نمی‌کنند». یک مورد آموزش کودک وجود داشت با این پیام که «ابتدا شخص (یا انسان) را بسازیم و بعد جهان را» و در نهایت نمونه‌ای که دیشب دیدم مربوط به تاثیرات تربیت (یا برخورد با) کودکان در آینده آنان بود.


اگر بیننده معمول تلویزیون کشور باشید قطعا تاکنون به یک یا چند نمونه از آگهی‌های این مجموعه برخورد کرده‌اید و حتما موافق‌ هستید که از هر نظر محصولات منحصر به فردی هستند. چه از نظر تکنیک ساخت و چه از نظر پیام اخلاقی واقعا نمونه‌های تجربه نشده‌ای در تلویزیون به حساب می‌آیند. برای من به شخصه چیزی در حد یک کار آموزشی ایده‌آل هستند. شاید در رویای خودم هم نمی‌دیدم که روزی چنین پیامی با این عمق، این تاثیر و این ساخت زیبا و حرفه‌ای از تلویزیون پخش شود. سازمان و متولی مسوول این آگهی‌ها را معمولا در انتهای آن اعلام می‌کنند اما من الآن حضور ذهن ندارم. به هر حال همیشه گوشه ذهنم بود که دست کم یک بار اینجا و به نوبه خودم از دست‌اندرکاران این مجموعه تشکر کنم. «مسوول محترمی که تصمیم به ساخت این مجموعه گرفته‌اید؛ سپاس فراوان. گروه طراح و دست‌اندرکاران، درود بر کار خوب و حرفه‌ای شما».

۳ نظر:

  1. ناشناس۲۵/۵/۹۱

    اشتباه شده. مطمئن باش به زودی متوقف میشه.

    پاسخحذف
  2. ناشناس۲/۶/۹۱

    معاونت رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد

    پاسخحذف
  3. ناشناس۲/۶/۹۱

    این تیزرها کار آقای بابک بادکوبه و تیمشونه.

    پاسخحذف