۲/۰۵/۱۳۹۰

روزمره‌های ما

نشسته‌ایم توی تاکسی. راننده نیم ساعت تمام است که با یکی از مسافرها در مورد موتور ماشین و سیستم‌های گازسوز بحث فنی می‌کند. مسافر وارد به نظر می‌رسد و نکات ریزی به راننده یاد می‌دهد. بحث کاملا جدی و تخصصی است. یکجا مسافر در مورد یکی از ایرادات احتمالی سنسورها توضیح می‌دهد که اگر برطرف نشود ماشین صدای ترقه مانند می‌دهد. راننده هیجان زده می‌شود که «ای بابا؛ پس این بود. آقا ما سر همین مسئله نزدیک بود توی این شلوغی‌های 25ام یک کتکی از این موتورسوارها بخوریم! ماشین یکدفعه صدا کرد و اینها گیر داده بودن که عمدا کردی». مسافر هم جواب می‌دهد که «نزدیک بود که خوب است. من خودم چند بار کتک خوردم» و ناگهان بحث فنی ماشین فراموش می‌شود و کار بالا می‌گیرد و در نهایت به آنجا می‌کشد که «بلی آقا، این‌ها هم بالاخره می‌رن، کارشون دیگه تمومه و ...» !


غرض اینکه زندگی روزمره ما هم اینگونه می‌گذرد، بعد بیخود و بی‌جهت روی خودمان عیب گذاشته‌ایم که چرا اینقدر سیاست زده شدیم!

۳ نظر:

  1. سلام
    من می خوام یه تحقیق در مورد جنبش سبز انجام بدم.نمی خوام خیلی کلی راجع به جنبش صحبت بشه.واسه یکی از استادام می خوام که هم خیلی دقیق و نکته سنجه و هم خیلی باشعوره.اگه ممکنه درموردانتخاب موضوع راهنماییم کنید.می خوام موضوعی باشه که مطالب خوب راجع بهش اونقدی باشه که به عنوان تحقیق بشه استفاده کرد.
    ممنون

    پاسخحذف
  2. فرزاد۶/۲/۹۰

    شده لامصبق عین اکسیژن.
    تو آزمایشگاه، تو صف پرداخت قبض، تو خیابون که راه می ری همیشه یه چیز یا یه کسی هست که سر صحبت رو باز می کنه و می بینی ناغافل رسیدی به سیاست.
    خب شاید همین نشانه ی اینه که امید هنوز چقدر نیرومنده تو جامعه و خودمو مثال می زنم شاید ایراد از امثال منی باشه که با کوچکترین تندبادی نا امید با کمی نسیم امیدوار می شیم.
    پاینده باشی آرمان خان که گاهی با پست هایی مثل این بذر امید رو نیرومند می کنی تو دل آدم. زنده باشی.

    پاسخحذف
  3. سرو عزیز

    راستش من دقیقا نمی دانم شما این تحقیق را در چه زمینه ای و مناسب با چه رشته ای می خواهید انجام دهید. برای مثال زمینه تحلیل اجتماعی جنبش با تحلیل ارتباطی آن به نظرم کاملا متفاوت است. از دیدگاه تاریخی هم ریشه های این جنبش قابل تحقیق هستند. دقیقا نمی دانم پیشنهادات من می تواند برای شما مفید باشد یا نه، اما برای همین مقدار نیز به اطلاعات بیشتری نیاز دارم.

    فرزاد جان
    ممنون از این لطف شما. شما هم پاینده باشید

    پاسخحذف