۱/۲۳/۱۳۸۹

یک درس عملی از نظام اداری

اخوی برای تسویه خلافی ماشینش به پلیس+10 مراجعه کرده بود. می گفت لیست را که گرفتم به یک مورد اعتراض داشتم، گفتم من اصلا اینجا نبوده ام. گفتند آن مورد توسط دوربین ضبط شده و به هیچ وجه جای اعتراض ندارد، به جایش دو مورد دیگر را حذف می کنیم! بنده خدا هنوز ماجرا را هضم نکرده که لیست جریمه هایش از 110هزار تومان به 90 هزارتومان کاهش پیدا می کند. بعدش هم برگه را تحویلش می دهند و می گویند یک سری هم به شورای حل اختلاف بزن. آنجا هم وارد شده و نشده یک نفر لیستش را می گیرد و نصف کل جریمه ها را حذف می کند اما به همان یک مورد دست نمی زند. دست آخر از 110 هزار تومان جریمه یک لیست 46 هزار تومانی باقی می ماند و بهت اخوی گرامی. نتیجه اخلاقی این شیوه برخورد و نظام حاکم بر بوروکراسی اداری کشور برای اخوی گرامی ما به عنوان یک شهروند محترم این بوده است که: «از این به بعد هیچ جریمه ای رو پرداخت نمی کنم؛ مگه احمقم؛ نگه می دارم که جمع بشه، بعد یکجا می برم نصفش می کنم»!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر