۲/۰۶/۱۳۸۹

بدون نیاز به فیلترشکن، فیلترینگ بلاگر را دور بزنید

این پست را پیش از همه برای آگاهی خودم منتشر می کنم. یعنی می خواهم تست کنم که بدون مراجعه به صفحه مدیریت وبلاگ مطالبم به چه صورت منتشر می شود. اگر این را می خوانید پس باید بدانید که با راهکاری برای دور زدن فیلترینگ بلاگر بدون استفاده از فیلترشکن مواجه هستید: Microsoft Office Word 2007.

می گویم قدیمی چرا که من بیش از یک سال است که مطالب وبلاگ را به همین شیوه منتشر می کنم. یعنی از داخل نرم افزار word، پس از انتخاب گزینه New، به جای Blank Document، گزینه New Blog Post را انتخاب می کنم. پس از باز شدن صفحه جدید، با وارد کردن نام کاربری و گذرواژه در بخش Manage account وبلاگ خودم را به صورت پیش فرض تعریف می کنم. (بدون تردید نیازی نیست که هربار این تنظیمات را تکرار کنید) از اینجای کار به بعد دیگر انتشار مطلب حتی از صفحه مدیریت خود بلاگر هم راحت تر و البته به مراتب سریع تر است. شما می توانید تیتر مطلب را انتخاب و حتی تصویر مورد نظرتان را در مطلبتان جاگذاری کنید. سپس گزینه Publish و یا حتی Publish as Draft را انتخاب کنید تا مطلبتان به سیستم بلاگر ارسال شود.

همین که این پست را مشاهده می کنید اثباتی است بر این مدعا که سیستم فیلترینگ بلاگر قادر به پیشگیری از انتشار مطالب به این صورت نیست. با این حال این شیوه انتشار مشکلاتی هم دارد. اول اینکه تنظیمات مطلب ممکن است کمی به هم بخورد. همچنین من هنوز موفق نشده ام «زمینه» مطالب را در این نرم افزار انتخاب کنم چرا که گزینه Insert category من غیرفعال است. تا پیش از این من مطالب را از طریق word ارسال و سپس در بخش مدیریت بلاگر آنها را اصلاح می کردم. اما اکنون که گمان می کنم به این زودی ها چنین امکانی ندارم، به همان انتشار مطالب از سوی word اکتفا می کنم.

۱ نظر:

  1. فقط باید توجه کرد که اگر ورد بدرستی تنظیم نشه، نام و خانوادگی صاحب نرم‌افزار به طور اتوماتیک وارد کدهای وبلاگ میشه.

    پاسخحذف