۱۰/۲۶/۱۳۹۰

پاسخ فرماندهان سپاه و حکایت یک «قیاس مع‌الفارق»!


1- پس از جنجالی شدن یادداشت سردار علایی در روزنامه اطلاعات، تعدادی از فرماندهان سپاه نامه‌ای مشترک و سرگشاده خطاب به ایشان منتشر کردند. (+) در بخشی از این نامه آمده است: «این‌بار فردی با سیاط و نیش قلم به خلف صالح خمینی کبیر اهانت روا می‌دارد که عمری سر سفره انقلاب اسلامی و لطف و احسان رهبری نشسته بوده و اکنون چنین ناروا و بی‌پروا حق نمک خوردن را پاس نمی‌دارد و نمکدان می‌شکند. لذا تیغ جفای او بیشتر دل را می‌خراشد و بر عمق جان می‌نشیند».

راستش من انتظار داشتم این بند بدین صورت نوشته می‌شد: «این بار فردی به خلف صالح خمینی کبیر اهانت روا می‌دارد که عمری با جان و مال خود در راه حفظ نظام و ولایت ایثار و فداکاری کرده و ...». دست کم تا جایی که من به خاطر دارم همواره به ما می‌گفتند این نظام مقدس است چون حاصل خون شهداست. چون با فداکاری میلیون‌ها انسان روی کار آمده و با جان‌بازی صدها هزار زن و مرد حفظ شده است. می‌گفتند درخت نظام و انقلاب باخون شهدا آب‌یاری شده و خلاصه اگر حرمت و ارزشی بود به پاس فداکاری شهدا، جان‌بازان، آزادگان و رزمندگان بود. اما الآن گویی اوضاع عوض شده است. این سرداران سپاه و رزمندگان جنگ نبودند که با جان‌فشانی نظام را حفظ کردند، بلکه این مقام ولایت بوده که سرداران گرامی را «سر سفره لطف و احسان» خود ایتام می‌کرده است. حالا بعضی از این افراد پس از آنکه عمری سر سفره «لطف و احسان رهبری» نشستند، نمک شناسی به خرج می‌دهند و سر به فرمان رهبری می‌سپارند، یک عده دیگر هم نمک‌نشناس هستند و نمکدان می‌شکنند!

2- نامه سردار علایی که مشخص است. در آن هیچ نامی از مسوولان فعلی برده نشده و در ظاهر هرچه گفته شده است به زمان پهلوی بر می‌گردد. عکس‌العمل آقایان هم مشخص بود که باز هم یک نفر گفت «دیکتاتوری بد است» و مدعی آزادترین کشور دنیا طبیعتا به خودشان گرفتند. بخش جالب ماجرا نامه‌ای است که سردار علایی به تازگی منتشر کرده است (+) تا در ظاهر برداشت پیشین از مقاله‌اش را اصلاح کند. در بخشی از این نامه آمده است: «قطعا مقایسه نظام ستم‌شاهی با نظام جمهوری اسلامی ایران قیاسی مع الفارق بوده و به هیچ وجه مورد نظر نویسنده مقاله نبوده است». بنده هم خدمت جناب سردار عرض می‌کنم که الحق و الانصاف که این قیاس‌ مع‌الفارغ است. شاهدش هم دیوار خانه شما؛ آن زمان یک شعبان بی‌مخ داشتند داغ ننگش هنوز هم بر پیشانی سلطنت پهلوی باقی است، این‌ها که هنوز حرفی زده نشده و سوء تفاهمی پیش آمده(!) لشگر از پی لشگر عربده‌کش همیشه در صحنه و اتوبوس سوار اعزام می‌کنند چه شباهتی به آن حکومت دارند؟

۱ نظر: