۱/۰۲/۱۳۸۸

کوتاه از میان اخبار

سال 1388، سال گاو، پر خبر و جنجالی شروع شده است. تنها به سه مورد اشاره کوتاهی می کنم:

آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی خود بر اصلاح الگوی مصرف تاکید کرده و امسال را به این نام نام گذاری کرده است. (من در هیچ کجای قانون ندیدم که حق نامگذاری سال ها از اختیارات رهبری قلمداد شده باشد) به نظرم چنین سخنانی مصداق کامل «دست پیش گرفتن برای پس نیفتادن» است. درست در سالی که مشکلات اقتصادی مردم به اوج خود رسیده و به قول معروف «کفگیر به ته دیگ خورده» و تمام کارشناسان بی سابقه ترین تورم و بحران اقتصادی را پیش بینی می کنند، آقای خامنه ای از مردم درخواست می کنند که زیاد گوشی عوض نکنند و سعی کنند این همه پول بی زبان را بیهوده ریخت و پاش نکنند! چشم آقا!

آقای خاتمی دلایل چهارگانه ای برای انصراف از نامزدی انتخابات مطرح کرده است. در نگاه اول مهمترین دلیل همان دلیل چهارم است که گفته اند «حاضر نیستم وارد بازی‌ای شوم که بازیگردانش دیگران هستند». اما اگر از این دلیل که بیانش از زبان خاتمی یک اقدام کاملا متهورانه و برای من امیدوار کننده محسوب می شود صرف نظر کنیم، دست کم در دو دلیل از سه دلیل دیگر جناب خاتمی آنچنان بر روی «من» تاکید می کنند که ناخودآگاه به یاد جمله معروف «من دولت تعیین می کنم...» می افتم؛ خوی خودرأیی –اگر نگوییم دیکتاتوری- به یک ژن نهفته در درون ما ایرانی ها بدل شده است.

حسین شریعتمداری چه می گوید؟ نمی دانم! جواد روح چیزهایی در این مورد نوشته اما باز هم منظور برادر شریعتمداری را درک نمی کنم؛ فقط می توانم به دو گزینه احتمالی شک داشته باشم؛ اول اینکه باز هم نوعی تهدید غیرمستقیم در دستور کار توپخانه کیهان قرار گرفته است؛ دوم اینکه شریعتمداری قصد دارد از نزدیک شدن احتمالی معتقدان به ولایت فقیه به اردوگاه موسوی جلوگیری کند! هرچه هست اطمینان دارم برادر حسین چیزی را بدون دلیل مطرح نمی کند.

پی نوشت:
محمد معینی در مورد پیان نوروزی رهبر چند مطلب نوشته است.

تنها با یک کلیک به عضویت «مجمع دیوانگان» درآیید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر