۶/۰۳/۱۳۹۲

دو موضوعی که این روزها کم‌تر به آن‌ها توجه شده است


از زمان تحلیف رسمی آقای روحانی تا کنون، دو موضوع کاملا آزاردهنده مدام به گوش می‌رسد که شیوع و نگرانی‌اش در خارج از فضای مجازی به نظرم خیلی گسترده می‌آید، اما متناسب با این وضعیت در فضای مجازی به آن‌ها پرداخته نشده و یا دست‌کم به چشم من نیامده است.

مساله نخست، احضار گسترده دانشجویان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد است. تقریبا در دولت احمدی‌نژاد متداول شد که دانشجویان ستاره‌دار یا فعالین دانشجویی را پیش از اعلام نتایج احضار کنند، اما امسال دایره این احضارها بسیار گسترده‌تر از همیشه بود. یعنی من دوستی داشتم که سیاسی نبود و سال‌های پیش هم در کنکور ارشد شرکت کرده بود و احضار نشده بود. بعد رها کرده بود و امسال دوباره شرکت کرده بود و این بار احضار شده بود. این حجم گسترده از احضارها، آن هم درست در آستانه حضور دولت جدید به نظرم خیلی عجیب بود که البته تا به مقدار اندکی هم به آن پرداخته شد. البته شاید بتوان امیدوار بود با اطلاعیه سرپرست وزارت علوم مبنی بر اینکه تمام دانشجویان و اساتیدی که احساس می‌کنند در حق آن‌ها اجحاف شده به وزارت‌خانه مراجعه کنند این مشکل برطرف شود.

اما موضوع دوم رشد دوباره برخوردهای گشت ارشاد است. جالب‌تر اینکه یکی از دوستان می‌گفت چند وقت پیش گشت ارشاد در پای بام تهران جلوی آن‌ها را گرفته و در حالی که ظاهر و پوشش‌شان حتی با ملاک‌های معمول گشت ارشاد هم بدون ایراد بوده از بالا رفتن‌شان جلوگیری کرده‌اند. بعد که معترض شده‌اند آخر کجای این پوشش ایراد دارد؟ مامور خانمی که حضور داشته مدعی شده «در این دولت جدید به ما تاکید شده که سخت‌تر برخورد کنیم». همان‌جا دوستان می‌فهمند که قصد مامور تخریب دولت است، وگرنه حتی چند روز هم از تحلیف روحانی نگذشته بوده است. به هر حال این سیاست جدید هم جای تامل دارد که به نظر می‌رسد در صدد ایجاد موج نارضایتی و یا حتی بی‌اعتمادی و ناامیدی مردم از دولت آقای روحانی باشد.

۱ نظر:

  1. ناشناس۴/۶/۹۲

    یک روایت از احضارهای سازمان سنجش:
    http://sepehrdad.blogfa.com/post/667/%DA%A9%D9%87%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7

    پاسخحذف