۵/۰۷/۱۳۹۴

پاداش مجرمی!



خبر می‌گوید که آیت‌الله احمد جنتی بار دیگر به سمت دبیری شورای نگهبان انتخاب شد. تکرار نام‌های «احمد جنتی» و «شورای نگهبان» در سالی که منتهی به انتخابات است، ناخودآگاه یادآور خاطرات روزهای نه چندان دوری از یک انتخابات جنجالی است.

آیت‌الله جنتی، همان امام جمعه موقت تهران است که در آستانه انتخابات ۸۸ ناگهان به یادش افتاده بود «سوم تیر ۸۴» مردم با نذر و نیاز به احمدی‌نژاد رای داده‌اند و «کمک خدا در آن حادثه مشهود است» و سپس به نقل خاطره‌ای پرداخت که در آن سوار تاکسی شده بود و راننده تاکسی گفته بود من می‌خواهم به آقای احمدی‌نژاد رأی بدهم؛ زیرا مادرم که چند سالی است مرده دیشب به خوابم آمده و گفته به احمدی‌نژاد رأی بده. (+)

پنجم فروردین ماه همان سال، در جریان نشست ناظران شورای نگهبان در بوشهر نیز آقای جنتی زبان به تمجید از دولت وقت گشوده بود و نامزدهای رقیب او را عاملان دشمن برای براندازی می‌خواند: «دشمنان ایران اسلامی که در فکر براندازی نرم هستند، به دنبال این هستند که رییس جمهوری بر سر کار آید که به خودشان و مقاصدشان نزدیک تر باشد». و ادامه داده بود: «در سه سال اخیر رسیدگی فوق العاده‌ای به مردم، به خصوص به محرومان شده است که نتیجه تلاش یک دولت پرتلاش و پرکار (دولت محمود احمدی نژاد) بوده است». (+)

حمایت‌های صریح دبیر شورای نگهبان از انتخاب محمود احمدی‌نژاد به حدی بود که حتی صدای اعتراض رییس مجلس را هم درآورد و علی‌لاریجانی در گفت و گویی با صدا و سیما از حمایت‌های اعضای شورای نگهبان از «نامزد خاص» گلایه کرد. (+) با این حال، گویا حضرت آیت‌الله هنوز هم نگران بود که مردم پیام واضح‌اش را درک نکرده باشند. پس امضای خود را پای بیانیه دو خطی حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از احمدی‌نژاد ثبت کرد تا سندی مکتوب از حمایت خود نیز بر جای بگذارد. خود جنتی بعدها در توضیح حمایت از احمدی نژاد گفت: «حمایت من از آقای رییس جمهور یکی به دلیل حمایت‌های «آقا» بوده است و دیگر اینکه غالباً مواضع و شاخصه‌های وجودی رییس جمهور را می‌پسندم». (+)

تمامی این حمایت‌های آشکار در حالی صورت گرفت که ماده ۹۳ قانون انتخابات صراحتا تاکید داشت: «در اجرای صحیح اصل۹۹ قانون اساسی و حفظ بی‌طرفی كامل، ناظرین شورای نگهبان موظف‌اند در طول مدت مسوولیت خود، بی‌طرفی كامل را حفظ نمایند و ابراز جانبداری ناظرین به هر طریقی از یكی از كاندیداها جرم محسوب می‌شود». یادآوری می‌شود که احمد جنتی، علاوه بر دبیری شورای نگهبان (که نهاد ناظر و بی‌طرف انتخابات محسوب می‌شود) به عنوان یکی از ۶ عضو «هیات مرکزی نظارت بر انتخابات» نیز انتخاب شده بود. (اینجا+)


امسال نیز در کشور ما سال انتخابات است. انتخابات مجلسی که برای تمامی جناح‌های سیاسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باز هم قرار است با نظارت شورای نگهبانی برگزار شود که آیت‌الله جنتی بر مسند دبیری آن تکیه زده است و طبیعتا خبری هم از رسیدگی به جرایم انتخاباتی ایشان در سال ۸۸ نیست که نیست. گویی اراده آشکاری قصد تمجید و تایید آن جرایم را دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر