۲/۰۵/۱۳۹۰

این من هستم؛ شبان این رمه سرگشته!

رهبری اعلام کرده است «تا زنده‌ام نمی‌گذارم حرکت مردم منحرف شود». (از اینجا بخوانید) نمی‌دانم برداشت خود ایشان از این سخن چه بوده است. من دو برداشت متفاوت می‌توانم تصور کنم. برداشت خوش‌بینامه اینکه ایشان نگران هستند یک عده بخواهند حرکتی را که مردم آغاز کرده‌اند منحرف کنند. برداشت بدبینانه اینکه ایشان حتی خود مردم را هم شایسته تصمیم‌گیری در مورد این تغییر مسیر نمی‌دانند و رسما اعلام می‌کنند که به تنهایی در برابر تمامی مردم خواهند ایستاد.


حتی اگر با نگاه خوشبینانه هم به ماجرا نگاه کنیم می‌توانیم بپرسیم این «یک عده انحراف‌چی» چه کسانی هستند؟ به نظر نمی‌رسد مخالفان فعلا در ساختار حاکمیت نفوذی داشته باشند. معدود اعتراضات آن‌ها هم با سرکوب و زندان پاسخ داده می‌شود و از این جهت به نظر می‌رسد نظام «فتنه سبز» را به گور سپرده است. این زاویه نگاه حاکمیت در کنار جنجال‌های این روزها بر سر استعفای وزیر اطلاعات نشان می‌دهد که روی سخن جناب رهبر با کسان دیگری است. یعنی آنان که در حکومت حضور دارند.


محموداحمدی‌نژاد، بنابر روایت حاکمیت، منتخب 24 میلیون ایرانی است که او را برای ریاست بر دولت انتخاب کرده‌اند. حالا مقام رهبری به این منتخب میلیونی اجازه نمی‌دهد که وزرای کابینه‌اش را در چهارچوب بدیهی‌ترین و طبیعی‌ترین اختیارات خود تغییر دهد. آقای خامنه‌ای آشکارا پا را از دایره وظایف و اختیارات قانونی‌اش فراتر می‌گذارد تا آن سخن تاریخی سیدمحمدخاتمی را یادآوری کند: «گروهی رییس جمهور را یک تدارکاتچی می‌خواهند».


به نظر می‌رسد این روزها اندک ابرهای تردید و ابهام از آسمان سیاسی کشور خارج می‌شوند و این را مدیون رهبری هستیم که پرده برانداخته و آشکارا به تمامی مردم و فعالان سیاسی گوش‌زد می‌کند که تا من زنده هستم تنها این من هستم که تصمیم می‌گیرم. خواه در مورد سیاست‌های کلی نظام، خواه در مورد عزل و نصب مدیران و خواه در مورد نام‌گزاری خودروهای تولید شده در کشور! از نگاه رهبر نظام حرکت مردم تنها تا زمانی در مسیر درست است که مطابق با دستورات او به پیش رود. این سرانجام طبیعی تمامی کسانی است که خود را دارای «ولایت مطلق» بدانند.

۴ نظر:

  1. ناشناس۶/۲/۹۰

    متن جالبی بود ولی به نظر شما بالاخره جنگ زرگری هست یا نه؟؟

    پاسخحذف
  2. ناشناس۶/۲/۹۰

    کم کمک همه چیز داره روشن میشه(البته برای کسانی که با دیده باز و حق طلب به قضایا نگاه میکنن).کاملا موافقم.تشکر بابت مقاله

    پاسخحذف
  3. ناشناس۶/۲/۹۰

    تشکر جالب بود

    پاسخحذف
  4. ناشناس۶/۲/۹۰

    نمیدونم بالاخره این مملکت کی باید روی آرامش را ببینه؟!!
    جوونا بدونید که هزاران دزد و غارتگر بیرون ایران منتظر سست شدن پایه های حکومته تا مثل گرگ به جونش بیفتن و تیکه پارش کنند!
    ما باید بدونیم که اگه هر نظری نسبت به حکومت داریم موافقیم یا مخالف طرفداریم یا منتقد مسلمونیم یا غیر مسلمان مهمترین چیز برای ما حفظ ایرانه توسط ایرانیا!
    نباید طوری حرف بزنیم و رفتار کنیم که دشمنای ایران از ما سوء استفاده بکنند!
    کشور هایی که بیگانه برای کمک واردشون شدن را نگاه کنید عراق افغانستان لیبی بحرین!!
    اگر ما کاری کنیم که دشمن امیدوار بشه و چشم طمع به ایران بدوزه و یا برای حل اختلافاتمون دست پیش بیگانه دراز کنیم بزرگترین اشتباه رامرتکب شده ایم!
    پس هر ایرانی در هر لباس و پست و مقام و در هر کجای دنیا که هست میخواد رهبر باشه یا رئیس جمهور دانشجو باشه یا طلبه موافق نظام یا مخالف باید مواظب باشه اختلاف های درون کشوری که مربوط به ایرانیاست به خارجی ها مربوط نشه و خدای ناکرده آب تو آسیاب دشمن ریخته نشه!!
    حالا پیدا کنید پرتقال فروش را!!!!

    پاسخحذف