۲/۰۴/۱۳۹۰

اسناد کودتا – داستان شگفت‌انگیز تعرفه‌ها - 2


در بخشی از گزارش موسوم به 300 صفحه‌ای به نقل از پیوست شماره 49 گزارش تفصیلی شورای نگهبان آمده است: «از مقدار تعرفه توزیع شده پانصد و هفتاد هزار (570.000) برگ به خارج کشور داده شده و مقدار پنجاه و نه میلیون و ششصد و پنجاه هزار (59.650.000) برگ آن در داخل کشور توزیع شده است».


این در حالی است که در گزارش شورای نگهبان عدد دوم «59.655.000» ذکر شده است. گزارش 300 صفحه‌ای برپایه عددی که ذکر کرده به مفقود شده 5000 هزار رای در مجموع شمارش اشاره کرده است که با محاسبه جدید این ایراد وارد نیست. البته این فرض را نیز می‌توان در نظر گرفت که گزارش شورای نگهبان بعدها اصلاح شده و در نسخه اولیه که در اختیار نزدیکان مهندس موسوی قرار گرفته اعداد دیگری ذکر شده است. به هر حال در حال حاضر من مبنا را بر اساس همین گزارش موجود می‌گذارم که همچنان و با گذشت نزدیک به دو سال از انتخابات حاوی اشتباهات آشکاری است. برای نمونه در همین پیوست شماره 49 آمده است:


کل تعرفه مصرف شده در داخل و خارج از کشور: 39.371.214 برگ


در بند دیگری از همین پیوست آمده است:


باقی مانده موجود در صندوق‌ها: 134.624 برگ


بنابر روال انتخابات هر بسته 100 تایی تعرفه اگر کاملا دست نخورده باقی بماند به فرمانداری و وزارت کشور تحویل می‌شود، اما اگر تعدادی از برگه‌های یک بسته 100تایی مصرف شود، باقی مانده آن باید در داخل صندوق انداخته شود. حال ساده‌ترین پرسش در مورد این ارقام این است که چرا مجموع این دو تعداد مضربی از 100 نمی‌شود؟


پی‌نوشت:


گزارش تفصیلی شورای نگهبان و پیوست های آن را از اینجا دریافت کنید.


این مجموعه یادداشت برپایه سند «دیده بان سبز انتخابات» معروف به «گزارش 300 صفحه ای» تهیه می شود. متن کامل این گزارش را می توانید از اینجا دریافت کنید و برای پی گیری پیشنه این بحث به بخش «اسناد کودتا» مراجعه کنید.

۱ نظر:

  1. ناشناس۴/۲/۹۰

    فیلم و عکس حُرّ امام خمینی پهلوان بی مزار شهید شاهرخ ضرغام - روي سينه اش خالكوبي كرده بود:
    فدايت شوم خميني

    http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=146&catid=54

    پاسخحذف