۳/۲۴/۱۳۸۹

موسوی پیمان شکن بود یا خامنه ای؟

وبلاگ «یک سال پیش همین روزها»* در یادداشتی به عنوان «واکنش میرحسین موسوی پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب» تلاش کرده است تا به استناد دیدار میرحسین موسوی و سیدعلی خامنه ای در تاریخ 24خرداد1389، موسوی را به پیمان شکنی متهم کند. بنابر اشاره درست این وبلاگ، این دو در تاریخ مذکور دیداری با یکدیگر داشته اند که در شرح اندکی که سایت آقای خامنه ای از این جلسه منتشر کرده به نقل از خامنه ای آمده است: «در دوره های قبلی انتخابات نيز برخی افراد و نامزدها، مسائلی داشتند كه از طريق شورای نگهبان به عنوان مرجع قانونی رسيدگی به شكايات انتخاباتی، پيگيری كردند و طبعاً در اين دوره نيز مسائل بايد از طريق قانونی دنبال شود».


نویسنده این وبلاگ، صرف استناد به همین رخ داد و با چشم پوشی از دیگر وقایع آن دوره، به اشتباه (امیدوارم ترویج دروغ نباشد، پس اصل را بر حسن و نیت و اشتباه می گذارم) می نویسند: «روز بعد از این دیدار و در خیابان آزادی، میرحسین موسوی واکنش جالبی به رهنمودها و توصیه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نشان داد؛ وی در بین تظاهرکنندگان حضور یافت و ادعای خود مبنی بر تقلب تاکید کرد»!


در پاسخ به این دوست عزیز و دیگر دوستانی که منصفانه وارد جریان گفت و گو شده اند عرض می شود، اگر به صفحه دیگری از همان سایت آقای خامنه ای مراجعه کنید مشاهده خواهید کرد که ایشان در تاریخ 24 خرداد (پیش از هر اقدامی از جانب میرحسین) پیامی به مناسبت دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری منتشر کردند که در متن آن پیام نوشته شده است: «مشاركت بيش‌از هشتاد درصدی مردم در پای صندوقها و رأی بيست‌وچهار ميليونی به رئيس جمهور منتخب، يك جشن واقعی است كه به حول و قوه‌ی الهی، خواهد توانست پيشرفت و اعتلای كشور و امنيت ملی و شور و نشاط پايدار را تضمين كند».


ای کاش این دوستان از خود بپرسند که آقای خامنه ای به چه حقی به خود اجازه دادند که پیش از اعلام رسمی شورای نگهبان و پیش از تایید نتایج انتخابات از سوی تنها مرجع صلاحیت دار (باز هم همان شورای نگهبان) آرای احمدی نژاد را 24میلیون بخوانند؟


گذشته از این مسئله؛ خامنه ای همان روز به موسوی وعده داده بود که «به شورای نگهبان تأكيد شده كه با دقت به نامه شما به این شورا رسيدگی شود». (از متن همان خبر) حال چطور در شرایطی که خود ایشان می دانند در نتیجه انتخابات تردید وجود دارد و شورای نگهبان باید شکایت ها را بررسی کند و لابد احتمال تغییری هم وجود دارد چنین بیانیه ای صادر می کنند؟


وقتی خامنه ای خلف وعده می کند و به جای تاکید بر رسیدگی شورای نگهبان به شکایت های انتخاباتی رسما اعلام می کند «رأی بيست‌وچهار ميليونی به رئيس جمهور منتخب، يك جشن واقعی است كه به حول و قوه‌ی الهی، خواهد توانست پيشرفت و اعتلای كشور و امنيت ملی و شور و نشاط پايدار را تضمين كند» و هنوز موسوی کوچکترین اقدامی نکرده و اتفاقا به شخص ایشان شکایت برده می گویند «گمان بر اين است كه دشمنان بخواهند با گونه‌هائی از تحريكات بدخواهانه، شيرينی اين رويداد را از كام ملت بزدايند» و بدون هیچ اشاره ای به شکایت نامزدهای دیگر فرمان صادر می کنند که «رئيس جمهور منتخب و محترم، رئيس جمهور همه‌ی ملت ايران است و همه و از جمله رقيبان ديروز بايد يكپارچه از او حمايت و به او كمك كنند».


باز هم به دوستانی که گویا سیر رخ دادهای یک سال گذشته را فراموش کرده اند (و امیدوارم که این کار سهوی بوده باشد) یادآوری می کنم، تنها پس از این پیمان شکنی آقای خامنه ای و دورنگی ایشان بود که مهندس موسوی رسما از مردم خواست تا برای دفاع از آرای خود به خیابان ها بیایند.


پانویس:

پیش از این هم به مطالب این وبلاگ اشاره کردم بودم. بار پیش انتقادی بود که به نظرم وارد آمد و از آن حمایت کردم. امیدوارم این دوستان هم در وبلاگشان به نظر مخالف و جوابیه مطالب لینک بدهند.

۱ نظر:

  1. Patric Wood۲۵/۳/۸۹

    بنظر میرسد تاریخ درست در این مطلب ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ باشد نه ۱۳۸۹

    پاسخحذف