۱۱/۲۵/۱۳۸۷

ایرادهای بندتنبانی!

روز چهارشنبه که از سر آزمون کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی خارج می شدم هرفکری می توانست به ذهنم خطور کند بجز اینکه پرسش های این آزمون بخواهد به دست مایه ای برای حمله به دولت بدل گردد!

خبر را در خبرنامه امیرکبیر دیدم اما منبع آن تابناک اعلام شده بود. در تیتر خبر آمده است: «حیرت داوطلبان از سؤالات عجیب کنکور ارشد رشته علوم سیاسی». اشاره خبر به دو پرسشی است که در بخش «تحولات سیاسی-اجتماعی معاصر ایران»آمده بود. همانگونه که از نام این درس برمی آید به رویدادهای سیاسی کشور از انقلاب مشروطه تا کنون اختصاص دارد و نمی دانم چرا باید پرسش از خواستگاه قدیمی ترین حزب قانونی کشور و یا حامیان رییس جمهور منتخب کشور در چنین فصلی مورد تعجب قرار گیرد؟ اتفاقا اگر نکته ای تعجب برانگیز باشد این است که راویان این خبر به هیچ وجه به سه پرسشی که در مورد سید محمد خاتمی و میرحسین موسوی مطرح شده بودند اشاره نکرده اند! حتی برای خود من قرار گرفتن نام ابراهیم یزدی در کنار علی اکبر ولایتی و کمال خرازی به عنوان گزینه های یکی از پرسش ها بسیار جالب بود؛ شاید برای شما هم جالب شود اگر بدانید که اتفاقا پاسخ درست نیز همین جناب یزدی بود!

به نظرم عملکرد دولت به قدری ایراد دارد که برای انتقاد از آن نیازی به توسل جستن به هر موضوع نامربوط نباشیم؛ ضمن اینکه برای دولتی که مدعی است تمام منتقدینش در حال سیاه نمایی هستند چنین مواردی می تواند دست مایه مناسبی باشد تا کل انتقادات را به زیر سوال ببرد.

با عضویت در خبرخوان، «مجمع دیوانگان» را از طریق «خوراک خوان» پیگری کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر