۱۱/۲۸/۱۳۸۷

معتاد مجرم نیست آقای لاریجانی

سال ها است که حتی در کشور ما نیز «اعتیاد» به عنوان یک «بیماری» مطرح می شود و نه یک «جرم». هرچند متاسفانه هنوز این مسئله در افکار عمومی توده مردم به خوبی جا نگرفته، اما باید اعتراف کرد که تبلیغات و آموزش های نسبتا مناسبی در این مورد در حال انجام است. با این حال اگر قرار باشد بجز آموزش های تبلیغات، اقدام عملی دیگری برای حل مشکل اعتیاد در کشور انجام شود بدون تردید باید چشم امید به نمایندگان مجلس دوخت؛ اما کدام مجلس.

خبر خودسوزی یک جانباز در برابر ساختمان مجلس خیلی زود در مجامع خبری منتشر شد و واکنش های بسیاری هم به همراه داشت؛ اما شرم آورترین واکنش ممکن را در این میان، رییس مجلس و مسوول کمیسیون امنیت ملی نشان دادند. آنجا که آقایان لاریجانی و بروجردی برای ماست مالی کردن خودسوزی یک فرد در برابر ساختمان مجلس تلاش کردند تا اثبات کنند وی نه تنها جانباز نبوده، بلکه «معتاد» بوده است!

هنگامی که رییس مجلس یک کشور، به مسئله اعتیاد چنین نگاهی دارد و معتادان را به جای تعدادی بیمار، یک مشت موجود بی ارزش می داند که حتی خودسوزی آنها هم اهمیتی ندارد چه انتظاری از دیگر نمایندگان می رود و چه امیدی می توان به برنامه ریزی برای حل بحران اعتیاد در کشور داشت؟

پی نوشت:
بی انصافی نشود، حتی در مجلس هشتم هم نمایندگانی شریف و فهیم حضور دارند.
آرش سیگارچی هم در این باره مطلبی نوشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر