۱۲/۰۴/۱۳۸۷

کوتاه از میان اخبار

*- مصباح یزدی هم طرفدار «گفت و گوی تمدن ها» و «مردم سالاری دینی» شده است! جناب یزدی در همايش مردم سالارى دینی فرموده اند «برای ارتباط با دنیا ناچاریم برخی مفاهیم را بپذیریم». واقعا خوشحال کننده خواهد بود اگر به واقع گفتمان اصلاحات اینگونه خود را بر دشمنان قسم خورده اش تحمیل کرده باشد؛ با این حال نمی دانم چرا حالا که احمدی نژاد این همه به میز مذاکره با آمریکا نزدیک شده است جناب یزدی ناگهان اهل اعتدال و گفت و گو شده اند.

*- برادر شریعتمداری حکم فرموده اند که کمیته فیلترینگ به خاتمی کمک کرده است. ایشان در جریده وزینشان استدلال کرده اند: کمیته فیلترینگ به کمک سایت خاتمی‌نیوز آمده و با فیلتر کردن این سایت، از یکسو گردانندگان سایت یاد شده را از مسئولیت پاسخگویی در مقابل دروغ‌هایی که پراکنده بودند نجات داد و از سوی دیگر پروژه جدیدی را برای مظلوم‌نمایی مدعیان اصلاحات که این روزها مبرم‌ترین نیاز آنها است، کلید زد». نخست و به قول جناب «معینی»عزیز خدمت برادر شریعتمداری یادآور می شوم که آن «خاتمی نیوز» نبود و «یاری نیوز» بود. دوم هم از کمیته فیلترینگ تمنا می کنم کمی هم از این کمک ها به روزنامه کیهان بکنند!

*- به تازگی روزنامه جمهوری اسلامی پرونده ای را باز کرده و با یک سری استدلال های عجیب و غریب و شواهد نه چندان مستند از قول گروهی به نام «پارس» مدعی شده است که «با برنامه‌ریزی مشاورین شاه، فرح دیبا و ایرج گرگین پس از تعیین مقداری مقرری برای گلسرخی او را به جای اعدام به پاریس تبعید كردند و اخیرا مریم اتحادیه در یكی از كافه‌های پاریس با گلسرخی ملاقات داشته است». اینکه پهلوی ها ترجیح می دادند به جای اعدام مخالفانشان آنها را به درون ساختار حکومت بکشانند بر کسانی که اطلاعی دارند پوشیده نیست؛ اما من به هیچ وجه نمی توانم درک کنم که دیگر با چه منطقی باید پذیرفت که شاه این همه خرج می کرده است تا اسطوره های مبارزاتی علیه خودش ایجاد کند و شهدایی مانند گلسرخی را پدید آورد! (آخر برادر جان یک چیزی بگو بگنجد)

تنها با یک کلیک به عضویت «مجمع دیوانگان» درآیید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر