۱۲/۰۵/۱۳۸۷

حمایت از خاتمی هم خیلی رو می خواهد!

یکی از مشکلاتی که انجمن های اسلامی دانشجویان (دست کم انجمن شریف و دانشگاه تهران) همواره با آن مواجه بودند؛ خطر تبدیل شدن به پایگاه احزاب سیاسی بوده است. همواره تعدادی از دانشجویان با اهداف مشخص در چنین راهی قدم برداشته اند که دست کم در مورد انجمن دانشگاه تهران سرانجام این اتفاق تلخ رخ داد و عده ای از اعضای حزب مشارکت بر خلاف اساس نامه انجمن ها به عضویت شورای مرکزی این انجمن درآمده و سپس اقدام به پاکسازی مخالفان کردند.

در مورد انجمن شریف سال ها است که شاهد مقاومت انجمن در برابر این گروه بوده ام. گروهی که به دلیل ظاهر اصلاح طلبی که دارند معرفی آنها به دانشجویان و تشریح اهداف واقعیشان بسیار دشوار است و از این جهت بسیار هم خطرناک تر از نفوذی های اطلاعات هستند. در تازه ترین اخباری که از انجمن شریف دارم مجددا و با نزدیک شدن به روزهای انتخابات این دوستان دست به کار شده اند. از یک سو به اسم انجمن شریف در دفتر مشارکت خیمه می زنند و تمامی ارتباطات انجمن با این حزب را مختل می کنند و از سوی دیگر با برخی نهادهای داخل دانشگاه ارتباط برقرار می کنند تا فشارها بر روی انجمن بیشتر شود. جسارتا هزار و یک جور «کثافت کاری» به بار می آورند تا بتوانند انجمن شریف را منحل کرده و به عنوان انجمن جدید مجوز فعالیت بگیرند.

حکایت این ماجراها مخصوصا در شرایطی که وزارت علوم اسب خود را برای تعطیلی انجمن های غیروابسته زین کرده بسیار مفصل است. حال تصور کنید در شرایطی که انجمن شریف از هر سو تحت فشار قرار دارد و این جماعت نیز آتش بیار معرکه شده اند تا هرچه زودتر حکم انحلال انجمن صادر شود خبری منتشر می شود مبنی بر اینکه: «کروبی کمیته دفاع و صیانت از دانشگاهیان و تشکل های دانشجویی تشکیل می دهد». به هزار و یک روش از تمامی اصلاح طلبان خواسته شد تا در این روزهای دشوار از انجمن های اسلامی حمایت کنند اما تا کنون که حتی یک اظهار نظر ساده هم از این گروه منتشر نشده است. واقعا با سوابقی که خاتمی در دفاع از دانشجویان (!) دارد و عملکرد فعلی نزدیکان وی، فعالان دانشجویی باید خیلی رو داشته باشند که هنوز خاتمی را به کروبی ترجیح دهند.

تنها با یک کلیک به عضویت «مجمع دیوانگان» درآیید

۱ نظر:

  1. من که بالاخره نفهمیدم اینجا چه خطی حکمرفاست :)

    پاسخحذف