۷/۱۸/۱۳۸۹

ما در قبال ثبت تاریخی کودتا مسوولیم

مهندس موسوی در جدیدترین گفت و گوی خود با سایت کلمه بار دیگر به سخنرانی سردار مشفق و لزوم پی گیری شکایت از آن پرداخته است:


«... ما می دانیم درضمیر و باطن انسانی هیچ کس حتی در میان نیروهای امنیتی، نظامی و بسیجیان سیاهپوش امروزی راضی به کشتن و سرکوب ومحبوس کردن فرهیختگان، معلمان، کارگران و زنان و مردان نیست، مگر یک عده بیمار و یا وابستگان به قدرت و سودبرندگان از غارت منابع ملی. به همین دلیل وقتی مخالفان جنبش نمی توانند با خواسته های جنبش مقابله کنند دشمن تراشی می کنند. دشمن تراشی هایی از جنس آنچه در نوار سردار مشفق بود. از این نظر نوار سردار مشفق به عنوان یک سند تاریخی دارای اهمیت هم هست.

برای چندمین بار است که شما به اهمیت نوار سخنان سردار سردار مشفق اشاره می کنید، همان سخنانی که موجب شکایت هفت اصلاح طلب علیه کودتای انتخاباتی نیز شد، اولا اهمیت آن سخنان در چیست ؟ ثانیا به نظر شما دلیل عصبانیت اقتدارگرایان از شکایتی که بر پایه سخنان سردار مشفق استوار بود، چیست؟


سخنان سردار مشفق علاوه برآنکه سندی برای اثبات تقلب و کودتای انتخاباتی است برای نشان دادن انحطاط فکری دشمنان مردم بسیار مهم است.دلیل عصبانیت اقتدار طلبان از شکایت بر پایه سخنرانی کذائی همین است...»

به باور من تاکید مداوم بر پی گیری شکایت از سردار مشفق مسئله ای فراتر از یک تاکتیک سیاسی جهت اعلام فشار بر جناح کودتا است. کافی است به یاد بیاوریم که با گذشت بیش از نیم قرن از کودتای 28 مرداد و علی رغم اعتراف صریح کشورهایی چون آمریکا و انگلستان مبنی بر نقش داشتن در آن کودتا، هنوز هم امثال فرزند آیت الله کاشانی پیدا می شوند که کودتای 28 مرداد 1332 را انکار کرده و به جای کودتاگران، دولت دکتر مصدق را محکوم می کنند. (از تورجان بخوانید)


شاید در حال حاضر برای محکومیت جناح کودتا اشاره و توسل به جنایات یک سال گذشته (نظیر کهریزک و کوی دانشگاه)، سرکوب های خونین و بازداشت های گسترده کافی باشد. اما نباید فراموش کنیم که ما در حال رقم زدن بخشی از حساس ترین دوره های تاریخی این کشور هستیم و از این بابت مسوولیت بزرگی بر عهده داریم. تاکید بر پیگیری شکایات اصلاح طلبان از سردار مشفق و تلاش برای رسوا سازی ابعاد کودتا از خلال همین سخنرانی می تواند بزرگترین اسناد تاریخی کشور در اثبات کودتای 22خرداد 1388 باشد.

پی نوشت:

یک همراه سبز با ارسال یادداشتی به سایت جرس به بررسی فایل پاورپوینت منتشر شده از جانب نهادهای امنیتی و مقایسه آن با سخنرانی سردار مشفق پرداخته است که به گمانم تحلیل مفصل و قابل توجهی است: «کالبد شکافی دو سند»


مجموعه یادداشت های «مجمع دیوانگان» در مورد سخنرانی سردار مشفق را از بخش «سردار مشفق» بخوانید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر