۷/۱۶/۱۳۸۹

پادکست: مروری بر یک هفته اخبار جنبش سبز – 14

پیش از پرداختن به چهاردهمین پادکست «مروری بر یک هفته اخبار جنبش سبز» گمان می کنم توضیح دو نکته در مورد این مجموعه ضروری باشد. نکته اول اینکه متوجه شدم سایت میزبان «رادیو مجمع دیوانگان» محدودیت جدیدی در دسترسی های رایگان ایجاد کرده است که سبب می شود فایل های من پس از دریافت تا پنج برابر افزایش حجم دهند. نتیجه اینکه من هربار فایلی با حجم تقریبی 5 مگابایت را عرضه می کنم در حالی که شنونده ناچار است فایلی حدود 27 مگابایتی را دانلود کند. برای رفع موقت این مشکل از این پس لینک های مستفیم را به سایت دیگری ارجاع خواهم داد که حجم فایل را تغییر نمی دهد تا دانلود برای کاربرانی که به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند امکان پذیر شود، هرچند این کار سبب می شود تا توانایی آمارگیری از تعداد دانلودها را از دست بدهم. در دراز مدت باید هزینه فعالیت حرفه ای در این سایت را پرداخت کنم، هرچند که چنین تغییری در سیاست های سایت را غیرحرفه ای می دانم.
نکته دوم اینکه طی روزهای گذشته در چندین مورد به دوستانی برخورد کردم که به دلیل دسترسی نداشتن به اینترنت پرسرعت، به جای فایل صوتی، فایل متنی پادکست ها را دریافت کرده و مطالعه می کنند. از این بابت که فایل های متنی هم مورد توجه قرار گرفته و کارکردی پیدا کرده است خوشحالم، با این حال گویا این دوستان متوجه بخش های عمده ای از پادکست ها نشده اند. در توضیح عرض می کنم که تمرکز عمده پادکست ها بر روی موزیک های جنبش سبز، به عنوان بخشی غنی از هنر جنبش است. در هر پادکست به صورت متوسط سه ترانه سبز منتشر می شود که تا کنون و بجز یک مورد که به دلیل اشتباه در ثبت آرشیو رخ داد هیچ گاه از موزیک های تکراری استفاده نشده است. علاوه بر این مسئله، در برخی از پادکست ها گفت و گوهایی منتشر می شود که با صدای خود افراد در پادکست قرار گرفته اند و در مواردی پیش آمده که متن آنها در فایل های متنی پیاده نشده است. در نهایت و علی رغم آگاهی از دشواری هایی که دسترسی به اینترنت برای دوستان پدید آورده است توصیه می کنم در صورت امکان حتما از فایل های صوتی استفاده کنید.

در پادکست چهاردهم می شنوید:

مروری بر آخرین وضعیت اسرای جنبش
شکنجه زندانی سیاسی محکوم به اعدام
پیام دکتر رهنورد در اعتراض به زندان در تبعید
آخرین گفت و گوی مهندس موسوی و درخواست رفراندوم
نگاهی به دو بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب و کانون صنفی معلمان

مدت زمان: 30 دقیقه

پادکست چهاردهم را از رادیوم مجمع دیوانگان بشنوید (حجم 27 مگابایت)

لینک دانلود مستقیم فایل صوتی (Mp3) با حجم 5 مگابایت

لینک دانلود مستقیم فایل متنی (Word)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر