۵/۰۹/۱۳۹۲

یک فنجان چای، با هم‌وطن بهایی


دو سال پیش، نگرانی از نفرت نژادی در نروژ سبب شد تا مراکز مبارزه با نژادپرستی، کمپین «وقت نوشیدن چای» را به راه بیندازند تا مسلمانان و غیر مسلمانان همدیگر را به نوشیدن چای دعوت کنند. نوبت به نفرت‌زدایی از سطح جامعه که رسید، ملکه نروژ نیز به توئیت ساده یک دختر ایرانی ساکن نروژ پاسخ مثبت داد و همراه با عروس خاندان سلطنتی به خانه این خانواده مسلمان رفت. این‌جاست که آدم گاهی جوابی پیدا می‌کند که چرا برخی از پیشرفته‌ترین کشورهای دموکراتیک اروپایی هنوز خاندان سلطنتی خود را حفظ کرده‌اند: «محض حفظ اتحاد، دوستی و یکپارچگی ملی». اگر ملکه نروژ در تمام عمرش هیچ کار دیگری بجز چای خوردن با یک خانواده مسلمان نکرده باشد، من می‌گویم او به اندازه کافی به کشور خودش خدمت کرده است، اینجا اما همه چیز وارونه است.

رهبری نظام که گویا اسب خود را زین کرده تا کام شیرین ملت را هرچه سریع‌تر تلخ کند و نگذارد حتی رویای تغییر شرایط و بازگشت به اتحاد ملی در سایه دولت اعتدال چند روزی مردم این کشور را دل‌شاد کند. ابتدا برای دولت خط و نشان می‌کشد و در کار کابینه و انتخاب وزرا اخلال ایجاد می‌کند، سپس دوباره سراغ رهبران جنبش سبز می‌رود و نشان می‌دهد که این کینه‌توزی شخصی تا چه میزان در عمق و ارکان سران حکومت ریشه دوانده که نه تنها مصالح ملی، که حتی مصلحت شخصی خودشان هم نمی‌تواند جلوی ابراز نفرت و تنفرشان را بگیرد. و حالا، نوبت به هم‌وطنان بهایی رسیده است که: «از هرگونه معاشرت با این فرقه ضالّه مضلّه، اجتناب شود». (+)

به هر حال این هم سرنوشت ما است. شاید وظیفه اصلی دولت‌ها این باشد که به اختلافات درون جامعه رسیدگی کنند و برای کاهش نفرت و حفظ اتحاد آن بکوشند. حالا در کشور ما همه چیز وارونه شده. این مردم هستند که باید بکوشند از نفرت‌پراکنی‌های حاکمان بکاهند. حاکمانی که به قول مهندس موسوی دست می‌کنند داخل خانواده‌ها و یک نفر را خودی می‌کنند و یکی دیگر را غیرخودی می‌کنند و میان مردم تفرقه می‌اندازند. به هر حال چاره‌ای نیست.

بهایی‌ستیزی در کشور ما ریشه‌ای 150 ساله دارد. یعنی تقریبا از همان بدو پیدایش این آیین در دوره ناصرالدین شاه. راستش من خودم را در قبال این همه جنایت شرمنده هم‌وطن بهایی خودم نمی‌بینم، چرا که گمان می‌کنم ما با هم فرقی نداریم. من و او هردو قربانی استبداد بوده‌ایم. حال هر یک به نوعی. اما این بار فکر می‌کنم بشود از این تهدید جدید یک فرصت درست کرد. من یک دوست بهایی دارم. دوست خوبی است اما هیچ وقت آن‌قدر نزدیک نبوده‌ایم که او را به خانه خودم دعوت کنم. حالا فکر می‌کنم فرصت خوبی باشد. اگر استبداد می‌خواهد ما بیش از هر زمان دیگری از هم متنفر باشیم و فاصله بگیریم، چه بهتر که بیش از هر زمان دیگری با هم دوست باشیم و به هم نزدیک شویم. تلاش می‌کنم برای آخر همین هفته دوستم را به نوشیدن یک فنجان چای دعوت کنم. حتما دوستان دیگری هم خواهند آمد. دور هم جمع می‌شویم. شاد خواهیم بود و خواهیم خندید به حقارت کینه‌توزان و نفرت پراکنان.

۶۹ نظر:

  1. ناشناس۹/۵/۹۲

    اتفاقا همین آخر هفته پیش چایی خوردیم با دوست بهایی مون. البته یک اعتراض مدنی یا مشتی در دهان دشمن نبود. دو تا دوست که به این مسائل اهمیت نمی دادیم داشتیم گپی می زدیم.

    پاسخحذف
  2. من شما رو به یک فنجان چای دعوت می کنم.ضمنا با اجازه مطلب رو در فیسبوکم شیر کردم.

    پاسخحذف
  3. ناشناس۹/۵/۹۲

    آفرین بر شما و کاری می‌کنیم که آنان که هر روز نفرت می‌پراکنند، هر روز تنهاتر شوند و حتی خرج بیت‌المال هم برای طرفدار خریدن افاقه نکند.

    پاسخحذف
  4. ناشناس۹/۵/۹۲

    سپاس برای این همه احساس مسوولیت که در قبال هموطنان بهایی خود دارید.

    پاسخحذف
  5. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    سرانجام روزی بخواهد رسید که ایران عزیز ما از لوث جهل و جنون پاک خواهد شد، و همهء ایرانیان متوجه خواهند شد که بهایی ستیزی و تبلیغات منفی در بارهء بهاییان چه صدمهء وحشتناکی به ملت ایران بخصوص به مسلمانان زده است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۰/۵/۹۲

      من موندم با این همه هوش چرا خرگوش نشدی!! آخه خانه ات آیاد، اصل وجود بهاییت برای به انحراف کشوندن مذهب شیعه بوده.... سر بها الله و سر شوقی افندی که القاب "سر" از ملکه انگلیس گرفتند که به خاطر خوش تپی نبوده که... برید یه خورده مطالعه کنید ببینید اینها همزمان در ایران بهاییت را نشکیل دادند و در عربستان وهابیت را.... اما در ایران یک وزیر با درایت به نام امیر کبیر وجود داشت که نگذاشت این فرقه ی انحرافی پا بگیره ولی در عربستان کسی نبود که جلوی وهابیت را بگیره و الان داریم میبینیم که از دل همون وهابیت القاعده اومد بیرون.... اگه امیرکبیر نبود الان معلوم نبود چی میشد.... بهاییت نسخه ی شیعه ی وهابیت هست .

      حذف
    2. ناشناس۱۰/۵/۹۲

      انگیزه پیدایش بهاییت هرچه بوده و در هر شرایطی در حال حاضر این مردم بهایی سود و زیانشان به حال ملت هیچ فرقی با سود و زیان سایر فرق ندارد . این مردم بدون هیچ دلیل و توجیهی تحت ظلم و ستم و بیعدالتی از جانب حکومت قرار دارند. در حالیکه مردم همان مناسباتی را با پیروان بهایی دارند که با پیروان سایر مذاهب و ادیان دارند و گوششان به حرف حکومت بدهکار نیست.

      حذف
    3. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

      حذف
    4. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

      حذف
    5. ناشناس۱۰/۵/۹۲

      جناب ناشناس، نه یهاءالله و نه شوقی افندی لقب "سر" نداشتند. بلکه عبدالبهاء به خاطر اقداماتش در جلوگیری از قحطی در حیفا لقب "سر" گرفت. این اشتباه و امثال آن (مثل قرار دادن بهائیت کنار وهابیت!!!!!) را نه تنها شما، بلکه بسیاری دیگر که هرگز تاریخ و آثار بهایی را بشخصه مطالعه نکرده اند مرتکب می شوند تا ثابت کنند که چقدر حکم بهاءالله در مورد اهمیت جستجوی حقیقت و مطالعه و دقت نظر در هر امری با چشم و گوش "خود" -بجای تقلید از دیگران و تکرار حرف های سایرین اعم از اتهامات ،یا حتی تعریف و تمجید دیگران- اهمیت اساسی در شناخت ما از امور دارد. پیشنهاد میکنم دوستی بهایی پیدا کنید، یک لیوان چای با او بنوشید، یک کتاب از او بگیرید و آنچه اتفاق افتاده و آنچه این آیین میگوید را "خودتان" مطالعه کنید تا قضاوتی نزدیکتر به واقعیت باشد.
      این را هم اضافه میکنم که منظور من این نیست که شما مطالعه نداشته اید. اما آنچه میفرمایید نشان میدهد اکر مطالعه کرده اید ردیه خوانده اید، چون اینها حتما منبعشان کتب بهایی نیست. آیا اگر فردی بخواهد در مورد حقیقت اسلام بداند، بهتر است ردیه هایی که در این مورد نوشته شده را بخواند یا به تاریخی موثق و کتاب قرآن مراجعه کند تا بفهمد اسلام چه میگوید؟ نمیدانید چه قدر مشکل است آثار اتهام های ناروایی را که در ردیه ها مثلا بر پبامبر اسلام وارد میکنند از ذهن افراد پاک کرد و چه قدر باور این اتهامات توسط افراد در مورد وجودی مثل ایشان، خاطر انسان را آزرده میکند. این امر در مورد اتهاماتی که بر آیین بهایی وارد میکنند نیز صادق است. من هر چند مسلمان نیستم، همیشه دوستانم را از خواندن ردیه بر اسلام بر حذر میکنم و از آنها میخواهم قرآن را یخوانند تا حقیقت را بدانند. شما نیز به خاطر احترام به حقیقت چنین کنید. آثار بهایی را بخوانید.ممنونم.

      حذف
    6. ناشناس۱۰/۵/۹۲

      حالا چرا ملکه انگلیس اینقدر نگران قحطی در حیفا بوده که به این بابا لقب سر داده؟؟؟
      منم دارم در راه رفع قحطی در سومالی تلاش میکنم چرا نمیاد به من لقب سر بده؟؟؟ :)

      اینا همشون دستشون توی یه کاسه هست.... من دلم به حال اون بنده های خدایی میخوره که فکر میکنن این بهاالله واقعا خدا بوده!! فکر میکنن دارن به دینشون عمل میکنن ... نمیدونن 150 ساله انگلیس داره به ریش همهشون میخنده....

      بنده های خدا را گمراه کردن.... یکی نیست بپرسه اگه مهدی اومده پس چرا دنیا اینقدر نابرابره؟؟؟ اصلا فلسفه ای این آقا این بود که من مهدی هستم و اومدم دنیا را درست کنم! خب چرا درست نکرد و مرد!!

      مردم را با یه فرقه ی دست و پا شکسته سر کار گذاشتن بیچاره اونایی که فکر میکنن این یارو خدا بوده!! آدم اینقدر میتونه بی تشخیص باشه!! چه خداییه که مرد!!

      حذف
    7. ناشناس۱۰/۵/۹۲

      ای بابا من فکر می کردم حزب الله نسخه شیعه ی وهابیته و تشیع هم نسخه ایرانی اسلامه.

      حذف
    8. ناشناس۱۰/۵/۹۲

      نه عزیز من حرب الله که توی دهه ی 1350 با کوشش دکتر چمران توی لبنان تاسیس شد .... الان داری ..وز را به شقیقه ربط میدی! اما تاریخ وهابیت و بهاییت تقریبا با هم شروع شده و از قرن گذشته حدود 150 یا 170 ساله که مسلمونها درگیر این معضلات شدن

      اصولا سیاست انگلیس تفرقه بنداز و حکومت کن بود و هست خودشون میگن divide and rule!! خیلی جالبه که در قرن نوزدهم میلادی که انگلیسها شدیدا در خاورمیانه فعال بودن خیلی از این مذاهب یهویی عین قارچ رشد کردن....

      حذف
    9. http://www.parsine.com/fa/news/40615/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%AA

      حذف
    10. ناشناس۲۱/۱/۹۳

      نظر یک بی خدا را هم بشنوید من ماندم این دین اسلام چرا اینقدر به مسائل جنسی علاقه دارد و این وضع سخن گفتن اینان من را یاد انسان های غار نشین میاندازد و هیچ گونه ادب و تربیت در اینان گویی وجود ندارد البته پدر و مادر بنده مسلمان هستند و هیچگاه به سبک وسیاق اینان سخن نگفتند این روش سخن گویی بیشتر مخاطبین شما را منزجر میکند و نشان از درماندگی شما و دین شما دارد بحث و گفتگو بسیار عالی است اما با افرادی که مسلمان واقعی باشند نه عده ای که جیره خوار دستگاه عریض و طویل و تربیت شده قم و مشهد و نجف هستند و تا موقعیکه حقوقشان پرداخت میشود هر کثافتی را از دهانشان خارج میشود و ضربه ای که اینان به دین خودشان میزنند جبران ناپذیر است من واقف به تمام کتابهای دینی همه ادیان هستم وانها را مطالعه کرده ام وبزرگترین ترس روحانیت از بهایی ها ان است که بهاییان ارزش انسان و انسانیت را درک کرده اند و روحانیت برکنار و بازنشسته کردند برای همیشه و دینشان هم مثل مسیحیت است که دین خشک ومتعصب یهود را امروزی کردند و مسیحیت بوجود امد و این جماعت دین فروش روحانی که کاری به جز مفتخوری نداشته فقط از این میترسد که دکانش بسته شود و مجبور به کار شود در اخر بگویم بی دینی از همه این توهمات دینی بهتر است

      حذف
  6. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    و ایضا اهل حق و ایضا دراویش و ایضا اهل سنت و ایضا لائیک

    پاسخحذف
  7. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    فقط ایول

    پاسخحذف
  8. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    مرگ بر بهايي هاي نجس

    پاسخحذف
  9. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    لعنت بر بهايي ها مرگ بر اسرائيل

    پاسخحذف
  10. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    مرگ بر هر چي بهايي

    پاسخحذف
  11. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    مرگ بر وهابيت

    پاسخحذف
  12. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    مرگ بر هر چي بهايي چه ايراني چه عربي و چه ...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۰/۵/۹۲

      مرگ بر همه کسانی که شعار مرگ بر می فرستند به جز من هیچیم نداریم!

      حذف
    2. آمريکايی و اسرائيليها شعار مرگ بر کسی نميدن ولی عملاً مردم رو ميکشند.
      من طرفدار شعار مرگ نيستم، ولی از ساده لوحی و خريت بيزارم.

      حذف
  13. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    بخدا بهايي ها نجس هستند يعني گوه (مدفوع) ادميزاد هم بدهيد نوش جان ميكنند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۰/۵/۹۲

      آيا هيچ انساني را ديده ايد كه مدفوع خودش را بخورد؟ چرا اينهمه دروغ مي گوييد ؟ فكر ميكنيد انسانهاي سليم النفس حرفهاي چندش اور و بيمارگونه شما را باور ميكنند؟
      خوب بود كلمه خدا را از جمله سراسر چرك و تنفرزاي خودت پاك ميكردي.

      حذف
    2. ناشناس۱۰/۵/۹۲

      این یارو ناشناسه اولی بی سواد بوده.. انتظار میره که اگرم میخواید چیزی بنویسید مستند بنویسید... در نجس بودن بهاییها و اینکه یک فرقه ی ضاله هست شکی نیست اما این مزخرفات را هم ننویسید که باعث تقویت دیدگاه یه عده منافق میشه وما را به ابله بودن متهم میکنن و میگن این مسلمونا دلیل ندارن فحش میدن... اینقدر دلیل در رد این فرقه هست که نیازی به فحش دادن نیست...

      حذف
  14. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    NAJES OON KESI HAST KE KHODESHO RO PAK TAR AZ HAME MIDOONEH
    VA HAR JENAYATI RO BE NAME DEEN VA MAZHAB ANJAM MIDEH VA HAR TOHINI KE BEKHAD MIKONEH

    پاسخحذف
  15. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    I found this article very offensive. There should not been any difference bw Bah or Muslim. I never knew such thing exist that Muslim or Bah's disagreement until I was in High school and it was brought up. If I would not heard about it in high school I would not even know. What I want to say THERE IS NO SUCH a difference. PEOPLE get a life and let everyone live too.

    پاسخحذف
  16. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    شیعه هم مثل بهاییت با حمایت انگلیس تشکیل شد و البته اهمیتی ندارد چرا که هر کس در انتخاب عقیده آزاد است .میخوام بگم اگر بعضی ها فکر میکنند بهاییان عزیز ما 150 ساله که نجس و منحرف هستند خب عزیز دل برادر تو که 1400 ساله نجس و منحرف هستی.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اولاً که حرفت غلطه و اصلاً هم شيعه توسط انگليس درست نشد، يه جورايی خيلی خنده داره حرفت ولی بيا فرض کنيم درسته.
      در اين صورت شيعه توسط انگليس درست شده که عثمانی رو اذيت کنه، و به اين ترتيب کشور ايران رو هم که مدتها چند پاره بود رو دوباره متحد کرده.
      خوب اينکه به ضرر ما نيست، ميتونيم از اين مکر انگليس به نفع خودمون استفاده کنيم. اصلاً دنيا همينه، ما که زورمون نميرسه به اينا، بايد لا اقل از برنامه های خودشون به نفعمون بهره برداری کنيم. پس اينکه دست انگليس درد نکنه.
      ولی در مورد وهابيت و بهاييت دقيقاً بر عکس هدف قبليش عمل کرده. يعنی اگر اون موقع ميخواست بر عليه عثمانی با هم متحد باشيم، الان دلش ميخواد کل اين منطقه نفت خيز پر از آشوب و نفاق و چند دستگی باشه.
      مثلاً مرز هايی که برای عراق سوريه اردن فلسطين همه اينها تعيين شده (کاری به آفريقا ندارم که اونجا هم بسيار جنايت کردند) طوری تعين شده که همه جا چند قوم بيربط رو داخل يک مرز کرده (که قبل از اون اصلاً وجود نداشته) و معمولاً قوم اقليت رو حاکم کرده (نه فقط انگليس، همه استعمارگران اين کار رو ميکردند، شايد ما هم جای اونها بوديم همين کار رو ميکرديم). به اين نحو خيالش راحت شده که مدتها اين کشورها درگيری داخلی خواهند داشت و هيچ کدوم تبديل به يک قدرت منطقه ای نميشه.
      بر عليه ايران و عربستان هم که بزرگتر و ثروتمندتر از بقيه بودن حيله های بسيار زدن و يکيش همين بهاييت و وهابيت.
      آخه چه حقانيتی در همون اسلامش هست که حالا يکی با تفکرات روشن فکری بياد بگه من امام زمانم و نه من پيغمبرم و نه يادم نبود من خود خدام!
      خوب بابا ما الاغيم؟ يا مثلاً کم از اين نقشه ها ديديم از غربيها؟ کم جنايت کردن تو همه نقاط دنيا؟
      چرا انقدر ساده هستيد که فکر ميکنيد اينها حسن نيت دارند؟ مردم بدبخت آفريقا که از گشنگی دارن ميميرن مگه خودشون زمين و حيوون نداشتن؟ هميشه که قحتی نبوده اونجا!؟ مهد پيدايش انسان بوده. چرا انقدر فلک زده شده؟ چون همين استعمار گرهای اروپايی که الان چايی ميخورن شيک شيک، صدها سال به بردگی و اسارت گرفتن اينها رو و منابعشون رو غارت کردن و در بدترين شرايط رهاشون کردن. اصلاً هم به روی خودشون نميارن و ته مونده غذاشونم به زور ميدن به اينها. حالا ما باور کنيم يهو اينها ملوسک شدن؟
      من که نميکنم هرکی ميخواد بکنه!

      حذف
  17. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    هر چیزی که دکان مفت خوری آخوند وطن فروش را تهدید کند منحرف و نجس و کافر و غیره است . خاک بر مردمی که 1400 ساله اینو نفهمیدن!

    پاسخحذف
  18. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    آرزویم فشردن گلوی آخوند است و بس! آخ چه حالی میده لا مصب !! از گور درآوردن خمینی و آتش زدن استخوانهاش!!! جشن بزرگ ملی میشه فکرشو بکن؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اميدوارم هرجا هستی در صحت و سلامت باشی و هيچ وقت قدرت به دستت نيافته!

      حذف
    2. ناشناس۱۰/۵/۹۲

      اینا همون بهاییهای صهیونیست هستند که اگه قدرت به دستشون بیفته واویلاست

      حذف
  19. Thanks for writing such a great text. I am really glad to see people think like you.

    پاسخحذف
  20. انگليسيها بهاييت و وهابيت را ايجاد کردند، بعد هم تحت پوشش آزادی مذهب به گسترش افکاری که منافع استعماری خودشون رو تأمين کند پرداختن.
    معلومه ملکه نروژ هم همچين کاری ميکنه و پازل رو کامل ميکنه.
    شما هم ساده دل باشيد و سوژه خنده اينها.

    پاسخحذف
  21. چقدر از این ایده خوشم آمد درود بر شما

    پاسخحذف
  22. درود بر همه بهائیان عزیز و ایرانیان آزاده..مرگ بر فاشیست مذهبی چه شیعه چه ولائی و هواداران خود فروخته ولایت ننگ و جنایت

    پاسخحذف
  23. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    کلا اگه مذهب تو دنیا نبود که خیلی بهتر بود. جالبه که یه عده هی می خوان بگن چون انگلیس این دین رو درست کرده پس بهایی ها حق زندگی و معاشرت و تحصیل و اینها نداره . همه ی دین ها بالاخره از یه جایی شروع شدن این چه ربطی به روابط انسانی ما داره... ما باید این رو درک کنیم که هر انسانی بر اساس احساس نیاز یا هر چیز دیگه ای به یه چیز هایی اعتقاد داره حتی به نظر من هم بی دین بودن خودش نوعی اعتقاد هست.. این اعتقاد ها از نظر ما درست یا غلط نباید تاثیری تو روابط اجتماعی ما داشته باشه .. ما باید درک کنیم که هممون انسانیم با عقاید و نژاد و زبان و قومیت های متفاوت ..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۰/۵/۹۲

      آخه جناب ناشناس عزیز

      این آقای سر بهاالله در همون زمان ظهورش ! اومد اول گفت من رابط امام زمان و مردم هستم و مردم هم از بس در فقر و فشار ناشی از بی کفایتی شاهان قاجار بودند بهش اقبال نشون دادند بعد یواش یواش که مردم دور و برش جمع شدند اومد گفت من رابط امام زمان نیستم من خود امام زمانم!!!
      بعد از مدتی دید مردم میگن خب زود بیا جهان را پر از عدل و داد کن گفت من یادم نبود من پیغمبرم!! یعدش گفت نه بابا اصلا من خود خدا هستم که در این جسم خاکی هبوط کردم!!!!

      علمای نجف و اصفهان در مصاحبه هایی که با این شخص داشتند گفتند که اگر نگوییم که مرتد هست ولی حداقل از اختلالات روانی شدید رنج میبره....
      بعد ملت اومدند و گفتند خب جناب خدا!! این دین شما اعمالش چیه؟؟ این بنده ی خدا هم که چیزی نداشت بگه اومد یه خورده اعمال دین اسلام را تغییر داد و اسمش را گذاشت بهایی! البته این فرقه ی ضاله خیلی هوشمندانه طراحی شده و تمامی چیزهایی را که شما به عنوان ارزش در دین اسلام دارید اینها اومدن دست گذاشتند روش و چنان عوضش کردند که اصلا آدم حیران میمانه که چه تفکر شیطانی پشت این قضیه هست:
      1- در اسلام نماز جماعت سفارش موکد شده ولی در این فرقه ی منحرفه نماز به جماعت خواندن وجود نداره.
      2- قبله ی نماز در اسلام رو به عربستان و شهر مکه هست ولی در این فرقه ی ضاله قبله رو به اسراییل و شهر حیفا هست!!!
      3- اعمال حج شامل رفتن به مکه و طواف به دور خانه ی کعبه در اسلام به عنوان حج تعریف شده ولی در این فرقه ی ضاله رفتن به عراق و بازدید از خانه ای که بهاالله در اون تبعید بود به عنوان حج گفته میشه...
      4- برای نماز در اسلام وضو با اب و طهارت ضروری است ولی در این فرقه ی شیطانی ضرورتی برای طهارت وجود ندارد...

      با یک نگاه ساده به اصول و آن چیزی که اینها بهاییت مینامند متوجه میشویم که نسخه ویروسی شده ی شیعه هست که اینها با دستکاری انگلیس در کشور ما ایجاد کردند.... عجیب نیست که وقتی امیر کبیر قصد اعدام بهاالله را داشت سفیرکبیر بریتانیا در تهران با فشار شدید بر شاه و اطرافیان شاه امیرکبیر را مجبور کرد که مجازاتش را به تبعید تخفیف بده و یواش یواش از همین تبعید ها هم تونستند فراریش بدهند تا سر از فلسطین در آورد و بعدها هم همین فرقه ی ضاله تونستند که مقدمات تشکیل اسراییل را در فلسطین به انجام برسونند... با کمی دقت میتونید بفهمید که رابطه ی بین یهودیهای اسراییل و بهایی ها بسیار گرم و در بعضی مواقع به طور غبر عادب نزدیک هست
      اونوقت بگید که چرا این فرقه انگلیسی نیست

      حذف
    2. ناشناس۲۷/۵/۹۲

      آقا منم این را اضافه بکنم که در اسلام ازدواج با خواهر، مادر ، دایی ، برادرزاده یا خواهر زاده و در کل ازدواج با این جور محارم حرام هست ولی در این فرقه ی منحرف و شیطانی ازدواج با محارم آزاد هست اما علت اینکه چرا در ایران زیاد اتفاق نمی افته اینه که ثبت احوال همچین سندی را برای ازدواج بین مثلا دایی و خواهر زاده یا برادر و خواهر ثبت نمیکنه. به همین خاطر هست که در ایران اگرم با محارم ازدواج میکنند هیچ جا ثبت نمیشه و غیر رسمی هست.

      حذف
  24. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    ای کاش از تاریخ درس می گرفتیم! ای کاش یک کم اطلاعات و دانشمان را بیشتر می کردیم. وقتی که نوشته برخی از افراد را در اینجا می خواندم یاد مطلبی افتادم از کتاب عالم و ادیب بزرگ مسلمان مصری محمد حسین هیکل که در کتاب مشهورش "حیاة محمد" ذیل عنوان " کتَّاب المسیحیة و محمد" به برخی از تهمت ها و افتراهایی که به حضرت محمد (ص) و دیانت اسلام زده شده اشاره کرده و در این کتاب می نویسد: " أرأیت الحضیض الذی هوت الیه هذه الطائفة من کتّاب الغرب؟ أرأیت اصرارهم، مع توالی القرون، علی الضلال و علی اثارة العداوة و البغضاء بین أبناء الانسانیة؟!" ( محمد حسین هیکل: حیاة محمد، القاهرة: الناشر دار المعارف، الطبعة الرابعة عشرة، ص 31)؛ یعنی ببینید این گروه از نویسندگان فرنگ کار دنائت و پستی را به کجا رسانیده و چگونه در طی قرون متوالی بر گمراهی و ایجاد دشمنی و کینه میان فرزندان آدم اصرار ورزیده اند که بعضی از آنها در عصری که آن را عصر علم و تحقیق و آزادی و مساوات می شمارند پدید آمده اند.
    مطالعه بخشهای از این کتاب که به این افتراهات می پردازد جهت تنبه و تذکر و روشن شدن اذهان و افکار خالی از لطف نیست که ذیلاً نقل می گردد.
    " جاء فی موسوعة لاروس الفرنسیًّة خلال العرض لآراء کتّاب المسیحیة الی النصف الأول من القرن التاسع عشر ممن نالوا من محمد شرّ نیل ما یأتی : (( بقی محمد مع ذلک ساحراً ممعناً فی فساد الخُلُق، لصّ نِیاق، کردینالاً لم ینجح فی الوصول الی کرسی البابویة، فاخترع دیناً جدیداً لینتقم من زملائه. و استولی القصص الخیالی و الخلیع علی سیرته. وسیرة باهومیه (محمد) تکاد تقیم أدباً من هذا النوع. و قصة محمد التی نشرها رینا و فرانسیسک میشل سنة 1831 تصوّر لنا الفکرة التی کانت لدی أهل العصور الوسطی عنه. و فی القرن السابع عشر نظر بیل فی تاریخ أبی القرآن نظرة تاریخیة. مع ذلک ظلّت مقرراتٌ ظالمةٌ ثابتةٌ فی نفسه عنه. علی أنه یعترف مع ذلک بأن النظام الخلقی و الاجتماعی الذی أقامه لا یختلف عن النظام المسیحی لولا القصاص و تعدّد الزوجات))" (محمد حسین هیکل: حیاة محمد، القاهرة: الناشر دار المعارف، الطبعة الرابعة عشرة، ص 29)، مضمون بیان آنکه، در فرهنگ لاروس فرانسه ضمن گفتگو از نظر نویسندگان مسیحی تا نیمه اول قرن نوزدهم که از محمد ص به وضعی نا شایسته عیب جوئی کرده اند چنین آمده: با وجود این محمد ص در نظر آنها ساحری فاسد الاخلاق و یغماگری ریاکار بود و او را کاردینالی می دانستند که چون به مقام پاپی نرسید برای انتقام از همکاران خود دینی تازه پدید آورد و داستانهای خیالی نامناسب با سرگذشت او آمیخته بود، به حدی که مجموعه ئی از این قبیل حکایات راجع به سرگذشت محمد ص در ادبیات اروپائی پدید آمده بود. داستان محمد ص که در سال 1831 به وسیله رینو و فرانسیس میشل انتشار یافته نشان می دهد که مردم قرون وسطی درباره او چگونه فکر می کرده اند. در قرن هفدهم بیل سرگذشت محمد ص را از لحاظ تاریخی مورد بحث قرار داده ولی بسیاری مطالب ناروا راجع به محمد ص در خاطر او نقش بسته بود، با وجود این اعتراف می کند که نظام اخلاقی و اجتماعی که محمد ص پدید آورده است، صرف نظر از قصاص و تعدد زوجات تفاوتی با اساس مسیحیت ندارد.
    و ایضاً آمده است: فمنذ رودلف دلوهیم الی وقتنا الحاضر قام نیکولادکیز، وقیقس، ومراتشی، وهوتنجر، وبیلیاندر، وبریدو و غیرهم فوصفوا محمداً بأنه دجّال، و الاسلام بأنه مجموعة الهرقات کلها و أنه من عمل الشیطان ... و القرآن بأنه نسیج من السخافات ... (محمد حسین هیکل: حیاة محمد، القاهرة: الناشر دار المعارف، الطبعة الرابعة عشرة، ص 30)، یعنی از زمان رودلف ولوهیم تا امروز نیکولا دکیز وقیقس و مراتشی و هوتنگر و بیلیاندر و بریدو و دیگران همه محمد ص را مردی دجّال و اسلام را مجموعه بدعتها و نتیجه اعمال شیطان ... و قرآن را مجموعه سخنان سخیف می دانستند.

    پاسخحذف
  25. ” هر ظلمی که از ظالمی ظاهر شد او را بنفس حقّ واگذاريد . عدل الهی


    مهيمن و محيط است ” ( ص ٣ - ١٥٢ ج ٧ آثار قلم اعلی )

    پاسخحذف
  26. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    ﺗﺎ ﻛﻲ ﻫﺮ ﻛﻪ ﻣﺜﻞ ﻣﺎ ﻧﻴﺴﺖ ﺩﺷﻨﺎﻡ ﺩﻫﻴﻢ و ﻟﻌﻦ ﻛﻨﻴﻢ, اﮔﺮ اﺯ ﻳﻚ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺳﻨﻲ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺷﻴﻌﻪ ﺑﭙﺮﺳﻴﺪ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﺪ ﻫﺴﺖ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﻧﺜﺎﺭ ﻛﻨﻦ, اﻧﭽﻪ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺩ ﭘﺮﺳﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﺑﻬﺎﻳﻴﺎﻥ ﻧﺜﺎﺭ ﻛﻨﻴﺪ , ﻏﻴﺮ ﺷﻴﻌﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻧﺜﺎﺭ ﻛﻨﻦ. ﺑﺲ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻛﻲ? ﺧﻮﺩ ﺩﻭﺳﺖ ﺩاﺷﺘﻦ ﻛﻪ ﻫﻨﺮ ﻧﻴﺴﺖ, ﺗﺎ ﻭﻗﺘﻲ اﻧﺴﺎﻥ ﺩﮔﺮ ﺧﻮاﻫﻲ ﻧﻴﺎﻣﻮﺯﺩ ﺩﻧﻴﺎ ﻣﺤﻞ ﺟﻨﮓ و ﺧﻮﺩﻛﺎﻣﮕﺎﻥ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮﺩ. اﺯ ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ ﻛﻪ ﺑﺮ ﻣﺎ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﻴﺎﻣﻮﺯﻳﻢ, .....اﮔﺮ ﺩﺭ ﺧﻮاﻧﻮاﺩﻫﺎﻱ ﻣﺴﻴﺤﻲ, ﻳﻬﻮﺩﻱ,ﺯﺭﺗﺸﺘﺘﻲ ﺑﻮﺩاﻳﻲ..... بﺩﻧﻴﺎ اﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩﻳﻢ اﻳﻨﻚ ﭼﻪ ﺩﻳﻨﻲ ﺩاﺷﺘﻴﻢ??,.......

    پاسخحذف
  27. خیلی از پیشنهاد قشنگتون لدت بردم.ای کاش این حقیقت را با تمام وجود درک می کردیم که تغییر جهان با تغییر خود ما شروع میشه... پس اگه واقعاً از ازن وضعیت ناراضی هستیم خودمون بلند شیم و شروع کنیم به محبت و عشق ورزیدن به هم بدور از همه تمایزات و اختلافاتی که حربه ای شده برای عُمّال زور که این بساط را برای ما چیدند!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۰/۵/۹۲

      ممنون از اين پيشنهاد . در روضه قلب جز گل عشق مکار.

      حذف
  28. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    دوستان عزیزی که با گرفتن ژشت فرد مطالعه کرده و تاریخ بلد اقدام به تکرار تهمتهای ناروا و سراسر دروغ می کنند، توجه داشته باشند که با اندکی تفکر و تأمل در قضایا و وقایع، و همچنین مطالعه از منابع درست و واقعی متوجه نیت سوء تهمت پراکنانی که دکان فریب مردم را راه انداخته اند و با حمایت و همراهی افراد نامطلع و ناآگاهی همچون جناب صالح دادخواه موجبات نشر اکاذیب و سوء استفاده از عواطف مردم را فراهم می نمایند، خواهند شد.
    عزیزان دل برادر ، آموزه های آئین بهایی سراسر دوستی و همدلی با عموم اهل عالم فارغ از نژاد و رنگ و جنیست و زبان و . . . می باشد و این همان چیزی است که دکان مدکور را تخته می کند.
    عمر همچون برق می گذرد پس تا وقت باقی است فرصت را از دست ندهید و در مسیر محبت و همدلی و رفاه اهل عالم همراه شوید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۰/۵/۹۲

      جناب بهایی
      همه ی این خصایلی که برشمردید را ما در ادیان ابراهیمی داریم و میشه بفرمایید چیز جدیدی که این آقا به عنوان دین به بشریت عرضه کرد و در ادیان دیگر وجود نداره چی هست؟؟؟

      یه سری از عقاید شیعه را گرفته تغییر ماهیت داده میگه من دین جدید آوردم تازه علامت دینش همه شباهت عجیبی با ستاره ی داوود یهودیها داره و یه ملغمه ای از ادیان درست کرده یه خورده فلفل هم زده بهش و میخواد به خورد مردم بده به عنوان دین!!

      اصلی اساسی در مقابله با دشمن وجو داره که اگه زورت به دشمن نمیرسه سعی کن از درون نابودش کنی....
      حالا همین اصل را انگلیس به کار برد و با هزینه ای کم یه فرقه ساخت و مفاهیم اصیل شیعه را تحریف کرد و کمک کرد تا در داخل مملکت وسیع ایران رشد کنه و از درون همبستگی و اعتقادات مردم را به انحراف بکشونه... همزمان از بیرون هم فشار آورد و اینگونه بود که در ایران هم مثل عربستان که وهابیت را به وجود آوردند امدن و فرقه ی بهایی را درست کردند اما به لطف درایت امیرکبیر این توطئه تا حد زیادی عقیم ماند اما وهابیت مثل ویروس در تمام عربستان گسترش پیدا کرد و الان داریم میبینیم که دارند به اسم اینکه هر چیز غیر خدا شرک هست، تمام آثار اسلامی را از بین میبرند... در آموزه های اسلامی یکی از اولین مفاهیم اینه که ارتفاع هیچ ساختمانی در همسایگی مسجد نباید از ارتفاع مسجد بلند تر باشه و این برای احترام به مسجد هست اما در عربستان این وهابی های کثیف اومدند و یک ساعت یک چشم که نماد دجال هست را با ارتفاع 500 متر جفت خانه ی کعبه درست کردند و هیچ کس جیکش هم در نیامد... چند سال پیش در اصفهان برج نقش جهان را که در کنار میدان نقش جهان بنا شده را یونسکو گیر داد که اگر چهار طبقه اش را خراب نکنید این میدان را از فهرست آثار جهانی بیرون میاریم اما خانه ی کعبه که میراث جهانی یک و نیم میلیارد انسان مسلمان هست را اینها با این برج بلند پوشاندند و کسی هم نیامد بگه آقا خرت به چند؟؟؟؟ اون فرقه ی وهابیت این کارها را در مرکز اسلام و خانه ی خدا انجام داده ولی چون زیر مجموعه ی انگلیس هست کسی چیزی نمیگه و این بهایی ها هم اگه دستشون میرسید و الان در ایران قدرت داشتند کاری میکردند شبیه به همون افراطیون وهابی

      حذف
    2. آقا چه ژستی چه مطالعه اي؟
      جواب حرفها رو بده جای شعار دادن.
      تاريخ خيلی گوياست. اين دين و وهابيت توسط انگليسها ايجاد شده که در ايران و عربستان تفرقه ايجاد کنند و مشکلات داخلی.
      به همين راحتی. و الا يهو اونم تو اين دور زمونه يه پيغمبر ظهور ميکنه اونم اينجوری؟
      مسخره است. همشم لوس بازيه محبت و عشق و چرت و پرت. جمع کنيد بابا. کم بدبختی داريم، بهايی هم روش!

      حذف
  29. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    ايده بسيار خوبيست همين اخر هفته خانواده نازنينى كه با هم فقط در حد سلام واحوالبرسى ارتباط داريم رو براى شام به منزل دعوت ميكنم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۱/۵/۹۲

      منم دعوت کن ولی بهایی نیستم بیام اونجا ببینم خدا کجا میشینه بهاالله را میگم... آخه اینا میگن در وجود ما هبود میکنه!!

      حذف
  30. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    "Let your heart burn with loving kindness for all who may cross your path"
    Baha'I writting

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگر اين مزخرف نيست يکی به من بگه اين چيه؟

      حذف
    2. چرا اينو ميگم؟ چون منجر به ساده لوحی ميشه. دقيقاً همون چيزی که استعمار گرها ميخوان. يعنی بيان هر چقدر ميخوان مملکتت رو غارت کنن و تو هم عاشقشون باشی.
      اين چه حرف مسخره ايه؟ کی گفته هرکی اومد جلو بايد عاشقانه دوسش داشته باشی؟ چرت و پرته ديگه! يکی دشمنه! يکی عوضيه! اين همه تاريخ ما پر از دشمنی کردن خارجيهاست، حالا همونها ميخوان خرمون کنن با اين لوس بازيا!

      حذف
  31. ناشناس۱۰/۵/۹۲

    من بهایی نیستم ولی بهاییان را دوست دارم امام نقی (ع)

    پاسخحذف
  32. ناشناس آشنا۱۱/۵/۹۲

    خواهش میکنم این مطالب راباآرامش و به دور از هیجان بخوانید 1-وقتی بدون مطالعه نسبت به مطالبی اظهارنظرمی کنیم ناچاریم چاله آنرابافحش وتاسزاپرکنیم .به همین دلیل بیشتراظهارنظرهاخام وبه دوراز واقعیات وآمیخته باتعصبات است .اگرانسانی توان شنیدن حرف منطقی رانداردچرا درمقوله آن واردمی شود والفاظی ازدهانش خارج می شود که شایستگی خودش را دارد2-مذهب عقیده ای است که هیچکس نمی تواندبدون آن زندگی کند.لذابرای احترام به انسانیت ارتوهین به مقدسات دیگران پرهیزکنیم 3-برای شناخت بهترموضوعاتی مانند بهائیت وامثال آن ازتحقیقات دانشمندان خصوصا دانشمندانی که دردانشگاه های معتبر جهانی انجام داده انداستفاده کنیم تامسائل راعلمی ترودوراز حب وبغض مورد مطالعه قراردهیم4-این موضوع را یاد آور می شوم که بازتاب نه دلش برای بهائیت سوخته است و نه برای من وشما وخیلی هم ازاین فحش وناسزاهاکیف میکندلذاخوب است گوشه چشمی هم به این طرفند داشته باشیم 5-برای آنهائیکه مشتاق اطلاعات وآگاهیهای بیشتری درباره بهائیت هستند بهتراست به کتاب مشهور(آخرین جنبش استبداد دردوران فئودال)ازتحقیقات محمدرضافشاهی به سفارش و همکاری دانشگاه سوربن فرانسه رامطالعه کنند تاواقعیات پدیده ای بنام بهائیت رابهتربشناسید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۱/۵/۹۲

      تحقیقات دانشگاههای معتبر که عمدتا هم دی این کشورهای غربی هستند خب نتیجه اش از اول معلومه.... بحث بر سر این نیست که بهاییت چی میگه و اون چیزی که میگه راسته یا دروغه؟ بحث بر سر اینه که اصلا وجود همچین فرقه ای توهین هست به شعور انسانها.... آخه کدوم آدم عاقلی قبول میکنه یکی بیاد بگه من رابطم، امامم، پیغمبرم و در نهایت هم بگه من خود خدا هستم!!! بعد از چند وقت هم خدا مرد!! خاکش کردن تو حیفای اسرائیل!!

      بحث بر سر اساس تشکیل این فرقه هست... حالا اینی که این فرقه چی میگه خودش یه بحث دیگه هست.... اساس این فرقه مشکل داره حالا هر چقدر هم که میخواد بیاد حرفای قشنگ قشنگ و رنگ و لعاب دار بزنه چیزی را عوض نمیکنه...

      این خانه از پای بست ویران است ****خواجه در فکر نقش ایوان است!

      حذف
  33. ناشناس۱۲/۵/۹۲

    http://iranwire.com/fa/projects/1714

    پاسخحذف
  34. عجیب است که شیعه پیروانی دارد که توهین و تحقیر می کنند حتی یک کتاب از موضوع مورد بحث نخوانده اند اما پیروان این آیین بهایی با متانت و ادب جواب می دهند. هدف دین چیست؟ پرورش انسان.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۱۵/۵/۹۲

      اصولا یکی از روشهای "جا انداختن" یه چیز جدید خواه مذهب باشه خواه مکتب باشه و خواه هر چیز دیگر، اینه که آروم آروم باهاش جلو بریم. این بهایی ها هم خودشون را سعی میکنن خیلی منطقی جلوه بدن و خیلی با متانت حرف بزنن و به همین طرز حرف زدن استناد کنن و بگن که ما چون خیلی آروم حرف میزنیم پس ما برحق هستیم و این دلیلی بر راست بودن دین ماست!!! اما غافل از اینکه ما از اساس با منطق این فرقه مخالفیم و وقتی پاش بیفته شدت عمل به خرج میدیم.

      مذاکره در مورد درست بودن این فرقه یا اینکه چی میگه الان مهم نیست چون ما اصلا با خود وجود این فرقه مشکل داریم، این که چی میگه مال مرحله ی بعد هست البته اگه مرحله ی بعدی هم در کار باشه.... بله عزیز دل برادر! شیعه به وقت خودش خیلی صبور و متین هست و به وقت خودش خیلی آتشی و عصبانی میشه
      الانم یکی از همون زمانهایی هست که حسابی شیعیان خشمگین هستند و نه تنها شیعیان بلکه کل دنیای اسلام از این توطئه خشمگین هست.... اما چون این لکه ی ننگ در ایران شیعه بوجود آمده لذا ما خود را مسئول میدانیم که این فرقه ی ضاله را ریشه کن کنیم.

      حذف
  35. درود بر شما آقای امیری و ممنون از این پیشنهاد. چرا می ترسند از آشنایی ما با بهاییان؟ چرا خود را به آب وآتش می زنند که ارتباط نباشد؟ من هم امروز به دیدنیک بهایی خواهم رفت تاببینم چه میگوید.

    پاسخحذف
  36. مازیار وطن پرست۱۶/۵/۹۲

    این همه درایت، دور اندیشی و کشف توطئه بعضی از کامنت گذاران محیر العقول است.
    جالب اینجاست که بیشترین استقبال از آیین بابی (هرچه می خواهد باشد) و در ادامه اش بهایی، در متعصب ترین مناطق شیعه نشین صورت پذیرفت. یعنی هرچه بود، آیینی بود که در زمان خودش بین شیعیان متعصب خریدار داشت. و اگر در آن زمان غیر از امیرکبیر هرکس دیگر صدر اعظم بود، احتمالا نویسندگان کامنتهای فوق الاشاره الان داشتند با همین درایت و دوراندیشی و توطئه سنجی، شیعه گری را، یکی از آموزه های ام.آی.6 می خواندند.
    ضمن اینکه آقایان کمی انصاف به خرج دهند، آخر این چه فضیلتی است که به خود نسبت می دهند به صرف اینکه از پدر و مادری شیعه به دنیا آمده اند؟ یا این چه رذالتی است که به صرف اینکه کسانی شیعه به دنیا نیامده اند به آنان منسوب می کنند؟
    مگر چند درصد از مردم دنیا دینشان را واقعا خودشان انتخاب کرده اند؟ اصولا اعتقاد به آیینی که خود هیچ نقشی در انتخابش نداشته اند چه ارج و احترامی دارد؟
    صرف ولادت در خانواده ای "شیعه-سنی-بهایی-مسیحی-وهابی-یهودی-..." به اقتضای جبر تاریخی و جغرافیایی، چه فضیلتی دارد؟
    این چگونه خدایی است که به صرف ولادت کسی در خانواده ای معتقد به دینی خاص را بر فرد دیگری که فرضا در قطب شمال متولد شده و از آن دین بی خبر است رجحان میدهد؟ آیا این توصیف خدایی عادل است؟

    ضمنا هیچ ملتی خود را اینقدر حقیر نمیداند که حتی تغییر مذهب بخشی از مردم خویش را، محصول برنامه ریزی کشوری بیگانه در آنسوی اقیانوس قلمداد کند. اگر چنین چیزی (یعنی تغییرات اجتماعی-اعتقادی یک ملت) به این سادگی بود، تا حالا فکر نکرده اید که کشوری مثل انگلیس (با این قدرت محیرالعقولی که ما برایشان متصوریم) چرا مشکلات اجتماعی خود را درمان نمی کند؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۲۷/۵/۹۲

      شما مثل اینکه کودتای 28 مرداد 1332 که منجر به سرنگونی دولت مردمی و دموکذاتیک دکتر مصدق بود را کلا میخواید انکار کنید!! خود انگلیسها 50 سال بعد اسنادش را انتشار دادند و چند سال پیش آمریکا هم به دست داشتن در عملیات آژاکس اذعان کرد اونوقت شما میگید انگلیس قدرت نداره؟؟ آره البته شاید شما راست بگید که الان در 50 سال اخیر دیگه اون قدرت سابق را نداره ولی عوضش قدرتش را به آمریکا تنفیذ کرده و هر دو ماهیتا یکی هستند. سگ زرد برادر شغاله!

      این انگلیس خبیث از هیچ کوششی برای خرد کردن ملت ما فروگذار نکرده. من وقتی سرگذشت شهید دکتر سید حسین فاطمی را دست راست دکتر مصدق بود و تئوری پرداز و پیشنهاد دهنده ی ملی کردن صنعت نفت در ایران بود و پس از کودتای 28 مرداد 1332 به دستور سفیر انگلیس اعدام شد را میخونم دلم از جا کنده میشه.
      عزیزان به این صفحه مراجعه کنند و ضمنا من بخشی از اظهارات سام فال سفیر کبیر بریتانیا در تهران را در آن تاریخ برای شما مینویسم تا عبرتی بشود برای اونهایی که میگن انگلیس قدرت نداره!!

      http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86_%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%DB%8C

      در گزارش سام عضو سفارت انگلستان در بيروت به وزارت خارجه در سی سپتامبر ۱۹۵۳ برابر هشتم مهر ماه ۱۳۳۲ طبق سند شماره ۱۰۴۵۸۴/۰۳۷۱F آمده است که:
      «تا آنجا که از مطالب روزنامه ها دستگيرم شده، اوضاع چندان هم بد پيش نمی رود. هرچند اطلاعات محرمانه ای ندارم. به احتمال زياد، اميدوارم شما از جريان اوضاع راضی باشيد. مصدق قطعا" مشکل ايجاد می کند. به گمانم چون در حمام خون کشته نشد، تبعيد بهترين راه حل باشد. اعدام بی رحمانه، صرفنظر از غير انسانی بودن آن، ممکن است در مورد مصدق عاقلانه نباشد ولی شايد برای فاطمی، اگر دستگير شود، بهترين راه حل باشد. تا زمانی که اينگونه افراد زنده هستند و در ايران به سر می برند، هميشه خطر ضد کودتا وجود دارد، شدت عمل ضروری است...»

      حذف
  37. ناشناس۱۷/۵/۹۲

    همهء توهین هایی که مسلمانان شیعهء از صدر گرفته تا ذیل به بهاییان و دیگر ادیان میکنند ناشی از نادانی است. اساسا" هر گروهی که برای اثبات اعتقادات خود دست به توهین و تحقیر و ضرب و شتم و کشتار میزند بدون استثنا در تاریکی و جهل مطلق بسر میبرد. در بهترین شرایط دین زادهء

    زمان و تاریخ ( زمان ) است. این تاریخ است که موسی، عیسی، محمد، بهاالله، مارکس، لنین، و ..... را بوجود می آورد. من شخصا" افتخار میکنم

    که آیین بهایی از ایران برخواسته است و به همهء آنهایی که بدون خواندن یک سطر از تعالیم بهایی در بارهء آن قضاوت میکنند متاسفم. تعصبتان مذهبی

    از حماقت و نادانی است.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۲۷/۵/۹۲

      عمو جون، من بیش از 10 سال گذشته را صرف خواندن تعالیم بهاالله کردم تا بفهمم هدفش چی بوده. کاملا هم به قضیه واقف هستم ولی سوالی که الان وجود داره و بعضی از افراد در بالا براش کامت گذاشتن اینه که این فرقه ی انحرافی اساسا دست گذاشته روی تعالیم ناب شیعه و به نحوی خواسته مصادره کنه و یه رنگ و لعاب بهش بده و به نام خودش جا بندازه بگه اینها تعالیم ماست! کدوم یک از دستورات این ملعون بهاالله را تو میتونی مثال بزنی که موردی بهتر در اسلام تشیع نداشته باشه. انگلیس اومد و این فرقه را ساخت تا شیعیان را خرد کنه انشعاب بوجود بیاره.

      حذف
  38. ناشناس۲۷/۵/۹۲

    آقای صالح دادخواه و سایر دوستان و همکاران ایشان، وقتی شخصی ادعای دانش مذهبی ، و تاریخ شناسی مینماید و درباره موضوعی بحث ، تجزیه و تحلیل و اظهار فضل میکند ،چنانچه مطالب شخصی باشد ،شنونده در قبول و یا ردش مجاز و مختار است ،ولی اگر گوینده و یا نویسنده اظهارات خود را بر مبناء کتاب ، رساله های نویسندگان، دانشمندان و یا موءسسات بیان میدارد باید نام کتاب ،نویسنده و منابع متذکره را ذکر و بیان نماید .
    من از اول تا آخر نظریه های دوستان را راجع به مقاله یک فنجان چای را خواندم . در مورد نظریه و پاسخ های های شما و چند نفر دیگر از دوستان و همکاران شما جز تهمت، افتراء ، مغلطه ، فحاشی ،تعصب، جهالت و بی دانشی چیزی بمشام نمی خورد و اینها همه نشانه های وابستگی و انگل بودن شماها به دکان فاسد و مزدور جمهموری اسلامی است . شما نه چشم بینا دارید که زیبائی های این جهان را ببینید و لذت ببرید و نه گوش شنوا دارید تا از آهنگ های دلنشین و موزون روح و روان خود را سیراب نمائید و نه مفز سالم که بتواند حقایق را درست درک کرده و بفهمید و آنرا چراغ راه زندگی خودتان بنمائید.
    جهالت موجب خرافات ، خرافات موجب تعصب ، تعصب موجب عداوت ، عداوت موجب قساوت و قساوت موجب سقوط انسان از ارزش های والای انسانی میشود
    هرکسی مطابق ذائقه خودش نوع غذا را انتخاب میکند ، شما اگر از دین زردشت، کلیمی ، مسیحی، مسلمان ، بهائی و یا بی دینی خوشتان نمیاید و دانشی در باره آنها ندارید دلیل نمیشود بدون هیچگونه مدرکی بآنها تهمت،و افتراء زده و فحاشی نمائید.
    پیشنهاد میکنم بهتر است مقداری از پول هائی را که از هر دستگاهی دریافت میکنید تا اینگونه اراجیف راسر هم کرده و بخورد مردم بدهید صرف معالجه روح و روان خودتان بنمائید و از آن خداوندی که باو اعتقاد دارید بخواهید که شما را از این بیماری مهلک شفا عنایت فرماید.
    هر چند :
    بنده ضعیف چه تواند و پشه نحیف چه پرواز نماید اوج عزت کجا و بال و پر مرغ ذلت گجا ای پروردگار تو تائید نما

    از محبت تلخها شیرین شود
    وز محبت مسها زرین شود
    از محبت دردها صافی شود
    وز محبت دردها شافی شود
    از محبت خارها گل میشود
    وز محبت سرکه ها مل میشود
    از محبت دار تختی میشود
    وز محبت بار تختی میشود
    از محبت سجن گلشن میشود
    بی محبت روضه گلخن میشود
    از محبت نار نوری میشود
    وز محبت دیو حوری میشود
    از محبت سنگ روغن میشود
    بی محبت موم آهن میشود
    از محبت حزن شادی میشود
    وز محبت غول هادی میشود
    از محبت نیش نوشی میشود
    وز محبت شیر موشی میشود
    از محبت سقم صحت میشود
    وز محبت قهر رحمت میشود
    از محبت مرده زنده میشود
    وز محبت شاه بنده می شود
    از محبت گردد او محبوب حق
    گرچه طالب بود شد مطلوب حق
    حضرت مولانا

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس۲۷/۵/۹۲

      شما الان از قضیه ی ساندویچ برای خوراندن افکار خودتون به خواننده استفاده کرده اید. این هایی که شما گفتید درست و ما همه را می پذیریم اما اینکه این فرقه ی ضاله و شیطانی را انگلیس درست کرده دیگه اظهر من الشمس هست. اینها اومدن خودشون را پیغمبر خوندند و بعدم اون یارو که از همه مشکل روانیش حاد تر بود اومد گفت اصلا من خود خدا هستم !! من نه از جمهوری اسلامی دفاع میکنم و نه از دار و دسته ی دکان دارانی که به نام دین دارن ملت را میچاپند. محل زندگیم هم 6000 کیلومتر دور تر از ایرانه و اروپای غربی هستم و عطای زندگی در ایران را به لقایش بخشیدیم اومدیم با بدبختی زندگیمون را از صفر با همت خودمون شروع کردیم به ساختن. اما ایمان خودمون را از دست ندادیم. اینجا میبینم که بهاییت نسخه ی اسلامی صهیونیزم هست و بی جهت هم نیست که بیت العدل اعظم در شهر حیفای اسراییل واقع شده چون اینها را اول انگلیس به وجود آورد و سپس اینها مقدمات تشکیل اسراییل را فراهم کردند و در نهایت هم ملکه ی انگلستان ناشی گری کرد و ارتباطش را با سران این فرقه لو داد و به یارو شوقی افندی لقب "سر شوقی افندی" اعطا کرد بعد هم گفت به خاطر تلاش برای مبارزه با قحطی بوده!
      خب الان چرا نمیاد به فعالان ضد جنگ یا اونایی که بر ضد مالاریا و سایر بلایا دارن کار میکنند لقب "سر" عطا کنه؟؟؟ البته این لقب هیچ ارزشی برای ما نداره ولی برای نشون دادن ارتباط درون سازمانی بهاالله و سرویس های جاسوسی انگلیس و در نهایت اسراییل همین کافیه.

      حذف
    2. ناشناس۲۱/۷/۹۲

      دریغ از ذره ای سواد، قطره ای فهم و اندکی شعور

      حذف