۶/۲۴/۱۳۸۹

واکنش‌های خودمانی به آزادی سارا شورد

متن زیر، نظرات خوانندگان است پای خبر آزادی سارا شورد که در سایت‌های مختلف منتشر شده‌اند. بدون شرح باید بخوانید اما این یادآوری ضروری است که تمامی این سایت‌ها جزو سایت‌های رسمی و قانونی کشور محسوب می‌شوند، پس طبیعی است که نظرات مخاطبان یک بار از فیلترینگ این دوستان عبور کرده باشد:


خبرآنلاین

حقیقت گو: با آزادی ملوانان انگلیسی، کلوتید ریس (در حالی که متهمان ایرانی در زندان بودند و اجازه ی ملاقات نداشتند) و سارا شورد نشان دادند که پایبند به "رحماء علی الکفار، اشداء بینهم" هستند!!!!!!!!

بدون نام: یادتان باشد برایش مانتو شلوار بخرید نه کت شلوار

بن لادن: این یعنی چراغ سبز به آمریکا دیگه !!

بدون نام: چه کسی برای او وثیقه کذاشته واگر گذاشته چرا اعلام نمیکنید ثانیا این انصاف است که جاسوسی را ازاد کنید البته حسب فرمایشات خودتان و اصلاح طلب مسلمان ایرانی در بند باشد

بدون نام: یکی توضیح بده وثیقه یعنی چی؟

با نام!: چی شد دقیقا؟!

نادر: حالا ببینیم سوغات چی بهش میدن


تابناک:

- آزادی بدون هدیه و بدون كت وشلوار؟

- آیا جاسوس را باید آزاد کرد؟

- آیا این به معنی نشان دادن در باغ سبز به امریكا است ؟

- از قدیم گفتن که: هر که زر در ترازو زور در بازوست . معامله معامله هست.

- بابا رافت اسلامی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- میگم شما برای یشتر خبرهاتون كه نیاز به عكی دارن رو عكس نمی زنید اما ایندفعه چی شد كهما عكس سارا شورد رو دیدیم!!!

- حتی نتونستین وثیقه بگیرین؟ عجب دیپلماسی...

- این که جاسوس بود چی شد؟

- دست راستش زیرسرزندانیان وطنی..

- همین امروز سخنگوی امریکا اعلام کرد وثیقه نمی دهیم و خانواده سارا گفتند بدون وثیقه آزاد کنید احتمالا وثیقه سارا خانم رو دولت ایران پرداخت کرده است.

- ضمانت نامه بانکی

- میشه در مورد سایر زندانیان هم رافت اسلامی نشون بدید؟ راستی مانتو وشلوار هدیه ندادند؟ عکس بدرقه ایشون کی اماده میشه؟

- چرا خبر را درست و حسابی نمی نویسین؟؟؟!!!

- بالاخره کی این وثبقه را پرداخت کرده؟

- به این خانم هم هدایایی از قبیل زعفران و لباس های فاخر و فرش هم دادید

- پس 500 میلیون تومان چی شد ؟

- از حركت هوشمندانه دولت سپاسگذارم

- این بنده خدا از اولش عینكی بوده و یا در اثر بیماری توی زندان عینكی شده؟

- همه جاسوسها میتونن با 500 میلیون تومن آزاد بشن؟

- كدوم بانك وثیقه گذاشت؟ نكنه بانك ملی

- جاسوس ازاد میکنییییییییییییییییییییم

- وثیقه میبخشییییییییییییییییم

- اب حوضضضضضضضضضضضضضضضض

- راسته که میگن وثیقه رو دولت داده؟؟؟!!

- چرا مدارك جاسوس بودنشون رو اثبات نمیكنید؟؟؟

- جاسوس بود نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


فرارو:

ما نفهمیدم معنی عزت اسلامی و ایرانی یعن این؟؟؟ به ما این همه مدت گفتید که اینها جاسوس بودند. برای آنها و خانوادهشان در هتل ضیافت گرفتید که مبادا ناراحت شوند. به ملت این همه مدت گفتید که جاسوسند . آخر سر ازادشان کردید.بدون ذره ای محاکمه و توضیح. آخر نمیدانم چه بگویم. تا کی اقایان فکر می کنند که ملت صغیرند. تا کی می خواهید با این ملت بازی کنید.


الف:

Fereydoon: انها که بپول یامفت نفت نرسیده اند لابد اگر میخواهند خرجی کنند باید نمایندگان مردم در کنگره تصویب کنند یا صندوق صدقات بگذارند و از مردم پول جمع کنند مردم امریکا که مالیات داده اند اجازه صدقه دادن نمیدهد.

مهدی خ.م: به نام حق احتمالا اگر آقای توکلی در صدر اسلام بودند پیامبر را هم . . .بگذریم. آقایی توکلی ، شورش رو در آوردید. در صدر اسلام ، حتی 1 نفر به دست خود پیامبر در جنگ ها کشته نشدند. رافت و رحمت مخصوص پیامبر بود و جایی که باید شمشیر پیش میرفت شمشیر علی(ع) بود. اینها تاریخ است و تعصب بردار نیست. آقای احمدی نژاد در جایگاه قوه قضاییه نیست و بر طبق جایگاه خود و مسئولیتی که دارند از رفات سخن می گویند و قوه قضاییه به واسطه مسئولیت خود باید به وظیفه خود عمل کند. در این مدل هم ما رافت را نشان داده ایم و هم عدالت را اجرا می کنیم. آقای توکلی ، شما بفرمایید مجلس هشتم را از این وضعیت اسفبار نجات دهید. زنده باد مردان حق.

ناشناس: آزاد می کنید؛ آن هم بدون وثیقه. احمدی نژاد هم برای عکس یادگاری به فرودگاه می ره. ببینید من کی گفتم.

معکوس- نعل وارونه: دولت ما واقعا وارونه عمل می کند: اشداء بینهم رحماء علی الکفار. کاش این مرزبندی خودی و غیر خودی نشده بود تا ما هم مثل آمریکاییها ، از رأفت دولت اسلامی برخوردار می شدیم.

mohsenR : از آمریکای جنایت کار با آن دولت متکبرش بیش از این هم انتظار نمیرفت. البته در شرایط کنونی و پس از موج ابراز انزجار و تنفر نسبت به اهانت انجام شده نسبت به قرآن مجید در آمریکا،اقدام به آزادی یکی از جاسوس های آمریکایی میتوانست تبلیغ خوبی برای نشان دادن رافت اسلامی به غرب اسلام ستیز باشد.

ناشناس: حق با امریكاست چون اگر سندی در خصوص جاسوس بودن متهمان موجود می باشد می بایست تا الان اعلام می گردیدو عدم ارائه آن نشان از برائت متمهمان است.

رضا حسین خداداد: اقای کرولی حالا ما یه چیزی گفتیم شما زیاد ناراحت نشین.حالاحالاها جای تخفیف داره.500هزارتا نداشتین 50هزارتا بدین!عیب نداره 50 هزار تا هم نداشتین 5هزارتا بدین ! اصلا شما هیچی ندین مهمون ما ایرانی ها و رییس جمهور دست و دل باز ما باشین! شما ها که برادری خودتون را با توهین به قران مقدس ما ثابت کردین حالا هم نوبت دولت مردان ما است که پاسخ این همه محبت شما رو بده!!!

ناشناس: اگر یكی از اتباع ایران بجرم ورود غیرقانونی در آمریكا دستگیر شود دولت ایران باید وثیقه آزادی او را بدهد؟ از پول چه كسی باید این وثیقه داده شود؟ مشخص است كه خانواده فرد مزبور باید چنین وثیقه ای را تامین كند. در این قضیه هم عینا همینطور است. تازه اگر دولت آمریكا این وثیقه را تامین كند خودش دلیلی بر صحت ادعای ایران است كه وی جاسوس بوده است. دیگه آمریكایی ها تا این حد كه می فهمند.

ناشناس: خوش بحال ملت امریکا

ناشناس: مطمئن باشید هر سه نفر را آزاد میکنیم و با بدرقه باشکوهی راهی کشورشان میکنیم.آزاد ی شان را به ععنوان موفقیت و پیروزی قلمداد میکنیم شاید هم به همین خاطر دوروزتعطیل عمومی اعلام کردیم.

حمید: قای رئیس جمهور گرامی، شما کی میخواهید که در درون دولت خودتان با کمی هماهنگی کار کنید؟ چرا میباید که این در هم برهمی در دم و دستگاه دولت خودتان را این چنین به تمام دنیا ابلاغ کنید! آیا ضرهای این نوع رفتار شما, متوجه خودتان, هم دولتتان و سرانجام آیا متوجه ملت ایران نمیشود؟ که میشود! پس تا کی بی برنامگی و بی مدیریتی به این نهو را ما ملت ایران و دیگران تماشا گر باشیم؟

سید: با سلام حالا آیا این بنده خدا تا وثیقه را ندهند آزاد می شود یا خیر منتظریم ؟

ناشناس: چرا اسناد جاسوسی این 3 نفر منشر نمی شود ؟ چرا ابهامات بازگشت امیری برای مردم توضیح داده نشد ؟ چرا اسناد کمک 1 میلیارد دلاری غرب به سران فتنه منتشر نشد ؟ چرا اسناد ملاقات خاتمی با جورج سورس را نشان نمیدهید ؟ چرا آبروی ضد انقلاب و غرب را نمی برید ؟ چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ یا اینکه شاید همه این ها سیاسی بازی است و مردم را سرگرم می کنید ؟

محمد کریمی- کسب تکلیف: این سه آمریکایی، وارد خاک کشور ایران شده اند، یعنی وارد حریم خصوصی ملت ایران، نه دولت ایران. این مردم هستند که باید اجازه آزادی آنان را بدهند. دولت حق ندارد چنین اقدام غیر قانونی انجام دهد. آیا دولتمردان از آزادی ملوانان انگلیسی درس عبرت نگرفتند؟

ناشناس: آمریکا وثیقه ای نداد ولی سارا شورد آزاد شد. حالا منتظر بدرقه رسمی ریئس جمهور اصولگرا هستمیم. اینم سانسور کن.

ناشناس: دوباره تحقیر ایران. شکست قوه ضاییه از دولت.

ناشناس: دولت را راس امور است.

حسن زاده - وثیقه: می‌شه بفرمایید این 500 میلیون تومان وثیقه را كی گذاشته؟ نكنه شورای محترم ایرانیان مقیم خارج از كشور!؟!؟!

ناشناس: ببخشید می شه از اول توضیح بدید چی شد؟ اون وقت ضمانت بانکی چیه؟ آمریکا وثیقه رو داد بالاخره یا خانوادش؟

سینا: چه کسی وثیقه گذاشته؟ در این کشور چه می گذرد؟

محمد کریمی – عقبنشینی: این عقب نشینی دولتمردان را تسلیت عرض می نمایم.

سید میثم موسوی - رافت اسلامی: من كه اشكم در اومد. به این می گن رافت اسلامی. فقط نمی دونم این همه لطف و عنایت ویژه شامل حال چشم آبی ها می شه ؟!!!!!!!!!! اول گرفتنشون به جرم جاسوسی. بعد خانواده اینها رو دعوت كردن ایران كه بچه هاشون رو ببینن. بعد وثیقه تعیین كردن واسه این خانم و آخرش هم وثیقه نگرفته خانوم رو آزاد كردند. خیلی شیك و البته مضحك .

ناشناس: "ضمانت نامه بانکی" یعنی چه؟

حمید: مهم تر از همه اینکه این ضمانت نامه بانکی را چه کسی تهیه کرده؟ این قضیه واقعا مجهوله.

ناشناس: ازادی جاسوسان / پناهنده شدن دیپلمات ها !!!!! هنوز که جنگ و برخوردی پیش نیامده؟ چرا ترسیده ایم؟

فرشید - .....: آقای رییس جمهور این كار های شما را چگونه توجیح كنیم...آقای رئیس جمهور رافت اسلامی برای كی؟ برای كدام دولت ؟ آقایرئیس جمهور....

حمید: آقا یا آزاد نمیکردن یا اگه کردن این پول گرفتن چی بود دیگه. اینطوری همه دنیا به چشم باج گیر بهمون نگاه میکنه.

مهدی خ.م: به نام حق در قضیه گروگان گیری سفارت آمریکا در ایران ، که جاسوس بودن همه آنها مسلم بود، امام چه کسانی را آزاد کردند؟ هدف وسیله را توجیه نمی کند. بعضی ها به هر وسیله ای آویزان می شوند برای تخریب دولت. شما ابتدا دلایل را می بینید و بعد نظر می دهید و یا ابتدا نظر می دهید و بعد به دنبال دلیل می گردید؟ در ضمن ، ضمانت نامه بانکی در حقیقت همان وثیقه است. زنده باد مردان حق

سیدمهدی موسوی: اشدا بینهم و رحما علی الکفار

ناشناس: هنوز موضوع عدم پرداخت ودیعه اعلام نشده بود که پیشنهاد تعیین وکیل برای برداشت 500 میلیون تومان از حسابهای بلوکه ایران در امریکا مطرح شده بود فراموش نکنید که فقط در سال گذشته بنیاد علوی ایران درامریکا با سرمایه ای نزدیک به 2 میلیارد دلار توقیف شده بود و حتی اگر 500 هزار دلار پرداخت میشد این پول را از 2 میلیارد و سایر اموال ایران در امریکا برداشت میکردند. اما این حرکت کوچک ژست خوبی برای قانونمندی ایران و بدهکار نشان دادن ان خانواده بود از طرفی بر اساس قرارداد الجزایر اگر این زن پول ودیعه را ندهد در دادگاه لاهه میتوان اینرا هم عنوان کرد گرچه امیدی به دریافت پول نباید داشت.

ناشناس: حداقل میگذاشتید مادرش برای بردن دخترش به ایران بیاید تا فیلم به اغوش کشیدن دخترش را در ایران بگیرند و همان اعتبار انسانی که میخواستید تا حدی بدست بیاید و یاحداقل پول 2 شب هتل را از جیب مبارک به یک ایرانی بدهد و اعتبار ازادیش به عمان نرسد چرا به عمان فرستاده شد یکی از قضایای پشت این جریان برای مردم پرده بردارد قبل از اینکه دوباره رساناهای خارجی این اعتبار را هم بخود اختصاص دهند

حالا - بیچاره اگر مسجد ادینه بسازد: میگم چرا ما هر جاسوسی دستگیر میکنیم بعد خیلی راحت ازاد میکنیم؟ خوب این جوری ریسک جاسوسی تو ایران میاد پایین .همه دوست دارن جاسوس ایران باشند فوقش یه چند ماهی میرن بازداشت بعد ازاد. خوبه کسایی که بخوان پناهنده بشن برن یه مدت جاسوس بشن!! ضمانت بانکی یعنی یکی از بانک های ما با دریافت سندی چیزی یا از روی اعتبار کسی ضمانت را میدهد که در صورت عدم مراجعه این خانم بانک ضمانت کننده موظف به پرداخت ان است!!!! بانک هم که دولتی است و پولش واسه مردم و ... . ای بابا.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر