۹/۰۱/۱۳۹۱

علی مانده است و حوضش حوض نقاشی!

 

کمتر از دو هفته پیش، زمانی که علی مطهری در سیمای جمهوری اسلامی با علی‌اصغر زارعی بر سر مسئله طرح سوال از احمدی‌نژاد مناظره می‌کرد، به صورت همزمان یک نظرسنجی پیامکی هم از مخاطبان برنامه به عمل آمد. نتیجه کار قابل پیش‌بینی بود: 79 درصد خواستار طرح سوال از احمدی‌نژاد به صورت علنی بودند. 7 درصد دیگر خواستار طرح سوال به صورت غیرعلنی بودند و در نهایت تنها حدود 14 درصد خواستار «منتفی شدن طرح سوال» بودند. (اینجا+)


امروز رهبر نظام اعلام کرد که طرح سوال از احمدی‌نژاد در مجلس «خواست دشمن است»(+) و آب پاکی را روی دست همه ریخت تا از خیل مریدان و سرسپردگان یکی پس از دیگری فریاد «لبیک» بلند شود که «سر سپرده‌ایم و به گوش جان می‌پذیریم». مسئله برای من نه آن طرح سوال بود از این مجلس سرسپرده‌ای که به قول میرزاده عشقی «بر کرّ و فر ش باید ...» و نه این حکم حکومتی که که عادتی شده است برای رهبر صاحب قدرت اما غیرپاسخ‌گوی کشور. برای من، از همه جالب‌تر نشانی دیگر در تحقق پیش‌بینی «علی معلم دامغانی» در سروده‌ای است که پس از کودتای خرداد 88 تقدیم رهبری کرد. جناب معلم دو سال پیش در پیشگاه رهبر نظام خواند: (+)


در این عشرت‌سرا از جوش عیاشی و اوباشی

علی - القصه - خواهد ماند و حوضش حوض نقاشی

 

حالا وضعیت رهبر نظام به جایی رسیده است که در بهترین حالت در میان مخاطبان سیمای رسمی خودش نظرش تنها با 14 درصد مردم هم‌خوانی دارد و بی‌هیچ ابایی نظر 86 درصد مخاطبان خود را «خواست دشمن» می‌خواند.

 

پی‌نوشت:

عکس را از این وبلاگ+ هواداران رهبر برداشتم.

۹ نظر:

  1. ناشناس۲/۹/۹۱

    بدون شرح

    پاسخحذف
  2. غلامعلی یوسفی۲/۹/۹۱

    خود روشنفکران و روزنامه نگاران می گویند که ادبیات روزنامه ها در دهه بیست " ادبیات فحاشی " بوده است.
    اسم روزنامه شان را می گذاشته اند " شورش "!! ( می بینید چقدر به اصول دمکراسی آشنا و وفادار بوده اند!! )
    مطالعه روزنامه ها و اظهارنظرهای آن زمان واقعأ موضوع جالبی است. بروشنی نشان میدهد که چقدر دمکراسی و آزادی برای ما زود بوده.
    حرفهایی که در روزنامه ها نوشته می شده واقعأ جای تاسف و بلکه شرمساری دارد.
    بعنوان مثال روزنامه معروفی می نویسد چرا شاه هر شب کباب بخورد در حالیکه مردم...
    " تاسف بالاتر آنکه شما بعد از صد سال حرفهای بی ادبانه آنها را تکرار می کنید. "
    . . .
    طبیعت جامعه ما و فرهنگ ما و شاید ژنتیک ما بگونه ای است که مجلس نمی تواند دردی از دل مردم بردارد!!
    شاید به این خاطر که حالت دسته جمعی دارد و ما برای کارهای گروهی ساخته نشده ایم.
    اما با این حال نباید توهین کنید.
    . . .
    امروز چه روزی است که عرض می کنم.
    شما همین مختصر دمکراسی و آزادی را هم از بین خواهید برد.
    درست مانند پدرانتان در بعد از مشروطه و بعد از 1320
    فردا هم بیداد می کنید که آزادی از بین رفت!! جلوی بیان عقیده را گرفتند!!
    اما رفتارهای اشتباه خودتان را دیگر نمی بینید.
    بواقع توهین چه ضرورت یا فایده ای دارد؟

    پاسخحذف
  3. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  4. این تقارن جالبه، ولی دقت کن که گزینه های اون نظر سنجی داغون بود. در ضمن مغلطه توی پست دیده میشه. اگه شعر بود راحت تر باهاش کنار میومدم.

    پاسخحذف
  5. ناشناس۳/۹/۹۱

    یک سبز:معلوم میشود 79% مردم همان دشمنان و مخالفان این اقایان هستند. چه شود این مملکت با این زمامداران دیکتاتور

    پاسخحذف
  6. ناشناس۳/۹/۹۱

    با این حکم تمام امید مردمی که فکر میکردند شاید با طرح این سوال اندکی اوضاع سامان بگیره و درصدی حتی ناچیز قیمتها پایین بیاد نقش برآب شد.

    پاسخحذف
  7. نوشتار منطقی و مستدلی بود. درود بر نویسنده منصف. در جواب آقای رجایی باید بگویم اولا که هیچ توهینی در این مطلب دیده نمی شود. معلوم نیست کدام کلمه مصداق توهین است. بهتر است به جدال و نزاع لفظی شدید کاندیداهای ریاست جمهوری و کنگره در آمریکا نگاه کنید و بعد قضاوت کنید که در دموکراسی و آزادی چه توهین است. اگر این نوشته متعادل توهین باشد ما هیچوقت به دموکراسی نمی رسیم.

    پاسخحذف
  8. ضمن سپاس از مطلب جالب وقابل تعمق چند نکته برای من نامفهوم است که دوتایش بر می گردد به نظر جناب آقای غلامعلی یوسفی نظر دهنده عزیز که
    1-:دقیقاً کجای این مطلب توهین وفحاشی است " ؟ البته اگر تجاهل نکرده باشیم شاید منظور ذکر بیتی از "میرزاده عشقی " بوده که جالب است از پس از انقلاب 57فخر آقایان در نشان دادن یک شاعر آزاده ومردمی بوده اند وجا به جا در رسانه های دولت جمهوری اسلامی از سروده های ایشان استفاده می شد.معلوم است که کار حتی به گزینشی کردن سروده های ادبیات پایداری هم رسیده است وباید وزارت ارشاد دست به کار شوند وممیزی دوباره ای راه بیندازند.
    2-دقیقاً منظور آقای خواننده کدام اندک دومکراسی است؟شاید ایشان فراموش کرده اند که برای باز کردن این وبلاگ از چند خوان فیلتر شکن و گوگل ریدرو..گذشته اند که توانسته اند مطلبی بخوانند واظهار نظری کرده باشند احتمالاً یک لحظه تصور کرده اند که دارند این مطلب راز سیمای جمهوری اسلامی ایران می شنوند!
    3-مطلب سوم در مورد شخصیتی مثل آقای علی مطهری است که نمی دانم چطور می توانند ازاین به بعد جوابگوی مردم خود وهمین درصد اعلام شده باشند.ما انتظار شق القمر کردن از ایشان وافکارشان را نداریم اما حالا که حداقل می دانند مجلس واستیضاح واز این مقال کشک است بهتر این بود که پس از قبول حکم حکومتی سرافرازانه وبا خیالی آسوده استعفا می کردند وبه مردمشان پیام می دادند که "بحمدا..با داشتن رهبری چنین فرزانه نیازی به مزاحمت افرادی مثل اینجانب نیست وبهتر است به باغ وباغچه خود بپردازیم."

    پاسخحذف
  9. غلامعلی یوسفی۷/۹/۹۱

    باسلام ببخشید که فرصتم کم است.
    1- حرفی که از عشقی نقل کرده اند بسیار بی ادبانه است و در اینترنت می توانید جستجو کنید. فرض کنیم که آقای عشقی آدم خوبی بوده یا انقلابی بوده این دلیل نمی شود که تمام حرفهای ایشان درست و خوب بوده باشد!!؟
    2- از دمکراسی فردمودید، کافیست شرایط امروز را با دهه شصت مقایسه کنید ببینید مختصر دمکراسی وجود دارد یا خیر؟
    در آن زمان دو نفر کاندید ریاست جمهوری می شدند و نفر دوم هم شب انتخابات بنفع آن یک نفر انصراف می داد!!؟ ( انتخاباتی که آقای غفوری نژاد کاندید شده بود)
    بله بد از بدتر وجود دارد حیف که ما ایرانی ها حافظه تاریخی مان ضعیف است.
    باتشکر

    پاسخحذف