۵/۳۰/۱۳۸۸

سیاه ترین پروژه های دولت کودتا در دست زنان

طی روزهای گذشته بحث های بسیاری پیرامون تصمیم احمدی نژاد برای معرفی سه زن در کابینه دولت کودتا صورت گرفته است. من در اینجا قصد ندارم نکات منفی و یا مثبت این تصمیم را بررسی کنم؛ از نگاه من نقاط قوت این اتفاق آنچنان نسبت به خطراتش برتری دارند که به هیچ وجه نمی توانم در اظهار خوشنودی از این تصمیم تردید کنم. هرچه باشد سنت 30 ساله دوری زنان از کابینه قرار است شکسته شود؛ این اتفاق توسط هر کس و با هر هدفی که صورت پذیرد در نهایت یک تاثیر بی بازگشت در جامعه بر جای خواهد گذاشت و آن هم شکستن تابوی نامیمون دوری زنان از کابینه است. اما امشب، و در جریان سخنان احمدی نژاد در تلویزیون به دو مسئله برخورد کردم که دست کم برای خودم ابهامات بسیاری را برطرف کرد.

رییس دولت کودتا، در توضیح علت انتخاب وزرای بهداشت و آموزش و پرورش خود به صورت ضمنی به لزوم تغییر در کتب درسی آموزش و پرورش، و همچنین لزوم جدا سازی پزشکان زن و مرد اشاره کرد. در مورد اول کاملا می توان تصور کرد که با افزودن تفکرات مصباحی و آنچه احمدی نژاد «علم دینی» می خواند چه بر سر نظام آموزشی و کودکان از همه جا بی خبر کشور خواهد آمد. در مورد دوم هم تا جایی که من پرس و جو کردم گویا خانم «وحید دستجردی» از بزرگترین حامیان جداسازی پزشکان زن و مرد است. بدین ترتیب احمدی نژاد تلاش خواهد کرد تا سیاه ترین پروژه های دولت کودتا را در پس ظاهر وزرای زن استتار کند.

هر دو خطر بسیار جدی، و خسارات ناشی از آن فاجعه بار خواهد بود؛ با این حال من تصور می کنم با پتانسیل موجود در جامعه، به سادگی می توان در برابر هر دو تغییر دست به مقاومت زد. این کار نیازمند همت پزشکان و معلمان، و البته حمایت توده مردم است.

تنها با یک کلیک به عضویت «مجمع دیوانگان» درآیید

۳ نظر:

  1. خدا را هزار مرتبه شکر که اکثریت زنان ایرانی این سه تا را از قماش و جنس خودشان نمی دانند. حالا چنانچه جانباخته ای پیدا شد بد نیست از او بپرسیم برود تحقیق کند در جنسیت اینها که بعید میدانم اصولاً از زنانگی چیزی داشته باشند. البته خوب واضح است که ...  

    پاسخحذف
  2. Anonymous۳۱/۵/۸۸

    در مورد اينكه از تاريخچه مناطق ترك زبان(نه آذري زبان اطلاعي نداريد)مي
    توانيد به وبلاگ usgu.blogfa.com
    و آرشيو وب در 01/12/1386زير عنوان:" نقدی بر کتاب اسکو ازساحل دریاچه اورمیه تا قله سهند''و مخصوصا 1ـبررسی منابع قبل از اسلاموبررسی منابع بعد از اسلام:
    توجه فرماييد

    پاسخحذف