۹/۲۴/۱۳۸۶

دین روز (بیست و چهارم) آذرماه 86

مملکت سردارها!سردار رادان - سردار قالیباف

غلامحسین الهام، سخنگوی دولت دیروز اعلام کرده است که دولت به هیچ وجه با عملکرد نیروهای انتظامی موافق نیست و برخوردهای نیروی انتظامی با مردم هیچ ربطی به دولت ندارد.

ماجرای کی بود کی بود من نبودم باز هم آغاز شده است. چرا که دولت این برخوردها را به قوه قضائیه منتصب می‌کند و هاشمی شاهرودی هم از این ماجرا اظهار نارضایتی می‌کند. بحث من بر سر این مسئله نیست، اینجا می‌خواهم به نکته دیگری اشاره کنم.

هنوز بسیاری هستند که مصاحبه تلویزیونی احمدی‌نژاد در ایام انتخابات را فراموش نکردند که می‌گفت ما به موی دختران و لباس پسران چه کار داریم. بنده هم به مانند همه دوستان می‌دانم که این سخنان تنها دروغ‌هایی تبلیغاتی بوده و هست، اما باز هم برای من این نکته اهمیت دارد که عده‌ای حداقل سعی دارند ظاهر قضیه را حفظ کنند.

احمدی‌نژاد چه آن زمان که این سخنان را در گفت و گوی تلویزیونی بر زبان آورد، چه آن زمان که دم از حضور دختران در ورزشگاه‌ها زد و چه امروز که ارتباط دولت خود با برخوردهای نیروی انتظامی را رد می‌کند همواره سعی کرده است که ظاهر امر را حفظ کند. شاید این به نظر طبیعی بیاید، اما گروهی هم هستند که حتی این ظاهر را هم رعایت نمی‌کنند.

سردار رادان و دیگر سردارهایی که روز به روز تعدادشان بیشتر و بیشتر می‌شود آنچنان از اعمال خشن و اقتدار آهنین خود سخن می‌گویند که گویا خود نیز باورشان شده که سرداران فاتح یک نبرد بزرگ بوده‌اند. با دیدن چنین چهره‌ها و چنین عملکردهایی تنها به این فکر می‌کنم که اگر حکومت بیش از این در دست این سردارها بیافتد کار به کجا خواهد رسید؟

احمدی‌نژاد شاید با حمایت سپاه بر سر کار آمد، اما خود هیچ گاه یک سردار سپاه نبود، حال خدا به داد ملتی برسد که از ترس دست‌نشاندگان سرداران سپاه، به دامان همان سرداران پناه ببرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر